Перейти на главную страницу
Шкулти меслетл\х п\рлеш\в\н лар=в\нче п=хса тухн= Ертъёи ________/А.Н.Иванова Протокол № ______ «__» _________2011 ёул |
Кил\шсе ёир\плетн\ Директор ёум\ __________/А.С.Герасимова
|
Ёир\плетет\п Шкул директор\ __________/О.Н.Петрова _____ № хушу «__»_________ 2011 ёул
|
Ку программёна Чёваш Республикин в.рент\ министерстви усё курма с.нн.: И? А? Андреев профессор 2002 =улта чёваш шкул.н 5-9 клас.сем валли хат.рлен. «Чёваш ч.лхи программине» т.пе хурса й.ркелен.?
В.рен\ материалне =апла пайланё% V класс (102 сехет) – фонетикёпа лексика% =ыру .=. – 11 (диктант – 6: изложени – 4: сочинени – 1)?
В.рен\ учебник.% Чёваш ч.лхи% 5-м.ш класс валли Л? П? Сергеев: Е? А? Андреева: Г? Ф? Брусова? – Шупашкар: 2007? – 239 с?: ил?
Хушма литература% 1?Петрова Л? Г? Хёнёхтару пуххи: 5 класс валли? – Шупашкар: 2009? - 112 с?
2? Майков Е? А?: Михайлова З? П?: Кузьмина Г? В? Чёваш ч.лхи% 5-9 классенче в.ренекенсен п.л.вне т.р.слемелли тест пуххи? – Шупашкар: 1999? – 37 с?
3? Сергеев Л?П? 5-м.ш класри чёваш ч.лхи урок.сем% методика кётартёв.сем / Л?П?Сергеев: Е?А?Андреева: Г?Ф?Брусова? – Шупашкар% Чёваш Республикин в.рен\ институч.н издательство центр.: 2010? – 143 с?
4? Майорова Т?М? 5-м.ш класра чёваш ч.лхи фонетикине в.рентмелли уроксем / Т.М.Майорова. – Шупашкар% «+.н. Вёхёт»: 2010 – 80 с?
- в.ренекенсен кала=ёвне т.р.с й.ркелесси;
- ачасене сёмахсемпе вырёнлё та тирпейл. усё курма в.рентесси тата в.сен лексикине пуянлатасси;
- в.ренекенсен логикёллё шухёшлавне аталантарасси;
- в.ренекенсене фонетика: лексика: грамматика ник.с.семпе тата ч.лхе наукин т.п ыйтёв.семпе: ч.лхен общество пурнё=.нчи вырён.пе паллаштарасси;
- орфографипе пунктуаци хёнёхёв.сене =ир.плетесси;
- уроксенче ачасен =ыхёнуллё кала=ёвне аталантарасси;
- тёван ч.лхене юратма: ч.лхе урок.сенче илн. п.л\пе \л.мрен пурнё=ра: .=ре усё курма хёнёхтарасси;
- грамматикён кашни темине в.рентн. чух ачасене литература ч.лхин =ир.пленн. нормисемпе паллаштарасси: пуплеве =ав нормёсене пёхёнса й.ркелеме в.рентесси?
V класс п.терн. =.ре ачасен м.н-м.н п.лмелле%
_ сасёпа саспаллине уйёрма: сасёсене ушкёнлама (у=ё сасёсем: в.сен ушкён.сем; хупё сасёсем: в.сен ушкён.сем);
_ хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.хне: янёравлёх.пе янёравсёрлёхне: вёрёмлёхне =ырура палёртма;
_ вырёсларан йышённё сёмахсенче у=ё сасёсене (трактор: кофе: парта) тата хупё сасёсене (бригада: журнал: депо: циркуль: адъютант т?ыт?те) т.р.с палёртма;
_ тёван сёмахсемпе вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсене т.р.с ударенипе калама (ачасем _ ачасем маар: портфель _ портфельте: конференцире: делегатсем);
_ сёмах п.лтер.ш.сене (паллёрахисене) ёнлантарма;
_ синонимсем: антонимсем: омонимсем тупма;
_ в.ренн. материалпа =ыхённё орфограммёсемпе пунктограммёсене тупма: сёмахсене м.нле =ырмаллине тата чарёну паллисене м.нш.н лартмаллине ёнлантарма;
_ икк.м.шле (=.н.) сёмахсене п.ррем.шлисенчен: сёмах тёвакан аффикссене (икк.лен\с.ррисене) сёмаха улёштараканнисенчен уйёрма;
_ сёмахсене (уйрёмах хушаматсене) алфавит й.ркипе вырна=тарма;
_ т.рл. словарьсемпе усё курма;
_ текст планне тума: текстён темипе т.п шухёшне палёртма;
_ текст содержанине к.скен тата т.пл.н каласа пама;
Фонетикёра сасёпа саспаллине п.р-п.ринчен уйёрасси =ине тимл.н пёхмалла? Сасё – кала=ури пулём: саспалли - =ырури пулём? Сасёпа саспалли хушшинче п.рпекл.х =ук% п.р чух кала=ури п.р сассах =ырура 2 саспаллипе палёртатпёр? Сасса палёртман саспаллисем те пур – Ь:Ъ?
