МБОУ «Красномайская начальная школа - детский сад»
Батыревского района Чувашской Республики
Конспект непосредственно – образовательной деятельности
по ФЭМП
Тема: «По следам колобка»
Выполнила: воспитатель ГКП
Васильева Елена Федоровна
д.Красномайск 2013
Виды детской деятельности: игровая, коммуникативная, познавательно-исследовательская
Цели:
Познакомить с порядковым значением чисел 8 и 9, учить правильно, отвечать на вопросы «Сколько?», «Который по счету?», «На котором месте?».
Упражнять в умении сравнивать предметы по величине (до 7 предметов), раскладывать их в убывающем и возрастающем порядке, обозначать результаты сравнения словами: самый большой, меньше. Еще меньше… самый маленький (и наоборот).
- Упражнять в умении находить отличия в изображениях предметов; в сопоставлении предметов к силуэтным изображениям.
Упражнять детей в ориентировке на плоскости.
Воспитывать самостоятельность, желание придти на помощь в трудную минуту, чувство сопереживания.
ОБОРУДОВАНИЕ: Письмо от сороки, следы, дом для зайца, зайчата, морковь для зайца, шарфы для зайцев разные по цвету, волк игрушечный, бусы (кружочки для бус), стол, медведь,
Содержание организованной деятельности детей.
1 часть . Паян садике килн. чухне ман патёмран чакак в.=се иртсе кайр. те ак =ак =ырёва \керсе хёварч.? Эп. ёна хампа илсе к.т.м? Сир.н п.лес килет м.н =ырнё-ши унта? (+ырёва илсе вулать?) «Эп. асаннерен те тартём асаннерен те тартём? Халь вара инкеке к.рсе \кр.м? Ырё ачасем пулёшёр мана тархасшён»? Кам =ырнё-ши =ак =ырёва? (Ачасен хурав.)? Ку =ырёва =ыракан. Йёвача? Ачасем: кам сир.нтен йёвачана пулёшас тет? Апла пулсан эпир =ула тухатпёр?
+ула эпир тухатпёр:
Шав юрласа пыратпёр
Й.рсене курать? Ак ачасем кунта такам й.рсем хёварнё? М.н й.р.сем-ши кусем малти урисем п.ч.кк.: кайрисем тата тёсмака? Ми=е й.р кунта? Тата кунта ми=е й.р? Пур. ми=е й.р пулать? Апла пулсан =ак й.р тёрёх каяр-ха: тен вёл пире йёвача патне илсе =итер.?
Мулкач =урч.? Й.рсем ак =ак п\рт патне илсе =итерч.=? Эппин: кунта мулкач пурёнать?
Сывлёх сунатпёр сана Мулкач тус? Мулкач тус эс. йёвачана курмарён-и? ? (Хёлха патне тытать)? Ачасем: мулкач йёвачана курнё тет? Анчах Мулкач пиртен те пулёшу к.тет? Ёна пулёшсан вёл пире те пулёш.? Мулкач п.р кунтёк туллиех киш.р илсе килн.? Мулкачён =емьи пысёк? Пёхёр-ха ми=е =ура унён? (8 =ура)? Кашни =ури т.рл. шарф =ыхнё? Х.рл. шарф =ыхнё =ура ми=ем.ш вырёнта? Сарё шарфлё =ура ми=ем.ш вырёнта?
Мулкачсене киш.рпе хёналар? Ачасем мулкачсем кун.пе =\рен. те хырём.сем вы=нё? Атьёр-ха в.сене киш.рпе хёналар? Ак ку киш.рне п.ррем.ш мулкачне пар? Ку киш.рне сарё шарфлине пар? (Вёл ми=ем.ш вырёнта? ) Ку киш.рне тёваттём.ш мулкачне пар: ку киш.рне улттём.ш мулкач хы==ёнхине пар? Ку киш.рне =ичч.м.ш мулкачне парёпёр? Ку киш.р икк.м.шпе тёваттём.ш мулкачсем хушшинчи мулкача лек.? Ми=ем.ш мулкача киш.р тив.=мер. ? Тата ми=е киш.р кирл.?(1)?
