Раздел 5. Учебно-материальная база
Разноуровневые и дифференцированные задания
Беларуская мова
II клас
Варыянт 1 Варыянт 2
Праверачная работа па тэме «Гукі і літары»
-
Падкрэслі літары.
|
а [а] н [н’] д [д] я [э]
|
у [у] к [л’] т [т] ё [о]
|
2. Насупраць правільнага адказу пастаў знак «+».
|
Гукі мовы мы чуем і бачым.
Гукі мовы мы чуем і вымаўляем.
|
Літары мы чуем і пішам.
Літары мы бачым і пішам.
|
3. Вымаві словы ўслых. Злучы лініяй слова з яго першым гукам.
|
[у] школа
[в] урок
[ш] вучань
|
[р] званок
[з] кніга
[к] ручка
|
4. Падкрэслі літары, якімі адрозніваюцца словы.
|
хата, вата
каза, каса
сам, сон
|
дата, хата
нага, нара
сын, дым
|
5. З дадзеных літар складзі слова і запішы яго.
|
б, у, я, л, а, б
|
м, у, а, т, я, л
|
Кантрольная работа па тэме «Гукі мовы. Літары»
1. Падкрэслі ў словах галосныя літары.
|
Вучні саджаюць дрэўцы каля школы.
|
Школьнікі дружна збіраюць ураджай яблык.
|
2. Падкрэслі ў словах адной рыскай літары цвёрдых зычных гукаў, а дзвюма — літары мяккіх зычных гукаў.
|
лета, восень
|
зіма, вясна
|
3. Вызнач, у якім радку словы запісаны ў алфавітным парадку. Насупраць гэтага радка пастаў знак «+».
|
каліна, парэчкі, чаромха, шыпшына
вясёлка, вецер, дождж, навальніца
|
морква, рэпа, рэдзька, цыбуля
вішня, груша, сліва, яблыня
|
4. Пастаў знак «+» насупраць слоў, у якіх націскныя склады выдзелены правільна.
|
сонейка хмара месяц зоркі неба
|
студзень люты сакавік красавік ліпень
|
5. Пастаў знак «+» насупраць слоў, якія можна падзяліць для пераносу.
|
алешнік авёс алень Алена
|
карасі акунь плотка уюны
|
Літаратурнае чытанне
ІІ клас
Тэма “ Зямля бацькоўская, святая...”
Варыянт 1
-
Складзі са слоў прыказку. Запішы яе.
крыніцы.
|
|
смачнейшай
|
|
роднай
|
-
Пра якую самую цікавую кнігу на свеце распавядаецца ў апавяданні В. Віткі “Памяць зямлі”? Адзнач правільны адказ.
зямля вада сонейка
-
Прачытай урывак з верша М. Маляўкі “Я – беларус маленькі”. Падкрэслі радкі, якія расказваюць аб тым, чаго хоча хлопчык.
Я – беларус маленькі
З блакітнымі вачыма.
Хачу і я, каб лепей
Жыла мая Радзіма.
-
Аднаві прапушчаныя радкі ў вершы Л. Пранчака “Дарагая Беларусь”.
Бор ____________________ ,
Сонца ____________________,
Жыта спее ў _________________.
Прыгажэйшая на _____________
Беларуская _________________.
-
Адзнач правільнае тлумачэнне слова спадчына.
народнае паданне аб якой-небудзь гістарычнай падзеі, асобе.
тое, што пакінута папярэднікамі.
Литературное чтение ІV класс
Тема «У каждого месяца свои порядки»
1. Какое время года описано в стихотворениях? Укажи стрелками.
А. «В поле» С. Дрожжина а) зима
Б. «Жаворонок» В. Жуковского б) осень
В. «Зайчик» А. Блока в) лето
Г. «Ветхая избушка» А. Блока г) весна
2. Найди фамилии поэтов. Обведи буквы с правильными ответами.
А. С. Есенин.
Б. К. Ушинский.
В. Н. Некрасов.
3. Подчеркни слова-действия, при помощи которых поэт изображает природу как живое существо.
Вот пахнул ветерок,
Зашептал в тростнике;
Вот и месяц взошёл
И глядится в реке.
4. Вспомни стихотворение «С добрым утром» С. Есенина. Подбери яркие определения к данным словам. Укажи стрелками.
А. Берёзки а) серебряные
Б. Косы б) сонные
В. Росы в) шёлковые
5. Какое настроение передал поэт в описании природы? Обведи буквы с пра-вильными ответами.
А на небе голубом
Солнце весело сияет,
Всё живит и обливает
Золотым своим огнём.
А. Радостное.
Б. Спокойное.
В. Праздничное.
III класс
Вариант 1 Вариант 2
Контрольная работа по теме
«Предложение. Слово. Состав слова»
1. Раздели текст на предложения. Расставь знаки препинания. Отметь сверху знаком «+» предложение с однородными второстепенными членами. В двух последних предложениях подчеркни подлежащее и сказуемое.
|
Осина
Видел ли ты осину зимой осиновый лес красив и зимою кружево тонких осиновых ветвей красиво смотрится на
фоне тёмных елей в дуплах старых осин гнездятся ночные и дневные птицы белки складывают туда свои
запасы горькую кору осин любят лоси.
По И. Соколову-Микитову.)
|
Берёзовый сок
Наступила весна в берёзах началось движение сока пробил дятел дырочку в берёзе из дырочки закапал светлый сок прилетела синичка и угостилась соком пеночка три глотка сделала потом пили сок бабочки осы жучки все любят сладкий сок.
(По Н. Сладкову.)
|
2. Выпиши из текста «Осина» выделенные слова в столбик. Рядом запиши антонимы.
|
2. Выпиши из текста «Берёзовый сок» выделенные слова в столбик. Рядом запиши антонимы.
|
3. Прочитай слова. Подчеркни синонимы. Выпиши однокоренные слова. В однокоренных словах выдели корень.
|
Храбрый, смелость, мужественный, смельчак, смелый.
|
Секрет, тайный, секретный, засекретить, скрытный.
|
4. Прочитай. Найди слова, использованные в переносном значении. Подчеркни их. Составь и запиши словосочетания, в которых каждое из этих слов употреблено в прямом значении.
|
Усталое солнце по небу гуляет.
На сонной берёзе щебечут синицы.
|
Ленивая туча на небе скучает.
Спит ветер игривый средь поля пшеницы.
|
5. Найди однокоренные слова. Лишние слова зачеркни. Однокоренные слова разбери по составу.
|
Лётчик, отлёт, летний, лето, вылет, плеть, залётный, налёт, лёд.
|
Лес, лесник, леска, колесо, лесной. Дорога, дорожный, дорогой, подорожник.
|
<предыдущая страница