Чёвашпа вырёс ч.лхисенче п.решкелтерех илт.некен сасёсем те пур% ударени хы==ёнхи (ё: .) сасёсем: чёваш ч.лхинчи янёраса илт.некен шавлё хупё сасёсем (атё: сасё: кашёк)? +ырура вара эпир в.сене вырёс сёмах.сенче п.р т.рл.: чёваш сёмах.сенче теп.р т.рл. палёртатпёр? В.рентекенсене =аксене =ине тёрса ёнлантарма тивет% \ саспалли чёваш сёмах.сенче кёна: б: г: д: ж: з: о: ф: ц саспаллисем вырёсларан йышёнакан сёмахсенче кёна =ырёна==.? Ё: .: = саспаллисем вара хёш-п.р чух вырёс сёмах.сенче те =ырёнма пултара==. (Ваньёпа: коф.ре: вла=ён)? В.сене хё=ан =ырассине орфографире кётартнё: фонетика в.рентн. чух =ав правилёсене ачасен ёс-тён.нче =ир.плетсе хёварма тёрёшас пулать?
+акна та палёртса хёварар% =ырура б: г: д: ж: з: ф: ц: о саспаллисем пурри =ав сасёсем ч.лхере те пуррине п.лтермест? Хальл.хе ку сасёсем вырёсларан йышёнакан сёмахсенче кёна: чёваш сёмах.сем =ине ку=айман?
Ку чухнехи чёваш =ырулёх.: =апла вара: ик. системёллё пулса тухать?
Хальхи вёхётра вырёсларан йышёнакан сёмахсенче ударени й.рки арпашёнма пу=лар.? Норма тёрёх: сёмахран: студентсем: студентсене: студентсемпе темелле: кала=ура вара тётёшах пу=ламёш формёри ударенипе кала=а==.?
Чёвашпа вырёс фонетикинчи уйрёмлёхсене учител.н ытти чухне те шута илме тивет? Т.сл.хрен: сингармонизма пула чёваш ч.лхинче малти ретри у=ё сасёсем умри хупё сасса та: хы=рине те =ем=ете==. (к.л: т.н: к.лет)? Вырёс ч.лхинче в.сем хы=ри хупё сасса =ем=етме==. (пел: сел)? Вырёс ч.лхи вёйёмне пула ачасем хал. тётёшах =ем=ет\ палли лартса (киль: п.ль: п.л.ть) =ырма пу=лар.=? Ку: паллах: ч.лхем.рти сингармонизм й.ркине =ител.кл. ёнлантарманнинчен килет?
Сингармонизма пёхёнманнине чёваш сёмах.сенче те асёрхама пулать? Акё хитре: т.тре: п.тр. сёмахсенче нумайёш. (т) сасса =ем=етме==.?
Хальхи шкул учебник. (ч: =) хупё сасёсем ум.нчи (Л: Н) хупё сасёсене =ем=етсе калама хушать? Кунпа кил.шме =ук? (+: ч) хытёлёхпа =ем=ел.х енчен нейтраллё? В.сем ум.нхи хупё сасёсем =ем=елмес.р те: =ем=елсе те илт.не==. (мунча: калча)?
Пилл.км.ш класра фонетикёпа лексика материал.сем т.п вырёнта тёмалла? Малалли классенче вёл ыйтусемпе ятарлё кала=у хускатмастпёр? Фонетикёпа лексика ыйтёв.сене ёнлантармалли т.п вырён шёпах пилл.км.ш класра? Программёна: т.прен илсен: в.=е-в.==.н ёнлантармалли мелпе й.ркелен.?
Синтаксис ыйтёв.сен вырён. _ 8-9-м.ш классенче? 5-м.ш класра в.сем =инчен пу=ламёш классенче в.реннине аса илсе =ир.плетес т.ллевпе кала=ма тёрёшмалла?
Лексикёра ку таранчен омонимсем: синонимсем: антонимсем =инчен ытларах кала=нё: ч.лхери сёмахсен йыш.нче ютран йышённисене палёртма с.нн.? Ку ыйтёсене вырёнсёр теме =ук? Уйрёмах вырёсларан =ыру урлё к.рекен сёмахсене чёвашлисенчен уйёрма п.лни кирл. – унсёрён т.р.с =ырма хёнёхтарма йывёр?
Пир.н ч.лхе нумай чухне =.н. ёнлава п.р сёмахпа мар: сёмах майлашёв.пе палёртать% хыт кукар «скряга»: хёмла =ырли «малина»: тур палли «родинка» тата ытти те?
