Flatik.ru

Перейти на главную страницу

Поиск по ключевым словам:

страница 1страница 2страница 3страница 4
Ч=ваш Республикин в\ренъ тата ёамр=ксен политикин министерстви

Ч=ваш Республикин Муркаш район администраций\н в\рентъ, ёамр=ксен политики тата физкультур=па спорт пай\

Ч=ваш Республикин Муркаш район\н «П\т\м\шле п\лъ паракан Атапай т\п ШКУЛ/»

Муниципалитет=н п\т\м\шле п\лъ паракан бюджет учреждений\


Шкулти меслетл\х п\рлеш\в\н

лар=в\нче п=хса тухн=

Ертъёи

________/А.Н.Иванова



Протокол № ______

«__» _________2011 ёул



Кил\шсе ёир\плетн\

Директор ёум\

__________/А.С.Герасимова
«__» _________2011 ёул


Ёир\плетет\п

Шкул директор\

__________/О.Н.Петрова

_____ № хушу

«__»_________ 2011 ёул



/ё программи

Ч=ваш ч\лхи

(5 класс)
Программ=на п\т\м\шле в\рент\в\н икк\м\ш (к\ё\н) пус=м( 5-м\ш класс) валли хат\рлен\.
Программ=на пурн=ёа к\ртмелли в=х=т – 2011-2012 в\ренъ ёул\

/ё программине И.А. Андреев хат\рлен\, Ч=ваш Республикин В\ренъ тата ёамр=ксен политикин министерстви ус= курма ир\к пан= ч=ваш ч\лхи программине (Ч=ваш ч\лхи программи: ч=ваш шкул\н 5-9 клас\сем. И. Андреев хат\рлен\ – Шупашкар, 2007) т\пе хурса \ёлен\.

/ё программине хат\рлекен\:

Колбасова Маргарита Ильинична,

ч=ваш ч\лхипе литературине в\рентекен

-Атапай -2011-

Ăнлантарса пани
Чёваш Республикин В.рен\ тата =амрёксен политикин министерстви 2005 =улта =ир.плетн. в.рен\ план. тёрёх чёваш шкул.сенче тёван ч.лхе в.рентме V класра эрнере 3 сехет уйёрнё?

Ку программёна Чёваш Республикин в.рент\ министерстви усё курма с.нн.: И? А? Андреев профессор 2002 =улта чёваш шкул.н 5-9 клас.сем валли хат.рлен. «Чёваш ч.лхи программине» т.пе хурса й.ркелен.?

В.рен\ материалне =апла пайланё% V класс (102 сехет) – фонетикёпа лексика% =ыру .=. – 11 (диктант – 6: изложени – 4: сочинени – 1)?

В.рен\ учебник.% Чёваш ч.лхи% 5-м.ш класс валли Л? П? Сергеев: Е? А? Андреева: Г? Ф? Брусова? – Шупашкар: 2007? – 239 с?: ил?

Хушма литература% 1?Петрова Л? Г? Хёнёхтару пуххи: 5 класс валли? – Шупашкар: 2009? - 112 с?

2? Майков Е? А?: Михайлова З? П?: Кузьмина Г? В? Чёваш ч.лхи% 5-9 классенче в.ренекенсен п.л.вне т.р.слемелли тест пуххи? – Шупашкар: 1999? – 37 с?

3? Сергеев Л?П? 5-м.ш класри чёваш ч.лхи урок.сем% методика кётартёв.сем / Л?П?Сергеев: Е?А?Андреева: Г?Ф?Брусова? – Шупашкар% Чёваш Республикин в.рен\ институч.н издательство центр.: 2010? – 143 с?

4? Майорова Т?М? 5-м.ш класра чёваш ч.лхи фонетикине в.рентмелли уроксем / Т.М.Майорова. – Шупашкар% «+.н. Вёхёт»: 2010 – 80 с?



«Чёваш ч.лхи» предметён т.п т.ллев.семпе задачисем%

- в.ренекенсен кала=ёв.пе =ырёвне аталантарасси тата т.р.с те илемл. вулама хёнёхтарасси;

- в.ренекенсен кала=ёвне т.р.с й.ркелесси;

- ачасене сёмахсемпе вырёнлё та тирпейл. усё курма в.рентесси тата в.сен лексикине пуянлатасси;

- в.ренекенсен логикёллё шухёшлавне аталантарасси;

- в.ренекенсене фонетика: лексика: грамматика ник.с.семпе тата ч.лхе наукин т.п ыйтёв.семпе: ч.лхен общество пурнё=.нчи вырён.пе паллаштарасси;

- орфографипе пунктуаци хёнёхёв.сене =ир.плетесси;

- уроксенче ачасен =ыхёнуллё кала=ёвне аталантарасси;

- тёван ч.лхене юратма: ч.лхе урок.сенче илн. п.л\пе \л.мрен пурнё=ра: .=ре усё курма хёнёхтарасси;

- грамматикён кашни темине в.рентн. чух ачасене литература ч.лхин =ир.пленн. нормисемпе паллаштарасси: пуплеве =ав нормёсене пёхёнса й.ркелеме в.рентесси?

