Flatik.ru

Перейти на главную страницу

Поиск по ключевым словам:

страница 1
Муниципальное Образовательное учреждение Моу гимназия № 2

Тренировочная работа

Для подготовки к итоговому тестированию учащихся 4 классов

Подготовила

Вульфсон Евгения Евгеньевна,

учитель английского языка

Воронеж

2012


Пояснительная записка

Работа рассчитана для подготовки к итоговой аттестации учащихся 4-х классов. В работе собраны материалы по чтению, по грамматике, по лексике, по письму и говорению. Она может быть использована для всех УМК. К работе прилагаются ключи .

Использованная литература


  1. Дули Дженни , Званс Вирджиния, Буланкина Надежда Ефимовна., Иванова Лариса Филипповна

Английский язык Итоговая аттестация Издательство « Просвещение» , 2011

Тест 1 (базовый уровень)

Часть1. –Чтение.

Прочитай текст. Выбери и отметь галочкой правильный ответ.

What did the girl give the third child?



  • a coat

  • shoes

  • a hat



There was once a little girl who had no parents. She was all alone and very poor. The only things she had were the clothes on her back and a small piece of bread.

One day she saw an old man who said to her,” Oh, dear child, give me something to eat. I’m so hungry.” And the girl, without thinking about it, gave him her piece of bread. A little later she met a small child. “Could you give me something to cover my head? I’m so terribly cold,” he asked her. The girl felt sorry for the child. She took off her hat and gave it to him.

After a little while she saw the second child by the woods. “ Dear girl, I’m terribly cold


Without a coat. Have you got a coat for me?”

The girl took off her coat, gave it to the freezing child and left.

It was now dark in the woods. Another child came towards her and asked, “My feet are so cold, have you got shoes for me?” The little girl felt sorry for this child, too, and so she took off her shoes and gave them to the child.

As the girl stood there cold and alone, the stars fell down from the sky and turned into pennies. She looked down at herself and she had beautiful new shoes, a new coat and a hat on. She took her hat off and collected the pennies from the sky. From then on she was rich and lived happily ever after.




Часть 2 Письмо

Напиши письмо своему другу по переписке о твоём домашнем животном. Закончи приведённые ниже предложения.



Dear……………………….

I’m writing to tell you about my new………………………….

It’s a………………………………………………………………………………

Its name is………………………………………………………………….

It has got………………………………………………………………………

Its favourite food is……………………………………………………….

It likes to………………………………………………………………………

I hope to hear………………………………………………………………

Yours,

……………………………………




Часть 3- Лексика

Прочитай текст. Постарайся определить какие слова пропущены. Заполни пропуски в тексте, используя, приведённыё в рамке.



Idea clever newspaper decided can picked



One afternoon betty and Jane 0 decided to go into the woods to have a picnic. They took their dog Spot with them. Spot was a 1)…………………….. little dog and could do many tricks. Spot loved carrying things , and so Jane him a small box with dog biscuits to carry. The girls carried the food basket. They ate, played with Spot and 2)……………….. flowers. When it started to get dark, the girls decided to go home. They went one way, then another, but they couldn’t find the way out of the woods.

3)…………………..you show us the way?” Jane asked Spot.

Spot wagged his tail. He didn’t understand that they were lost.

“I have an 4)…...........” said betty. “I think Spot can help us.”

She took a piece of string out of her pocket and tied it around Spot’s neck. Then she took an old 5)…………………… from the bottom of the basket. She folded it up and gave it to Spot.

“Take this to Daddy,” she said.

Spot began to smell the ground, and before long the girls were out of the woods and back home, thanks to Spot.







Часть 4 – Грамматика.

Закончи текст о том, что Джен делает в субботу. Поставь глаголы в скобках в нужное время.



Jen usually 0 spends (spend) Saturday morning at home. She always 1)…………. (take) her dog for a walk and then she 2)………………(help) her mum with the shopping. In the afternoon she3)……….(visit) her grandparents and in the evening she 4)…………….(like) surfing the Net.

Last Saturday though , Jen 5)…………………(spend) the day with her friends, They 6)…………. (go) shopping and then they 7)………………..(see) a funny comedy. After the film they 8)………………..

(eat) pizza. They 9)……………. (have) a great time.


Задание 5 (говорение)

Ты ходил в магазин . чтобы купить одежду. Твои одноклассники хотят узнать , какую одежду ты купил , где ты её купил и сколько она стоит. Разыграй диалог со своими одноклассниками


Часть 3- Лексика

Прочитай текст. Постарайся определить какие слова пропущены. Заполни пропуски в тексте, используя, приведённыё в рамке.