+ак пулём =инчен ятарласа асёрхаттарманнине пула ачасен ч.лхи чылай чухёнланать: кирл. мар =.ртенех вырёсла кала=тарать? Шкул учебник.нче в.сем =инчен асённи кирлех?
5-м.ш класра фразеологи =инчен кала=манни вырёнлёрах? Ёнлав.сене пурне те ачасем ёнланайма==.?
(к\рт.м урок 1 сехет)
(14 сехет)
I? Сасё тата сас палли? Алфавитри сас паллисен й.рки: в.сен хисеп.?
Сёмах тытём.% тымар тата аффикссем?
В.ренн. пуплев пай.сене аса илесси?
Хутсёр предложени: унён член.сем?
П.р йышши членсем: в.сем союзсёр е союзпа =ыхённи? П.р йышши членсене чарёну паллисемпе уйёрасси?
Ч.н\ сёмах.сем (обращенисем): в.сене чарёну паллисемпе уйёрасси?
Туйёмлё (кёшкёруллё) предложенисем? Предложени в.=не чарёну палли лартасси?
Союзсёр тата сыпёнуллё хутлё предложенисем: в.сенче чарёну паллисем лартасси?
Ыйтусёр тата ыйтуллё предложенисем? Ыйту сёмах.сем% кам$ м.н$ ё=та$ хё=ан$ ми=е$ м.нш.н$ м.н пирки$ тата ытти те?
Т\р. пуплевл. предложенисем? Т\р. пуплев автор сёмах.сем \м.н е хы==ён тёни: чарёну паллисем лартасси?
У=ё сасёсене палёртакан саспаллисем (а: ё: е: .: у: \: ы: и: э)?
Чёваш ч.лхинчи (й) хупё сасё ытти у=ё сасёсем ум.н те тёма пултарни% йёмра: й.лт.р: йывёр: й\=.: й\н.: к.сйи?
Чёваш сёмах.сенче ик. у=ё сасё юнашар тёма пултарайманни?
Вырёсларан йышёнакан сёмахсенчи у=ё сасёсен юнашарлёх. (аэропорт: аут: поэт: Дуайт)?
Сёмахри у=ё сасёсен кил.ш.в. (сингармонизм)? Ку кил.ш.ве пёхёнман т.сл.хсем (тёри: кавле: куклен: парне тата ытти те)?
Сёмахри аффикссем ытларах чух сингармонизма пёхённи (=урт-ра: п\рт-ре: пур-лёх: =итмен-л.х: лар-у: к.т-\)? Сингармонизма пёхёнман аффикссем% юлташ-сем: ял-ти: юрё – юрри: кай-иччен тата ытти те?
Вырёсларан йышёнакан сёмахсем сингармонизма пёхёнманни (орден: тетрадь: депо)? Вырёсларан йышёнакан сёмахсем =умне хушёнакан аффикссен хытёлёх.пе =ем=ел.х.?
Хупё сасёсем? Ялан янёравлё (в: й: л: ль: м: н: нь: р) тата шавлё хупё сасёсем (к: п: т: х: с: =: ч: ш)?
Хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.х.% у=ё сасёсенчен килекен =ем=ел.х (пилеш: к.лет: т.л.к): у=ё сасёсенчен килмен =ем=ел.х (халь: выльёх: супёнь: курать: юрать)?
Хытёлёхпа =ем=ел.х й.ркине пёхёнман хупё сасёсем (с: =: ч: й): в.сем хытё у=ё сасёпа та: =ем=е у=ё сасёпа та юнашар тёма пултарни% сарё _ сим.с: =урла _ =\хе: чарён _ ч.р.к: йурё _ й\н.?
Шавлё хупё сасёсем янёраса е янёрамасёр илт.нни: в.сене =ырура палёртасси?
Хупё сасёсем вёрёммён илт.нни: в.сене =ырура палёртасси (кулё _ кулли: ырё _ ырри: ахаль _ ахальл.н тата ытти те)?
Вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенчи хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.х.: в.сене =ырура палёртасси?
Промышленность _ промышленно=ён: повесть _ пове=ре йышши сёмахсене =ырасси?
Ик. п.решкел сасёпа в.=ленекен сёмахсене =ырасси (металл _ металён: металшён: класс _ класра: класён тата ытти те)?
Вырёсларан =ыру урлё йышёнакан сёмахсенче б: г: д: ж: з: ф: ц: щ: ъ саспаллисене =ырасси?
Ударени (пусём)? Чёваш ч.лхисенче ударени й.рки? Вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенчи ударени?
У=ё сасёсемпе хупё сасёсем сёмахран тухса \кни% эп. _ эп: эс. - эс: вунё - вун: пурён - пурнё=: тёхлачё - тёхлач: пар - патём: панё; тёр -тётём: тёнё?