V класс п.терн. =.ре ачасен м.н-м.н п.лмелле%
_ сасёпа саспаллине уйёрма: сасёсене ушкёнлама (у=ё сасёсем: в.сен ушкён.сем; хупё сасёсем: в.сен ушкён.сем);

_ хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.хне: янёравлёх.пе янёравсёрлёхне: вёрёмлёхне =ырура палёртма;

_ вырёсларан йышённё сёмахсенче у=ё сасёсене (трактор: кофе: парта) тата хупё сасёсене (бригада: журнал: депо: циркуль: адъютант т?ыт?те) т.р.с палёртма;

_ тёван сёмахсемпе вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсене т.р.с ударенипе калама (ачасем _ ачасем маар: портфель _ портфельте: конференцире: делегатсем);

_ сёмах п.лтер.ш.сене (паллёрахисене) ёнлантарма;

_ синонимсем: антонимсем: омонимсем тупма;

_ в.ренн. материалпа =ыхённё орфограммёсемпе пунктограммёсене тупма: сёмахсене м.нле =ырмаллине тата чарёну паллисене м.нш.н лартмаллине ёнлантарма;

_ икк.м.шле (=.н.) сёмахсене п.ррем.шлисенчен: сёмах тёвакан аффикссене (икк.лен\с.ррисене) сёмаха улёштараканнисенчен уйёрма;

_ сёмахсене (уйрёмах хушаматсене) алфавит й.ркипе вырна=тарма;

_ т.рл. словарьсемпе усё курма;

_ текст планне тума: текстён темипе т.п шухёшне палёртма;

_ текст содержанине к.скен тата т.пл.н каласа пама;

Фонетикёра сасёпа саспаллине п.р-п.ринчен уйёрасси =ине тимл.н пёхмалла? Сасё – кала=ури пулём: саспалли - =ырури пулём? Сасёпа саспалли хушшинче п.рпекл.х =ук% п.р чух кала=ури п.р сассах =ырура 2 саспаллипе палёртатпёр? Сасса палёртман саспаллисем те пур – Ь:Ъ?

Чёвашпа вырёс ч.лхисенче п.решкелтерех илт.некен сасёсем те пур% ударени хы==ёнхи (ё: .) сасёсем: чёваш ч.лхинчи янёраса илт.некен шавлё хупё сасёсем (атё: сасё: кашёк)? +ырура вара эпир в.сене вырёс сёмах.сенче п.р т.рл.: чёваш сёмах.сенче теп.р т.рл. палёртатпёр? В.рентекенсене =аксене =ине тёрса ёнлантарма тивет% \ саспалли чёваш сёмах.сенче кёна: б: г: д: ж: з: о: ф: ц саспаллисем вырёсларан йышёнакан сёмахсенче кёна =ырёна==.? Ё: .: = саспаллисем вара хёш-п.р чух вырёс сёмах.сенче те =ырёнма пултара==. (Ваньёпа: коф.ре: вла=ён)? В.сене хё=ан =ырассине орфографире кётартнё: фонетика в.рентн. чух =ав правилёсене ачасен ёс-тён.нче =ир.плетсе хёварма тёрёшас пулать?

+акна та палёртса хёварар% =ырура б: г: д: ж: з: ф: ц: о саспаллисем пурри =ав сасёсем ч.лхере те пуррине п.лтермест? Хальл.хе ку сасёсем вырёсларан йышёнакан сёмахсенче кёна: чёваш сёмах.сем =ине ку=айман?

Ку чухнехи чёваш =ырулёх.: =апла вара: ик. системёллё пулса тухать?

Хальхи вёхётра вырёсларан йышёнакан сёмахсенче ударени й.рки арпашёнма пу=лар.? Норма тёрёх: сёмахран: студентсем: студентсене: студентсемпе темелле: кала=ура вара тётёшах пу=ламёш формёри ударенипе кала=а==.?

Чёвашпа вырёс фонетикинчи уйрёмлёхсене учител.н ытти чухне те шута илме тивет? Т.сл.хрен: сингармонизма пула чёваш ч.лхинче малти ретри у=ё сасёсем умри хупё сасса та: хы=рине те =ем=ете==. (к.л: т.н: к.лет)? Вырёс ч.лхинче в.сем хы=ри хупё сасса =ем=етме==. (пел: сел)? Вырёс ч.лхи вёйёмне пула ачасем хал. тётёшах =ем=ет\ палли лартса (киль: п.ль: п.л.ть) =ырма пу=лар.=? Ку: паллах: ч.лхем.рти сингармонизм й.ркине =ител.кл. ёнлантарманнинчен килет?

Сингармонизма пёхёнманнине чёваш сёмах.сенче те асёрхама пулать? Акё хитре: т.тре: п.тр. сёмахсенче нумайёш. (т) сасса =ем=етме==.?

Хальхи шкул учебник. (ч: =) хупё сасёсем ум.нчи (Л: Н) хупё сасёсене =ем=етсе калама хушать? Кунпа кил.шме =ук? (+: ч) хытёлёхпа =ем=ел.х енчен нейтраллё? В.сем ум.нхи хупё сасёсем =ем=елмес.р те: =ем=елсе те илт.не==. (мунча: калча)?



Каяппёр: тёрёшша: ку==ем (каятпёр: тёрёшса: ку=сем вырённе) теме хушнипе те кил.шме йывёр? Капла кала=асси .л.кхи кала=у норми?

Пилл.км.ш класра фонетикёпа лексика материал.сем т.п вырёнта тёмалла? Малалли классенче вёл ыйтусемпе ятарлё кала=у хускатмастпёр? Фонетикёпа лексика ыйтёв.сене ёнлантармалли т.п вырён шёпах пилл.км.ш класра? Программёна: т.прен илсен: в.=е-в.==.н ёнлантармалли мелпе й.ркелен.?

Синтаксис ыйтёв.сен вырён. _ 8-9-м.ш классенче? 5-м.ш класра в.сем =инчен пу=ламёш классенче в.реннине аса илсе =ир.плетес т.ллевпе кала=ма тёрёшмалла?