Ачасем мулкач =урисем =исе тёранч.=: халь вара сир.нпе выляса илесш.н? Эсир ку=ёра хупатёр та мулкачсем пытана==.? Сир.н хёш вырёнти мулкач пытаннине п.лмелле? (3: 6 мулкачсене пытартса хурать)? Ачасем ми=ем.ш мулкачсем пытаннине п.ле==.)? +авён пек малалла выля==.?
Ачасем: мулкач тус мана тем.н каласшён? – Тавтапу= ачасем мана пулёшнёшён? Йёвача кашкёр патне в.=терч.: унталла =ул тытёр?
Утатпёр малалла
Каятпёр вёрмана
Кашкёр патне =итетп.р
Тукмак тух пире курма?
Ырё кун пултёр Кашкёр-кашаман? (Сире те ырё кун пултёр!) Кашкёр кашаман 6 кала-ха тархасшён: =акёнтан Йёвача иртсе каймар.-и? -- Мана пулёшсассён эп. сире Йёвача ё=та кайнине калёп? (Хёлхаран калать)?
Кашкёр-кашаман амёш.н паян +уралнё кун.? Ун валли вёл шёр=а хат.рлен.? Анчах шёр=и татёлса кайнё та сапаланса п.тн.? Халь в.сене =.н.рен вит.рсе к.ртмелле? Эсир Меркурипе Алиса пысёккинчен пу=ласа п.ч.кки таран пу=тармалла: сир.н: Богданпа Вика: чи п.ч.ккинчен пу=ласа пысёккипе п.термелле? (Ачасем .=ле==.)? Алиса: эс. чи малтан м.нле шёр=а тирт.н? Каласа пар (чи пысёкки: п.ч.креххи: тата п.ч.креххи ???)? Хёш команди т.р.с те маларах пу=тарса п.терет?
Физкультминутка?
Кашкёр? Тавтапу= ачасем мана пулёшнёшён? Йёвача Упашка патне кусаланч.? Ун патне чуптарёр?
Утатпёр малалла
Каятпёр вёрмана?
Упа патне =итетп.р?
Тухсам пире курма?
Ырё кун пултёр Упашка? Эс. йёвачана курмарён-и? (Упа хёлхаран тем калать). Упашка п.ччен мар иккен ун пат.нче хёнара Маша? Маша Упашка патне выляма =\рет? М.нле вёйёсем выля==.-ха в.сем?
Компьютер ум.нче? Упашка \керме юратать? Анчах хёй м.н \кернине каласа параймасть? Кустёрма варринче япала м.лки тухать? Сир.н =ак м.лке тёрёх Упашка м.н \кернине п.лмелле? (Ачасем компьютерпа заданисем тёва==.)? Мишка кала-ха: Йёвача ё=та кайр.? –Мишка мана хёлхаран йёвача Тил. патне кайнё тер.?
Утатпёр малалла
Каятпёр вёрмана?
Тил. патне =итетп.р?
Тухсам пире курма?
Ах м.нле эс Х.рлемес? М.нш.н эс. Йёвачана пытарса усратён? Парса яр пире йёвачана? Мана пулёшсассён эп сире ёна парса ярёп? Тил. патне хёнасем килмелле? Унён с.тел =ине хат.рлемелле? Ачасем тиле пулёшар-и? Акё унён с.тел.? Вёл м.нле формёллё? Чи малтан с.тел варрине сёмавар лартатпёр? +\лти сулахай к.тессине сахёр лартёпёр? Аялти сылтём к.тессине печени лартёпёр? Аялти сулахай к.тессине конфет лартёпёр? +\лти сылтём к.тесе виноград хурёпёр?
Эп. сире Йёвачана парса яма ярёп та-ха: анчах ман патра ик. Йёвача пурёнать хёш йёвачи сир.н: палласа ил.р!
Ик. Йёвачара 9 уйрёмлёх шырамалла: тупса п.терсесс.н сире эп. (9 уйрёмлёх тупмалла)?
Тавтапу= сире ачасем мана пулёшнёшён? Чипер кайёр?
П.т.млет\? маттур ачасем паян эсир мана пит. кил.шр.р? Эпир п.рле ми=е ч.рчун пат.нче пултёмёр: йёвачана тата ытти ч.рчунсене пулёшрёмёр? Хал. Вара эсир кёштах выляса илме пултаратёр?