Сасёсен ылмашёв. (хут-хуч.: тетрадь-тетрач.)?
Чёваш ч.лхинчи сасёсемпе вырёс ч.лхинчи сасёсем: в.сен п.рпекл.х.пе уйрёмлёх.сем?
Чёваш сёмах.сенчи ударенипе вырёс сёмах.сенчи ударени?
Сёмахсене т.р.с ударенипе калама хёнёхтарасси?
Орфографи словар.пе тата правилёсемпе усё курма хёнёхтарасси?
Алфавита пёхмасёр калама в.рентесси? Сёмахсене алфавитпа =ырма в.рентесси?
Сёмах п.лтер.ш.? Нумай п.лтер.шл. сёмахсем? Сёмахсен т\р. тата ку=ёмлё п.лтер.ш.сем?
Ютран йышённё сёмахсем% араб е перс сёмах.сем: мари сёмах.сем? Вырёссенчен йышённё сёмахсем% кала=у урлё йышённисем (витре: п.рем.к: п.рене: пёрёс: к.репле: чирк\ т?ыт?)? +ыру урлё йышённисем (костюм: галстук: пальто: район: область: тетрадь: блокнот: магазин т?ыт?)? Кала=у урлё к.нисемпе =ыру урлё к.нисене =ырура палёртасси?
Синонимсем: антонимсем: омонимсем?
Ятарлё сёмахсем (профессионализмсем)? Диалект сёмах.сем?
Литература нормине пёхёнман сёмахсем (ан палка: лёпёртат: епреме): киревс.р сёмахсем?
Синонимсемпе антонимсене тупма: в.семпе пуплевре усё курма в.рентесси?
Т.рл. йышши словарьсемпе (орфографи словар.пе: синоним словар.пе: чёвашла-вырёсла е вырёсла-чёвашла словарьпе) паллаштарасси: в.семпе усё курма в.рентесси?
П.лтер.ш тёрёх сёмахсене ушкёнлама хёнёхтарасси (т.сл.хрен: апат-=им.=: пахча-=им.=: =и-пу=: йывё=: кайёк-к.ш.к: тыр-пул яч.сем): =ав сёмахсемпе пуплевре т.р.с усё курма в.рентесси (сёмахран: ч.ке= ч.в.лтетет: =ер=и ч.риклетет: курак краклатать: =ёхан кранклатать: куккук авётать: карёш (путене) авётать: шёпчёк (тёри: шёнкёрчё) юрлать т?ыт?ты?)?
Сёмаха улёштаракан аффиксем =.н. сёмах тума пултарни% каярахпа: тёхтарахпа: ка=па: ирпе; \л.мрен: авалтан; п.рер.н: ви=шер.н; кёмёллён: хаяррён: =иллесс.н т?ыт?те?
Мёшёр сёмахсем: в.сене т.р.с =ырасси?
Ик. хут калакан сёмахсене т.р.с =ырасси?
Хутлё сёмахсем: в.сен т.с.сем: т.р.с =ырасси?
Сёмах вырён.нче =\рекен п.рлеш\сем: в.сен т.с.сем: т.р.с =ырасси% ят п.рлеш\сем (ку= харши: пит =ёмарти: тур палли: кача п\рне: =.н. =ын: упа сарри т?ыт?); глагол п.рлеш\сем (ырё ту: кёмёл ту: усал ту: =ула =ит: п.ве к.р: тёлёха юл; такёнса \к: чирлесе \к: хёраса \к: ватёлса кай: ватёлса =ит т?ыт?)?
Тётёшрах т.л пулакан аффиксем хушса =.н. (икк.м.шле) сёмахсем тёвасси: в.семпе пуплевре усё курасси?
Словарьсенче йёлана к.р: \те к.р: татёлса ан: =акёнса тёр ев.р п.рлеш\сене тупма хёнёхасси? +ав п.рлеш\сене пуплеве к.ртесси: кала=ура в.сене асёрхама в.ренесси?
Сёмах пулёв.пе =ыхённё орфографи хёнёхёв.сене =ир.плетесси (хёю _ хёюлёх: хёюллё; хастар _ хастаррён; вырт _ вырттар: ирт _ ирттер т?ыт?)?
Сёмахсене п.рле: уйрём тата дефиспа =ырмалли правилёсене =ир.плетесси?
В.реннине аса илесси (3 сехет)
+ыхёнуллё пуплеве аталантарасси (6 сехет)
Текстпа унён пай.сем =инчен ёнлантарасси? Текст пай.сене =ыхёнтаракан сёмахсене тупса палёртасси: в.семпе усё курма хёнёхтарасси?
Текста абзацсем =ине пайлама в.рентесси?
Текст теми: т.п шухёш.? Текст план.?
Кала=у ч.лхи: илемл. ч.лхе: официаллё ч.лхе уйрёмлёх.семпе паллаштарасси?