Лексикёра ку таранчен омонимсем: синонимсем: антонимсем =инчен ытларах кала=нё: ч.лхери сёмахсен йыш.нче ютран йышённисене палёртма с.нн.? Ку ыйтёсене вырёнсёр теме =ук? Уйрёмах вырёсларан =ыру урлё к.рекен сёмахсене чёвашлисенчен уйёрма п.лни кирл. – унсёрён т.р.с =ырма хёнёхтарма йывёр?

Пир.н ч.лхе нумай чухне =.н. ёнлава п.р сёмахпа мар: сёмах майлашёв.пе палёртать% хыт кукар «скряга»: хёмла =ырли «малина»: тур палли «родинка» тата ытти те?

+ак пулём =инчен ятарласа асёрхаттарманнине пула ачасен ч.лхи чылай чухёнланать: кирл. мар =.ртенех вырёсла кала=тарать? Шкул учебник.нче в.сем =инчен асённи кирлех?

5-м.ш класра фразеологи =инчен кала=манни вырёнлёрах? Ёнлав.сене пурне те ачасем ёнланайма==.?



С о д е р ж а н и
Тёван ч.лхе пур чух халёх та пур

(к\рт.м урок 1 сехет)


Пу=ламёш классенче в.реннине

аса илсе =ир.плетесси: хушса в.рентесси

(14 сехет)

I? Сасё тата сас палли? Алфавитри сас паллисен й.рки: в.сен хисеп.?

Сёмах тытём.% тымар тата аффикссем?

В.ренн. пуплев пай.сене аса илесси?

Хутсёр предложени: унён член.сем?

П.р йышши членсем: в.сем союзсёр е союзпа =ыхённи? П.р йышши членсене чарёну паллисемпе уйёрасси?

Ч.н\ сёмах.сем (обращенисем): в.сене чарёну паллисемпе уйёрасси?

Туйёмлё (кёшкёруллё) предложенисем? Предложени в.=не чарёну палли лартасси?

Союзсёр тата сыпёнуллё хутлё предложенисем: в.сенче чарёну паллисем лартасси?

Ыйтусёр тата ыйтуллё предложенисем? Ыйту сёмах.сем% кам$ м.н$ ё=та$ хё=ан$ ми=е$ м.нш.н$ м.н пирки$ тата ытти те?

Т\р. пуплевл. предложенисем? Т\р. пуплев автор сёмах.сем \м.н е хы==ён тёни: чарёну паллисем лартасси?




    1. Ыйтуллё предложенисене ыйтусёррисенчен уйёрма хёнёхасси? Ыйтёва т.р.с й.ркелеме: ёна т.р.с хуравлама хёнёхасси (тулли хуравпа к.ске хурав)? Предложени в.=не тив.=л. чарёну палли лартма: п.р йышши членсемпе ч.н\ сёмах.сене чарёну паллипе уйёрма хёнёхасси?


Фонетика? Графика? Орфографи (37 сехет)
I? У=ё сасёсем: в.сен мёшёрлёх. (хытё тата =ем=е у=ё сасёсем)? Вырёсларан йышённё сёмахсенчи (о) у=ё сасё?

У=ё сасёсене палёртакан саспаллисем (а: ё: е: .: у: \: ы: и: э)?



Ю: я саспаллисем: в.сем ик. сасса (йурё: йухать) тата ум.нхи хупё сасё =ем=ел.хне (выля: Люся) палёртни?

Е саспалли ик. сасса (йеш.л: йепле) тата (э) сасса палёртни (этем: элек)?

Чёваш ч.лхинчи (й) хупё сасё ытти у=ё сасёсем ум.н те тёма пултарни% йёмра: й.лт.р: йывёр: й\=.: й\н.: к.сйи?

Чёваш сёмах.сенче ик. у=ё сасё юнашар тёма пултарайманни?

Вырёсларан йышёнакан сёмахсенчи у=ё сасёсен юнашарлёх. (аэропорт: аут: поэт: Дуайт)?

Сёмахри у=ё сасёсен кил.ш.в. (сингармонизм)? Ку кил.ш.ве пёхёнман т.сл.хсем (тёри: кавле: куклен: парне тата ытти те)?

Сёмахри аффикссем ытларах чух сингармонизма пёхённи (=урт-ра: п\рт-ре: пур-лёх: =итмен-л.х: лар-у: к.т-\)? Сингармонизма пёхёнман аффикссем% юлташ-сем: ял-ти: юрё – юрри: кай-иччен тата ытти те?

Вырёсларан йышёнакан сёмахсем сингармонизма пёхёнманни (орден: тетрадь: депо)? Вырёсларан йышёнакан сёмахсем =умне хушёнакан аффикссен хытёлёх.пе =ем=ел.х.?

Хупё сасёсем? Ялан янёравлё (в: й: л: ль: м: н: нь: р) тата шавлё хупё сасёсем (к: п: т: х: с: =: ч: ш)?

Хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.х.% у=ё сасёсенчен килекен =ем=ел.х (пилеш: к.лет: т.л.к): у=ё сасёсенчен килмен =ем=ел.х (халь: выльёх: супёнь: курать: юрать)?

Хытёлёхпа =ем=ел.х й.ркине пёхёнман хупё сасёсем (с: =: ч: й): в.сем хытё у=ё сасёпа та: =ем=е у=ё сасёпа та юнашар тёма пултарни% сарё _ сим.с: =урла _ =\хе: чарён _ ч.р.к: йурё _ й\н.?

Шавлё хупё сасёсем янёраса е янёрамасёр илт.нни: в.сене =ырура палёртасси?

Хупё сасёсем вёрёммён илт.нни: в.сене =ырура палёртасси (кулё _ кулли: ырё _ ырри: ахаль _ ахальл.н тата ытти те)?

Вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенчи хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.х.: в.сене =ырура палёртасси?

Промышленность _ промышленно=ён: повесть _ пове=ре йышши сёмахсене =ырасси?

Ик. п.решкел сасёпа в.=ленекен сёмахсене =ырасси (металл _ металён: металшён: класс _ класра: класён тата ытти те)?

Вырёсларан =ыру урлё йышёнакан сёмахсенче б: г: д: ж: з: ф: ц: щ: ъ саспаллисене =ырасси?

Ударени (пусём)? Чёваш ч.лхисенче ударени й.рки? Вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенчи ударени?

У=ё сасёсемпе хупё сасёсем сёмахран тухса \кни% эп. _ эп: эс. - эс: вунё - вун: пурён - пурнё=: тёхлачё - тёхлач: пар - патём: панё; тёр -тётём: тёнё?

Сасёсен ылмашёв. (хут-хуч.: тетрадь-тетрач.)?

Чёваш ч.лхинчи сасёсемпе вырёс ч.лхинчи сасёсем: в.сен п.рпекл.х.пе уйрёмлёх.сем?

Чёваш сёмах.сенчи ударенипе вырёс сёмах.сенчи ударени?


II. Орфографипе орфоэпи нормисене =ир.плетессипе .=лесси? Хупё сасёсен =ем=ел.хне тёван сёмахсенче тата вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенче =ырура т.р.с палёртасси? Шавлё хупё сасёсен янравлёх.пе янравсёрлёхне =ырура т.р.с палёртасси? Хёнёхусене =ир.плетесси?

Сёмахсене т.р.с ударенипе калама хёнёхтарасси?

Орфографи словар.пе тата правилёсемпе усё курма хёнёхтарасси?

Алфавита пёхмасёр калама в.рентесси? Сёмахсене алфавитпа =ырма в.рентесси?


Лексика (20 сехет)
I. Лексика _ ч.лхери сёмахсен пуххи? Лексика пурнё=ри улшёнусемпе тачё =ыхённё? Кивелн. е кивелсе пыракан сёмахсем% к\нтелен «свидетель»: чуптар (лаша т.с.): шупёр: й.лен тата ытти? +.н. сёмахсем% ентешл.х (п.р енчисем): юлташлёх «товарищество»: .=теш: ентеш: интернет: продюсер: коммерци: компьютер: фирма: слайд: ипотека тата ытти?

Сёмах п.лтер.ш.? Нумай п.лтер.шл. сёмахсем? Сёмахсен т\р. тата ку=ёмлё п.лтер.ш.сем?

Ютран йышённё сёмахсем% араб е перс сёмах.сем: мари сёмах.сем? Вырёссенчен йышённё сёмахсем% кала=у урлё йышённисем (витре: п.рем.к: п.рене: пёрёс: к.репле: чирк\ т?ыт?)? +ыру урлё йышённисем (костюм: галстук: пальто: район: область: тетрадь: блокнот: магазин т?ыт?)? Кала=у урлё к.нисемпе =ыру урлё к.нисене =ырура палёртасси?

Синонимсем: антонимсем: омонимсем?

Ятарлё сёмахсем (профессионализмсем)? Диалект сёмах.сем?

Литература нормине пёхёнман сёмахсем (ан палка: лёпёртат: епреме): киревс.р сёмахсем?


II. Кала=у м.нле лару-тёрура (кампа: хё=ан: ё=та) иртнине кура сёмахсемпе вырёнлё усё курма хёнёхтарасси (Хёна килсен аш пи=ет% +ук =ын ук=и тёрнан кёшкёрать; +ук _ вёр=тарать: пур _ култарать т?ыт?те?)? Ваттисен сёмах.семпе: каларёшсемпе паллаштарасси: в.семпе т.р.с усё курма хёнёхтарасси?

Синонимсемпе антонимсене тупма: в.семпе пуплевре усё курма в.рентесси?

Т.рл. йышши словарьсемпе (орфографи словар.пе: синоним словар.пе: чёвашла-вырёсла е вырёсла-чёвашла словарьпе) паллаштарасси: в.семпе усё курма в.рентесси?

П.лтер.ш тёрёх сёмахсене ушкёнлама хёнёхтарасси (т.сл.хрен: апат-=им.=: пахча-=им.=: =и-пу=: йывё=: кайёк-к.ш.к: тыр-пул яч.сем): =ав сёмахсемпе пуплевре т.р.с усё курма в.рентесси (сёмахран: ч.ке= ч.в.лтетет: =ер=и ч.риклетет: курак краклатать: =ёхан кранклатать: куккук авётать: карёш (путене) авётать: шёпчёк (тёри: шёнкёрчё) юрлать т?ыт?ты?)?


Сёмах тытём.пе пулёв.?

Орфографи (10 сехет)

I. Сёмах тымар.? Аффиксем _ сёмах тёваканнисем тата сёмаха улёштараканнисем?

Сёмаха улёштаракан аффиксем =.н. сёмах тума пултарни% каярахпа: тёхтарахпа: ка=па: ирпе; \л.мрен: авалтан; п.рер.н: ви=шер.н; кёмёллён: хаяррён: =иллесс.н т?ыт?те?

Мёшёр сёмахсем: в.сене т.р.с =ырасси?

Ик. хут калакан сёмахсене т.р.с =ырасси?