Калав (повествование): сёнлав (описание): ёслав (рассуждение) уйрёмлёх.семпе паллаштарасси? Кала=упа =ырёва =ак уйрёмлёхсене шута илсе й.ркелеме хёнёхтарасси?
П.р-п.р .= =инчен (класра е шкулта пулса иртни: экскурсие: пулла е кёмпана-=ырлана кайса килни: каникула м.нле ирттерни т?ыт?те) Каласси е =ырса пама хёнёхтарасси? П.р-п.р =ынна (юлташа): ч.р чуна: кайёка: =ут =анталёк пулёмне (сёмахран: аслатилл. =умёра) сёнласа парасси? Пулса иртн. .=-х.ле: халёх хушшинчи сёмах-юмаха: вуланё хайлава т?ыт? хаклама хёнёхтарасси (ёслава аталантарасси)?
№ |
Тема |
Урок т\лл\в\сем |
Урок т\с\ |
В\рентъ меслеч\семпе |
Словарь \ё\ |
Дидактика материал\, ЦОР, сайт, лит-ра |
Киле пан= \ё |
1 |
Т=ван ч\лхе пур чух хал=х та пур |
1. Ачасене т=ван ч\лхе хал=х пуянл=х\, хутш=ну тата п\лъ пухмалли хат\р пулнине =нланса илсе =ша хывма пул=шасси, т=ван ч\лхене хисеплесе юратма, упрама в\рентесси. 2. Ачасене палл= ёынсем т=ван ч\лхе п\лтер\ш\ пирки каланисемпе паллаштарса калаёу й\ркелесси, харп=р х=й шух=шне п\лтерме х=н=хтарасси. 3. Ачасен пуплевне тата шух=шлавне аталантарасси.
|
Кърт\м урок |
Учитель =нлантар=в\, палл= ёынсем ёинчен калан= с=махсем |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл. |
3-м\ш х=н. |
2. |
Сас= тата сас палли. Алфавит (1-м\ш параграф). Б, г, д, ж, з, ф, ц, щ, ъ, ь сас паллисене ёырасси (2-м\ш параграф) |
1. К\ркуннен х=йне ев\р илемл\хне с=нама в\рентесси. 2. Сас= тата сас палли, алфавит, ч=ваш ч\лхине выр=с ч\лхинчен ёырупа к\н\ с=махсене пуёлам=ш классенче в\реннине аса илесси. 3. Сас=па сас палли хушшинчи уйр=мл=хсене пал=ртма, б, г, д, ж, з, ф, ц, щ, ъ, ь сас паллилл\ с=махсене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.
|
Аса илъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
ЭВП (5 кл.) Е.Ю. Андреев Электрон таблици «Алфавит» Ч=ваш ч\лхи 5 кл.
|
9, 16-м\ш х=н. |
3. |
С=мах тымар\. Аффикссем (3-м\ш парараграф) |
1. Ачасенче ёут ёантал=ка упрас, юратас туй=ма аталантарасси; этем ёут ёантал=к=н п\р пай\ пулнине, в=л м\нле пулнинчен этем\н пурн=ё шай\ те нумай килнине =нланса илме пул=шасси. 2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ хыёё=н с=мах тымар\ тата аффикссем ёинчен м\н п\лнине аса илесси. 3. Ачасене с=мах тымарне тата аффиксне т\р\с тупма, п\р тымартан пулн= с=махсене уй=рма, с=мах тымар\ ёумне т\рл\ аффикссем хушсе ё\н\ с=махсем тума, аффиксл= с=махсене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.
|
Аса илъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл. |
|
4. |
«К\рхи кунсем» с=нлав сочинений\ |
1. Ачасенче ёут ёантал=ка упрас, юратас туй=ма аталантарасси. 2. Ачасене с=нлав сочинений\ ёырма в\рентесси. 3. Ачсен пуплевне аталантарасси.
|
Пуплеве аталантар-малли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу; |
|
«К\рхи кун» тем=па ёырн= картина |
В\реннине аса илме |
5. |
Пуёлам=ш классенче в\ренн\ пуплев пай\сем (4-м\ш парагарф) |
1. Ёут ёантал=к илемне кума, туйма в\рентесси. 2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ япала яч\сене тата палл= яч\сене аса илесси. 3. Ачасене пуплевре япала яч\семпе палл= яч\сене тупма, в\сен уйр=мл=хсене пал=ртма тата в\семпе п\лсе ус= курма, япала яч\семпе палл= яч\сен формисене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.
|
Яланхи й\ркепе ирттерекен урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл. Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. |
29-м\ш х=н. |
6. |
Пуёлам=ш классенче в\ренн\ пуплев пай\сем |
1. Ёут ёантал=к=н интересл\ пул=м\семпе к=с=клантарасси, в\сене с=нама в\рентесси. 2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ глагол, местоимени, хисеп яч\ ёинчен м\н п\лнине аса илесси. 3. Ачасене пуплевре глаголсемпе местоименисене, хисеп яч\сене тупма, в\сен уйр=мл=х\сене пал=ртма тата в\семпе п\лсе ус= курма, глагол формисене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.