Хутлё сёмахсем: в.сен т.с.сем: т.р.с =ырасси?

Сёмах вырён.нче =\рекен п.рлеш\сем: в.сен т.с.сем: т.р.с =ырасси% ят п.рлеш\сем (ку= харши: пит =ёмарти: тур палли: кача п\рне: =.н. =ын: упа сарри т?ыт?); глагол п.рлеш\сем (ырё ту: кёмёл ту: усал ту: =ула =ит: п.ве к.р: тёлёха юл; такёнса \к: чирлесе \к: хёраса \к: ватёлса кай: ватёлса =ит т?ыт?)?


II. +.н. сёмаха сёмах форминчен уйёрма в.ренесси (т.сл.хрен% пулёш-пулёшать: пулёшакан: пулёшни _ сёмах формисем; пулёшу: пулёшу=ё _ =.н. сёмахсем?)?

Тётёшрах т.л пулакан аффиксем хушса =.н. (икк.м.шле) сёмахсем тёвасси: в.семпе пуплевре усё курасси?

Словарьсенче йёлана к.р: \те к.р: татёлса ан: =акёнса тёр ев.р п.рлеш\сене тупма хёнёхасси? +ав п.рлеш\сене пуплеве к.ртесси: кала=ура в.сене асёрхама в.ренесси?

Сёмах пулёв.пе =ыхённё орфографи хёнёхёв.сене =ир.плетесси (хёю _ хёюлёх: хёюллё; хастар _ хастаррён; вырт _ вырттар: ирт _ ирттер т?ыт?)?

Сёмахсене п.рле: уйрём тата дефиспа =ырмалли правилёсене =ир.плетесси?

В.реннине аса илесси (3 сехет)

+ыхёнуллё пуплеве аталантарасси (6 сехет)
Текстпа унён пай.сем =инчен ёнлантарасси? Текст пай.сене =ыхёнтаракан сёмахсене тупса палёртасси: в.семпе усё курма хёнёхтарасси?

Текста абзацсем =ине пайлама в.рентесси?

Текст теми: т.п шухёш.? Текст план.?

Кала=у ч.лхи: илемл. ч.лхе: официаллё ч.лхе уйрёмлёх.семпе паллаштарасси?

Калав (повествование): сёнлав (описание): ёслав (рассуждение) уйрёмлёх.семпе паллаштарасси? Кала=упа =ырёва =ак уйрёмлёхсене шута илсе й.ркелеме хёнёхтарасси?

П.р-п.р .= =инчен (класра е шкулта пулса иртни: экскурсие: пулла е кёмпана-=ырлана кайса килни: каникула м.нле ирттерни т?ыт?те) Каласси е =ырса пама хёнёхтарасси? П.р-п.р =ынна (юлташа): ч.р чуна: кайёка: =ут =анталёк пулёмне (сёмахран: аслатилл. =умёра) сёнласа парасси? Пулса иртн. .=-х.ле: халёх хушшинчи сёмах-юмаха: вуланё хайлава т?ыт? хаклама хёнёхтарасси (ёслава аталантарасси)?



2. Календарл= тематика план\




Тема

Урок т\лл\в\сем

Урок т\с\

В\рентъ меслеч\семпе

Словарь \ё\

Дидактика материал\, ЦОР, сайт, лит-ра

Киле пан= \ё

1

Т=ван ч\лхе пур чух хал=х та пур

1. Ачасене т=ван ч\лхе хал=х пуянл=х\, хутш=ну тата п\лъ пухмалли хат\р пулнине =нланса илсе =ша хывма пул=шасси, т=ван ч\лхене хисеплесе юратма, упрама в\рентесси.

2. Ачасене палл= ёынсем т=ван ч\лхе п\лтер\ш\ пирки каланисемпе паллаштарса калаёу й\ркелесси, харп=р х=й шух=шне п\лтерме х=н=хтарасси.

3. Ачасен пуплевне тата шух=шлавне аталантарасси.


Кърт\м урок

Учитель =нлантар=в\, палл= ёынсем ёинчен калан= с=махсем




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.

3-м\ш х=н.

2.

Сас= тата сас палли. Алфавит (1-м\ш параграф). Б, г, д, ж, з, ф, ц, щ, ъ, ь сас паллисене ёырасси (2-м\ш параграф)

1. К\ркуннен х=йне ев\р илемл\хне с=нама в\рентесси.

2. Сас= тата сас палли, алфавит, ч=ваш ч\лхине выр=с ч\лхинчен ёырупа к\н\ с=махсене пуёлам=ш классенче в\реннине аса илесси.

3. Сас=па сас палли хушшинчи уйр=мл=хсене пал=ртма, б, г, д, ж, з, ф, ц, щ, ъ, ь сас паллилл\ с=махсене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.


Аса илъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




ЭВП (5 кл.) Е.Ю. Андреев

Электрон таблици «Алфавит»

Ч=ваш ч\лхи 5 кл.


9, 16-м\ш х=н.

3.

С=мах тымар\. Аффикссем (3-м\ш парараграф)

1. Ачасенче ёут ёантал=ка упрас, юратас туй=ма аталантарасси; этем ёут ёантал=к=н п\р пай\ пулнине, в=л м\нле пулнинчен этем\н пурн=ё шай\ те нумай килнине =нланса илме пул=шасси.

2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ хыёё=н с=мах тымар\ тата аффикссем ёинчен м\н п\лнине аса илесси.

3. Ачасене с=мах тымарне тата аффиксне т\р\с тупма, п\р тымартан пулн= с=махсене уй=рма, с=мах тымар\ ёумне т\рл\ аффикссем хушсе ё\н\ с=махсем тума, аффиксл= с=махсене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.


Аса илъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.




4.

«К\рхи кунсем» с=нлав сочинений\

1. Ачасенче ёут ёантал=ка упрас, юратас туй=ма аталантарасси.

2. Ачасене с=нлав сочинений\ ёырма в\рентесси.

3. Ачсен пуплевне аталантарасси.


Пуплеве аталантар-малли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу;




«К\рхи кун» тем=па ёырн= картина

В\реннине аса илме

5.

Пуёлам=ш классенче в\ренн\ пуплев пай\сем (4-м\ш парагарф)

1. Ёут ёантал=к илемне кума, туйма в\рентесси.

2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ япала яч\сене тата палл= яч\сене аса илесси.

3. Ачасене пуплевре япала яч\семпе палл= яч\сене тупма, в\сен уйр=мл=хсене пал=ртма тата в\семпе п\лсе ус= курма, япала яч\семпе палл= яч\сен формисене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.


Яланхи й\ркепе ирттерекен урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.




29-м\ш х=н.

6.

Пуёлам=ш классенче в\ренн\ пуплев пай\сем

1. Ёут ёантал=к=н интересл\ пул=м\семпе к=с=клантарасси, в\сене с=нама в\рентесси.

2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ глагол, местоимени, хисеп яч\ ёинчен м\н п\лнине аса илесси.

3. Ачасене пуплевре глаголсемпе местоименисене, хисеп яч\сене тупма, в\сен уйр=мл=х\сене пал=ртма тата в\семпе п\лсе ус= курма, глагол формисене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.


Аса илъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу

К\сье, суп=нь, сип-сим\с, х\п-х\рл\, шап-шур=, сап-сар=, х\п-х\рл\, килет, вулать, п\лет, выляёё\, килеёё\

Ч=ваш ч\лхи 5 кл.


39,40-м\ш х=н.

7.

Предложени, ун=н член\сем. П\р йышши членсем, в\сене чар=ну паллисемпе уй=расси.

1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси.

2. Пуёлам=ш классенче в\ренн\ хыёё=н предложени, ун=н член\сем ёинчен м\н п\лнине аса илесси.

3. Предложенин т\п тата к\ё\н член\сене тупма, п\р йышши членсемпе пуплевре ус= курма, в\сене чар=ну паллисемпе т\р\с уй=рма х=н=хтарасси.


Аса илъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

ЭВП (5 кл.): ЭТ «П\р йышши членсем»,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.


43-м\ш х=н.

8.

Ыйтулл= тата ыйтус=р предложенисем. К=шк=рулл= предложени (6 пар.)

1. В=рман этем пуянл=х\ пулнине уёса парасси.

2. Пуёлам=ш классенче калулл=, ыйтулл=, хистевл\, к=шк=рулл= е к=шк=рус=р предложенисем ёинчен в\реннине аса илесси.

3. Ачасене пуплевре ыйтулл= тата ыйтус=р, к=шк=рулл= тата к=шк=рус=р предложенисене тупма, шух=ша пал=ртн= чух в\семпе ус= курма х=н=хтарасси .


Аса илъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.



56-м\ш х=н.

9.

Т\р\слев диктанч\ («Йыв=ёсем»)

1. Ёут ёантал=ка с=нама, ун илемл\хне упрама в\рентесси.

2. Ачасен орфографипе пунктуаци п\л\в\пе х=н=х=в\сене т\р\слесси.

3. П\р йышши членсене чар=ну паллипе уй=рма, япала яч\пе глагол формисене т\р\с ёырма х=н=хтарасси.


Т\р\слев урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Диктант пуххи. 5-11 классем валли.- Ш., 2006.

В\реннине аса илме

10.

Текст. Ун=н пай\сем ( 7-м\ш параграф)

1. «Пур – п\рле, ёук – ёурмалла» ваттисен с=мах\пе ус= курса п\т\млетъсем тума в\рентесси.

2. Текст пай\сене уй=рма в\рентесси.

3. Ачасене текст й\ркелеме х=н=хтарасси.


Ёир\плетъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.



61-м\ш х=н.

11.

Текст пай\сене ёых=нтармалли мелсем

1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси.

2. Текстри предложенисене ёых=нтармалли мелсене в\рентесси.

3. Ачасене текстра предложенисене ёых=нтаракан мелсене тупма, в\семпе пуплевре выр=нл= ус= курма х=н=хтарасси.


Ёир\плетъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу







65-м\ш х=н.

12.

Изложени («Ч\кеё ч\ппи»)

1. Инкеке лекн\ ёынна, ч\р чуна май килн\ таран пул=шмаллине, йыв=р лару-т=р=ва к\рсе ъксен ёухалса каймалла маррине =нлантарасси. Пурн=ёра яланах ус=лл= \ё тума т=р=шмаллине ас тутарасси.

2. Ачасене изложени ёырма в\рентесси.

3. Текст й\ркелеме (пуёлам=шне, т\п пайне, п\тм\шнене, т\п шух=шне т\р\с пал=ртма, предложенисене п\р-п\ринпе ёых=нтарма) х=н=хтарасси.


Пуплеве аталантар-малли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.

Изложение тетраде куёарса ёырмалла

13.

Ч\нъ с=мах\сем, в\сене чар=ну паллисемпе уй=расси (8-м\ш парараграф)

1. П\р- п\рне хисеплеме, кил-йыша юратма в\рентесси.