|
Аса илъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
К\сье, суп=нь, сип-сим\с, х\п-х\рл\, шап-шур=, сап-сар=, х\п-х\рл\, килет, вулать, п\лет, выляёё\, килеёё\ |
Ч=ваш ч\лхи 5 кл. |
39,40-м\ш х=н. |
7. |
Предложени, ун=н член\сем. П\р йышши членсем, в\сене чар=ну паллисемпе уй=расси. |
1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси. 2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ хыёё=н предложени, ун=н член\сем ёинчен м\н п\лнине аса илесси. 3. Предложенин т\п тата к\ё\н член\сене тупма, п\р йышши членсемпе пуплевре ус= курма, в\сене чар=ну паллисемпе т\р\с уй=рма х=н=хтарасси.
|
Аса илъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., ЭВП (5 кл.): ЭТ «П\р йышши членсем», Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.
|
43-м\ш х=н. |
8. |
Ыйтулл= тата ыйтус=р предложенисем. К=шк=рулл= предложени (6 пар.) |
1. В=рман этем пуянл=х\ пулнине уёса парасси. 2. Пуёлам=ш классенче калулл=, ыйтулл=, хистевл\, к=шк=рулл= е к=шк=рус=р предложенисем ёинчен в\реннине аса илесси. 3. Ачасене пуплевре ыйтулл= тата ыйтус=р, к=шк=рулл= тата к=шк=рус=р предложенисене тупма, шух=ша пал=ртн= чух в\семпе ус= курма х=н=хтарасси .
|
Аса илъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. |
56-м\ш х=н. |
9. |
Т\р\слев диктанч\ («Йыв=ёсем») |
1. Ёут ёантал=ка с=нама, ун илемл\хне упрама в\рентесси. 2. Ачасен орфографипе пунктуаци п\л\в\пе х=н=х=в\сене т\р\слесси. 3. П\р йышши членсене чар=ну паллипе уй=рма, япала яч\пе глагол формисене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.
|
Т\р\слев урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Диктант пуххи. 5-11 классем валли.- Ш., 2006. |
В\реннине аса илме |
10. |
Текст. Ун=н пай\сем ( 7-м\ш параграф) |
1. «Пур – п\рле, ёук – ёурмалла» ваттисен с=мах\пе ус= курса п\т\млетъсем тума в\рентесси. 2. Текст пай\сене уй=рма в\рентесси. 3. Ачасене текст й\ркелеме х=н=хтарасси.
|
Ёир\плетъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. |
61-м\ш х=н. |
11. |
Текст пай\сене ёых=нтармалли мелсем |
1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси. 2. Текстри предложенисене ёых=нтармалли мелсене в\рентесси. 3. Ачасене текстра предложенисене ёых=нтаракан мелсене тупма, в\семпе пуплевре выр=нл= ус= курма х=н=хтарасси.
|
Ёир\плетъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
|
65-м\ш х=н. |
12. |
Изложени («Ч\кеё ч\ппи») |
1. Инкеке лекн\ ёынна, ч\р чуна май килн\ таран пул=шмаллине, йыв=р лару-т=р=ва к\рсе ъксен ёухалса каймалла маррине =нлантарасси. Пурн=ёра яланах ус=лл= \ё тума т=р=шмаллине ас тутарасси. 2. Ачасене изложени ёырма в\рентесси. 3. Текст й\ркелеме (пуёлам=шне, т\п пайне, п\тм\шнене, т\п шух=шне т\р\с пал=ртма, предложенисене п\р-п\ринпе ёых=нтарма) х=н=хтарасси.
|
Пуплеве аталантар-малли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл. |
Изложение тетраде куёарса ёырмалла |
13. |
Ч\нъ с=мах\сем, в\сене чар=ну паллисемпе уй=расси (8-м\ш парараграф) |
1. П\р- п\рне хисеплеме, кил-йыша юратма в\рентесси. 2. Ч\нъ с=мах\семпе паллаштарасси, в\сене чар=ну палли лартса уй=рма в\рентесси. 3. Ачасене пуплевре ч\нъ с=мах\сем тупма, в\семпе т\р\с ус= курма , чар=ну паллисенпе т\р\с уй=рма х=н=хтарасси.
|
Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., ЭВП (5 кл.): ЭТ «П\р йышши членсем», Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.
|
8-м\ш параграф, 78-м\ш х=н. |
14. |
Текст теми, т\п шух=ш\ ( 9-м\ш параграф) |
1. Харп=р х=й й=н=ш\сене =нланма, търлетме в\рентесси. 2. Текст темипе т\п шух=ш\ ёинчен м\н п\лнине аталантарасси. 3. Ачасене текст=н темине, т\п шух=шне т\р\с пал=ртма х=н=хтарасси.