2. Ч\нъ с=мах\семпе паллаштарасси, в\сене чар=ну палли лартса уй=рма в\рентесси.

3. Ачасене пуплевре ч\нъ с=мах\сем тупма, в\семпе т\р\с ус= курма , чар=ну паллисенпе т\р\с уй=рма х=н=хтарасси.


Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

ЭВП (5 кл.): ЭТ «П\р йышши членсем»,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.


8-м\ш параграф, 78-м\ш х=н.

14.

Текст теми, т\п шух=ш\ ( 9-м\ш параграф)

1. Харп=р х=й й=н=ш\сене =нланма, търлетме в\рентесси.

2. Текст темипе т\п шух=ш\ ёинчен м\н п\лнине аталантарасси.

3. Ачасене текст=н темине, т\п шух=шне т\р\с пал=ртма х=н=хтарасси.


Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.

В.Ю. Андреев. «Кай=ксем» электрон пособий\, 2006



9-м\ш параграфри 84-м\ш х=н=хтарури тем=сенчен п\ринпе сочинени ёырма хат\рленмелле

15.

84- м\ш х=н=хтарури п\р тем=па ёых=нн= сочинени

1. Илемл\хе курма, туйма в\рентесси.

2.Ачасене сочинени ёырма в\рентесси.

3. Текст й\ркелеме х=н=хтарасси, орфографипе пунктуаци х=н=х=в\сене ёир\плетесси.


Пуплеве аталантар-малли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу







Соинение тетраде куёарса ёырмалла

16.

Хутл= предложени. Союзс=р тата сып=нулл= хутл= предложенисем (10-м\ш параграф)

1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси.

2. Союзс=р (Ёых=ну паллис\р) тата сып=нулл= хутл= предложенисене в\рентесси.

3. Ачасене пуплевре союзс=р (ёых=ну паллис\р) тата сып=нулл= хутл= предложенисене тупма, в\семпе пуплевре п\лсе ус= курма х=н=хтарасси.


Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

ЭВП (5 кл.): ЭТ «Хутл= предложенисем»,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.


95-м\ш х=н.

17.

Союзс=р тата сып=нулл= хутл= предложенисем

1. «Тусл=х кирек м\нле йыв=рл=ха та ё\нтерет» ваттисен с=мах\н п\лтер\шне уёса парасси. П\р-п\ринпе тусл= пулма в\рентесси.

2. Хутл= предложенисем ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси.

3. Ачасене пуплевре хутл= предложенисемпе п\лсе ус= курма, в\сенче чар=ну палли т\р\с лартма х=н=хтарасси.


Ёир\плетъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу







102-м\ш х=н.

18.

Текст план\ (11-м\ш параграф)

1. Кирек м\нле йыв=рл=ха к\рсе ъксен те ёухалса каймалла маррине ас тутарасси.

2. Текст планне тума в\рентесси.

3. Ачасене план т=р=х каласа е ёырса пама х=н=хтарасси.


Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу





Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с. В.Ю. Андреев.

«Кай=ксем» электрон пособий\


11-м\ш параграф, 111-м\ш х=н.

19.

Тър\ пуплевл\ предложенисем (12-м\ш параграф)

1. Кашни ч\р чун х=йне ев\р к=с=кл= пулнине с=нама в\рентесси.

2. Тър\ пуплевл\ предложенисемпе паллаштарасси.

3. Ачасене тър\ пуплевл\ предложенисемпе п\лсе ус= курма х=н=хтарасси.


Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу

Т=вайкки, карёинкка, в=ртт=н, =шш=н, сим\сс\н

Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.



12 пар. 120-м\ш х=н.

20.

Тър\ пуплевл\ предложенисем

1. В\ёк\нл\х этемш\н х=руш= т=шман пулнине ас тутарасси.

2. Тър\ пуплевл\ предложенисем ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси.

3. Ачасене тър\ пуплевл\ предложенисемпе п\лсе ус= курма, в\сенче чар=ну палли лартма х=н=хтарасси


Ёир\плетъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.



12-м\ш параграф, 127- м\ш х=н.

21.

Текст т\с\сем С=нлав. Калав. +слав. (13-м\ш параграф)

1. Кай=ксемпе тусл= пулма, в\сене упрама хистесси.

2. Текст т\с\семпе паллаштарасси.

3. Ачасене калав, с=нлав, =слав й\ркелеме х=н=хтарасси.


Пуплеве аталантар-малли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.



13-м\ш параграф, 129-м\ш х=н.

22.

С=нлав. Калав. +слав. (13-м\ш параграф)

1. Ёут ёантал=ка юратма, ун пуянл=хне упрама хистесси.

2. С=нлав, калав, =слав ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси.

3. Ачасене калав, с=нлав, =слав й\ркелеме х=н=хтарасси


Пуплеве аталантар-малли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

Петрова Л.Г. Х=н=хтару пуххи: 5 класс валли. – Шупашкар, 2009. – 112с.



Ыйтусемпе \ёсем (60 стр.)

23.

Алфавит. В\реннине аса илни (14-м\ш параграф)

1. Алфавитпа т\р\с ус= курни кирек м\нле профессипе \ёлекен ёынна та кирл\ пулнине =нланса илме пул=шасси.

2. Алфавита в\реннине аса илесси.

3. Сас=семпе, сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси.


Аса илъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

ЭВП (5 кл.): ЭТ «Алфавит»



144-145-м\ш х=н.

24.

Уё= сас=сем, в\сен м=ш=рл=х\

1. Йыв=ё-кур=ка упрама хистесси.

2. Уё= сас=сен м=ш=рл=хне в\рентесси.