|
Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. В.Ю. Андреев. «Кай=ксем» электрон пособий\, 2006 |
9-м\ш параграфри 84-м\ш х=н=хтарури тем=сенчен п\ринпе сочинени ёырма хат\рленмелле |
15. |
84- м\ш х=н=хтарури п\р тем=па ёых=нн= сочинени |
1. Илемл\хе курма, туйма в\рентесси. 2.Ачасене сочинени ёырма в\рентесси. 3. Текст й\ркелеме х=н=хтарасси, орфографипе пунктуаци х=н=х=в\сене ёир\плетесси.
|
Пуплеве аталантар-малли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
|
Соинение тетраде куёарса ёырмалла |
16. |
Хутл= предложени. Союзс=р тата сып=нулл= хутл= предложенисем (10-м\ш параграф) |
1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси. 2. Союзс=р (Ёых=ну паллис\р) тата сып=нулл= хутл= предложенисене в\рентесси. 3. Ачасене пуплевре союзс=р (ёых=ну паллис\р) тата сып=нулл= хутл= предложенисене тупма, в\семпе пуплевре п\лсе ус= курма х=н=хтарасси.
|
Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., ЭВП (5 кл.): ЭТ «Хутл= предложенисем», Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.
|
95-м\ш х=н. |
17. |
Союзс=р тата сып=нулл= хутл= предложенисем |
1. «Тусл=х кирек м\нле йыв=рл=ха та ё\нтерет» ваттисен с=мах\н п\лтер\шне уёса парасси. П\р-п\ринпе тусл= пулма в\рентесси. 2. Хутл= предложенисем ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси. 3. Ачасене пуплевре хутл= предложенисемпе п\лсе ус= курма, в\сенче чар=ну палли т\р\с лартма х=н=хтарасси.
|
Ёир\плетъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
|
102-м\ш х=н. |
18. |
Текст план\ (11-м\ш параграф) |
1. Кирек м\нле йыв=рл=ха к\рсе ъксен те ёухалса каймалла маррине ас тутарасси. 2. Текст планне тума в\рентесси. 3. Ачасене план т=р=х каласа е ёырса пама х=н=хтарасси.
|
Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. В.Ю. Андреев. «Кай=ксем» электрон пособий\
|
11-м\ш параграф, 111-м\ш х=н. |
19. |
Тър\ пуплевл\ предложенисем (12-м\ш параграф) |
1. Кашни ч\р чун х=йне ев\р к=с=кл= пулнине с=нама в\рентесси. 2. Тър\ пуплевл\ предложенисемпе паллаштарасси. 3. Ачасене тър\ пуплевл\ предложенисемпе п\лсе ус= курма х=н=хтарасси.
|
Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
Т=вайкки, карёинкка, в=ртт=н, =шш=н, сим\сс\н |
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. |
12 пар. 120-м\ш х=н. |
20. |
Тър\ пуплевл\ предложенисем |
1. В\ёк\нл\х этемш\н х=руш= т=шман пулнине ас тутарасси. 2. Тър\ пуплевл\ предложенисем ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси. 3. Ачасене тър\ пуплевл\ предложенисемпе п\лсе ус= курма, в\сенче чар=ну палли лартма х=н=хтарасси
|
Ёир\плетъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. |
12-м\ш параграф, 127- м\ш х=н. |
21. |
Текст т\с\сем С=нлав. Калав. +слав. (13-м\ш параграф) |
1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси. 2. Текст т\с\семпе паллаштарасси. 3. Ачасене калав, с=нлав, =слав й\ркелеме х=н=хтарасси.
|
Пуплеве аталантар-малли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. |
13-м\ш параграф, 129-м\ш х=н. |
22. |
С=нлав. Калав. +слав. (13-м\ш параграф) |
1. Ёут ёантал=ка юратма, ун пуянл=хне упрама хистесси. 2. С=нлав, калав, =слав ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси. 3. Ачасене калав, с=нлав, =слав й\ркелеме х=н=хтарасси
|
Пуплеве аталантар-малли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. |
Ыйтусемпе \ёсем (60 стр.) |
23. |
Алфавит. В\реннине аса илни (14-м\ш параграф) |
1. Алфавитпа т\р\с ус= курни кирек м\нле профессипе \ёлекен ёынна та кирл\ пулнине =нланса илме пул=шасси. 2. Алфавита в\реннине аса илесси. 3. Сас=семпе, сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси.
|
Аса илъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., ЭВП (5 кл.): ЭТ «Алфавит» |
144-145-м\ш х=н. |
24. |
Уё= сас=сем, в\сен м=ш=рл=х\ |
1. Йыв=ё-кур=ка упрама хистесси. 2. Уё= сас=сен м=ш=рл=хне в\рентесси. 3. Уё= сас=семпе, сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси.