3. Уё= сас=семпе, сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси.


Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу, с=нав- т\пчев меслеч\




Ч=ваш ч\лхи 5 кл.,

ЭВП (5 кл.): ЭТ «Уё= сас=сем, в\сен м=ш=рл=х\»



15-м\ш параграф, 150-151-м\ш х=н., «К\рхи хур=нсем» с=вва п=хмас=р калама в\ренмелле

25.

Уё= сас=сем, в\сен м=ш=рл=х\

1. Ёут сантал=к=н кирек х=ш в=х=ч\ те х=йне май илемл\ пулнине \нентересси

2. Уё= сас=сен м=ш=рл=х\ ёинчен м\н п\лнине ёир\плетесси.

3. Уё= сас=семпе, сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси.


Ёир\плетъ урок\

Учитель =нлантар=в\, калаёу

Общество, кино, домино, отметка, одеколон, отчет




15 пар. 158- м\ш х=н.

26.

Уё= сас=сене пал=ртакан сас паллисем (16-м\ш параграф)

1. Тър\ чунл= пулма в\рентесси, ёын япалине тытни киревс\р \ё пулнине уёса парасси.

2. Уё= сас=сене пал=ртакан сас паллисемпе паллаштарасси.


3. Уё= сас=сене пал=ртакан сас паллисемпе пуплевре (калаёура, ёырура) т\р\с ус= курма х=н=хтарасси.




Учитель =нлантар=в\, калаёу, с=нав- т\пчев меслеч\

Юр=, юхать, япала, ясм=к, еш\л, епле

Ч=ваш ч\лхи 5 кл.

16-м\ш параграф, 160, 161- м\ш х=н.

27.

С=махри уё= сас=сен кил\ш\в\ (17-м\ш параграф)

1. Т=ван таврал=ха юратма х=н=хтарасси.

2. С=махри уё= сас=сен кил\ш\вне в\рентесси.

3. С=махри уё= сас=сен кил\ш\в\пе пуплевре (калаёура, ёырура) ус= курма х=н=хтарасси.


Ё\н\ тем=на в\рентмел-ли урок

Учитель =нлантар=в\, калаёу, с=нав- т\пчев меслеч\

Путек, пукане, тиха, т=ри, кавле

Ч=ваш ч\лхи 5 кл.

ЭВП (5 кл.): ЭТ «Уё= сас=сен кил\ш\в\»



17-м\ш параграф, 166, 167-м\ш х=н. Х=н=хтарусе хыёё=нхи хушма \ёсене м\нле тумаллине =нлантармалла.

28.

С=махри уё= сас=сен кил\ш\в\

1. Ч=вашла т\р\с те таса калаёас к=м=ла в=йлатасси.

2. С=махри уё= сас=сен кил\ш\вне =нлантарасси;


следующая страница>


Ч=ваш Республикин в\ренъ тата ёамр=ксен политикин министерстви

Ч=ваш Республикин Муркаш район администраций\н в\рентъ, ёамр=ксен политики тата физкультур=па спорт пай\

532.78kb.

10 09 2014
4 стр.


Ч=ваш Республикин В\ренъ тата ёамр=ксен политикин министерстви

Кун хыёё=н с\нн\ 10 ыйт=ва хуравлама пуё=н=р. Кашни ыйту хыёё=н 4-шар вариант хурав пан=. В\сенчен п\ри ёеё т\р\с. Ёак заданисемпе \ёлен\ май сир\н х=в=р хурав=рпа тър килекен цифр

54.64kb.

01 10 2014
1 стр.


Чăваш Республикин Вĕренÿ тата Çамрăксен политикин министерстви

«Н. В. Овчинниковăн «Салам, Çĕр!» картини тăрăх калав сочинени çырса хатĕрлемелли материал»

309.38kb.

14 12 2014
1 стр.


Ч+ваш республикин патшал+х наградисем ёинчен

Саккунпа Ч=ваш Республикин Конституций\пе кил\ш лл\н Ч=ваш Республикин патшал=х наградисене туса хураёё\: в\сен право статусне тата награда памалли й\ркене пал=ртаёё\

260.41kb.

09 10 2014
1 стр.


Чăваш Республикин Вĕренÿ тата Çамрăксен политикин министерстви

Проект результачĕ: Уçă урокăн тулли конспекчĕ. Урок теми: «Тăван кил ăшши атте-анне ăшши». ( 8 класс)

410.87kb.

14 12 2014
9 стр.


Ч+ваш республикин

«Ч+ваш республикинче административл+ прав+на п+снисем ёинчен» саккунне улш+нусем к/ртесси тата федерацин «ачасене в/сен сывл+хне тата аталан+вне сиен к,рекен информацирен Х,Т/лесси

24.75kb.

06 10 2014
1 стр.


Ч+ваш республикин саккун

Фз №-л\ саккун\пе кил\ш лл\н (малалла – Фе­дераци саккун\) Ч=ваш Республикин территорий\нче универсалл= электронл= картт=сем туса к=ларас: в\сене парас тата п=хса т=рас \ё-х\ле й\р

121.43kb.

16 12 2014
1 стр.


Ч=ваш Республикин Патшал=х Канаш\ 2012 ёулхи ч к уй=х\н 15-м\ш\нче

Саккуна Раёёей Федераций\н В=рман кодекс\пе кил\ш лл\н йыш=нн= тата в=л Ч=ваш Республикинче сунар ху­ёал=х сферинче т\рл\рен \ё т=вас т\ллевпе в=рмансемпе ус= курмалли право тата й

41.3kb.

06 10 2014
1 стр.