|
Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу, с=нав- т\пчев меслеч\ |
|
Ч=ваш ч\лхи 5 кл., ЭВП (5 кл.): ЭТ «Уё= сас=сем, в\сен м=ш=рл=х\» |
15-м\ш параграф, 150-151-м\ш х=н., «К\рхи хур=нсем» с=вва п=хмас=р калама в\ренмелле |
25. |
Уё= сас=сем, в\сен м=ш=рл=х\ |
1. Ёут сантал=к=н кирек х=ш в=х=ч\ те х=йне май илемл\ пулнине \нентересси 2. Уё= сас=сен м=ш=рл=х\ ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси. 3. Уё= сас=семпе, сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси.
|
Ёир\плетъ урок\ |
Учитель =нлантар=в\, калаёу |
Общество, кино, домино, отметка, одеколон, отчет |
|
15 пар. 158- м\ш х=н. |
26. |
Уё= сас=сене пал=ртакан сас паллисем (16-м\ш параграф) |
1. Тър\ чунл= пулма в\рентесси, ёын япалине тытни киревс\р \ё пулнине уёса парасси. 2. Уё= сас=сене пал=ртакан сас паллисемпе паллаштарасси. 3. Уё= сас=сене пал=ртакан сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси. |
|
Учитель =нлантар=в\, калаёу, с=нав- т\пчев меслеч\ |
Юр=, юхать, япала, ясм=к, еш\л, епле |
Ч=ваш ч\лхи 5 кл. |
16-м\ш параграф, 160, 161- м\ш х=н. |
27. |
С=махри уё= сас=сен кил\ш\в\ (17-м\ш параграф) |
1. Т=ван таврал=ха юратма х=н=хтарасси. 2. С=махри уё= сас=сен кил\ш\вне в\рентесси. 3. С=махри уё= сас=сен кил\ш\в\пе пуплевре (калаёура, ёырура) ус= курма х=н=хтарасси.
|
Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок |
Учитель =нлантар=в\, калаёу, с=нав- т\пчев меслеч\ |
Путек, пукане, тиха, т=ри, кавле |
Ч=ваш ч\лхи 5 кл. ЭВП (5 кл.): ЭТ «Уё= сас=сен кил\ш\в\» |
17-м\ш параграф, 166, 167-м\ш х=н. Х=н=хтарусе хыёё=нхи хушма \ёсене м\нле тумаллине =нлантармалла. |
28. |
С=махри уё= сас=сен кил\ш\в\ |
1. Ч=вашла т\р\с те таса калаёас к=м=ла в=йлатасси. 2. С=махри уё= сас=сен кил\ш\вне =нлантарасси; |
Ч=ваш Республикин Муркаш район администраций\н в\рентъ, ёамр=ксен политики тата физкультур=па спорт пай\
10 09 2014
4 стр.
Кун хыёё=н с\нн\ 10 ыйт=ва хуравлама пуё=н=р. Кашни ыйту хыёё=н 4-шар вариант хурав пан=. В\сенчен п\ри ёеё т\р\с. Ёак заданисемпе \ёлен\ май сир\н х=в=р хурав=рпа тър килекен цифр
01 10 2014
1 стр.
«Н. В. Овчинниковăн «Салам, Çĕр!» картини тăрăх калав сочинени çырса хатĕрлемелли материал»
14 12 2014
1 стр.
Саккунпа Ч=ваш Республикин Конституций\пе кил\ш лл\н Ч=ваш Республикин патшал=х наградисене туса хураёё\: в\сен право статусне тата награда памалли й\ркене пал=ртаёё\
09 10 2014
1 стр.
Проект результачĕ: Уçă урокăн тулли конспекчĕ. Урок теми: «Тăван кил ăшши атте-анне ăшши». ( 8 класс)
14 12 2014
9 стр.
«Ч+ваш республикинче административл+ прав+на п+снисем ёинчен» саккунне улш+нусем к/ртесси тата федерацин «ачасене в/сен сывл+хне тата аталан+вне сиен к,рекен информацирен Х,Т/лесси
06 10 2014
1 стр.
Фз №-л\ саккун\пе кил\ш лл\н (малалла – Федераци саккун\) Ч=ваш Республикин территорий\нче универсалл= электронл= картт=сем туса к=ларас: в\сене парас тата п=хса т=рас \ё-х\ле й\р
16 12 2014
1 стр.
Саккуна Раёёей Федераций\н В=рман кодекс\пе кил\ш лл\н йыш=нн= тата в=л Ч=ваш Республикинче сунар хуёал=х сферинче т\рл\рен \ё т=вас т\ллевпе в=рмансемпе ус= курмалли право тата й
06 10 2014
1 стр.