Idea clever newspaper decided can picked



One afternoon betty and Jane 0 decided to go into the woods to have a picnic. They took their dog Spot with them. Spot was a 1)…………………….. little dog and could do many tricks. Spot loved carrying things , and so Jane him a small box with dog biscuits to carry. The girls carried the food basket. They ate, played with Spot and 2)……………….. flowers. When it started to get dark, the girls decided to go home. They went one way, then another, but they couldn’t find the way out of the woods.

3)…………………..you show us the way?” Jane asked Spot.

Spot wagged his tail. He didn’t understand that they were lost.

“I have an 4)…...........” said betty. “I think Spot can help us.”

She took a piece of string out of her pocket and tied it around Spot’s neck. Then she took an old 5)…………………… from the bottom of the basket. She folded it up and gave it to Spot.

“Take this to Daddy,” she said.

Spot began to smell the ground, and before long the girls were out of the woods and back home, thanks to Spot.


Часть 4 – Грамматика.

Закончи текст о том, что Джен делает в субботу. Поставь глаголы в скобках в нужное время.



Jen usually 0 spends (spend) Saturday morning at home. She always 1)…………. (take) her dog for a walk and then she 2)………………(help) her mum with the shopping. In the afternoon she3)……….(visit) her grandparents and in the evening she 4)…………….(like) surfing the Net.

Last Saturday though , Jen 5)…………………(spend) the day with her friends, They 6)…………. (go) shopping and then they 7)………………..(see) a funny comedy. After the film they 8)………………..

(eat) pizza. They 9)……………. (have) a great time.


Задание 5 (говорение)

Ты ходил в магазин . чтобы купить одежду. Твои одноклассники хотят узнать , какую одежду ты купил , где ты её купил и сколько она стоит. Разыграй диалог со своими одноклассниками


Keys

Задание 1 ( чтение)

Shoes


Задание 2 ( письмо) примерный ответ

Dear Francis,

I’m writing to tell you about my new pet. It’s a cute brown puppy! Its name is Bruno. It has got funny ears and a small tail. Its favourite food is dog’s biscuits. It likes to play and run in the park. I hope to hear from you soon.

Yours,


Harry

Задание 3. ( лексика)

  1. clever

  2. picked

  3. Can

  4. Idea

  5. Newspaper

Задание 4( грамматика)

  1. Takes

  2. Helps

  3. Visits

  4. Likes

  5. Spent

  6. Went

  7. Saw

  8. Ate

  9. Had

Задание 5 (говорение)

At the shop

Student A.: I love your new coat!

Student B: Thanks! I bought it from a new clothes shop in the city centre.

Student A: Is it the shop opposite the train station?

Student B: yes, it is.

Student A: How much was it?



Student B: It cost £90. There are other clothes you can buy there, too.

Student A: OK. I need a new jumper, so I’ll go there tomorrow and have a look!

Пояснительная записка Работа рассчитана для подготовки к итоговой аттестации учащихся 4-х классов. В работе собраны материалы по чтению, по грамматике, по лексике, по письму и говорению. Она может быть использована для всех умк

Работа рассчитана для подготовки к итоговой аттестации учащихся 4-х классов. В работе собраны материалы по чтению, по грамматике, по лексике, по письму и говорению. Она может быть

39.63kb.

11 10 2014
1 стр.


«Дидактические материалы для подготовки к сочинению в формате егэ»

Номинация «Копилка приемов и методов подготовки к итоговой аттестации в 9, 11 классах»

1468.98kb.

10 10 2014
10 стр.


Пояснительная записка Обучение грамоте

Цель курса — обучение первоначальному чтению и письму на основе ознакомления учащихся с наиболее общими закономерностями устройства и функционирования графической системы русского

645.01kb.

14 09 2014
4 стр.


Пояснительная записка программа рассчитана на учащихся 10 классов. Содержание программы представляет собой отбор такого материала из разных разделов русского языка, который может вызвать у учащихся познавательный интерес

На этой основе учащиеся смогут лучше овладеть и практической грамотностью, усвоить правила орфографии и пунктуации и повысить свою речевую грамотность

1772.78kb.

15 12 2014
7 стр.


Программа итоговой государственной аттестации

Программа итоговой государственной аттестации студентов всех направлений подготовки по дополнительной профессиональной образовательной программе «Переводчик в сфере профессионально

90.72kb.

11 10 2014
1 стр.


Результаты государственной (итоговой) аттестации 11-х классов в 2010-2011 учебном году

К государственной (итоговой) аттестации за курс средней (полной) общей школы были допущены 41 учащийся

34.91kb.

25 09 2014
1 стр.


Программа по музыке для 1 4 классов. Пояснительная записка к программе " Музыка" для 1-4 классов
636.41kb.

04 09 2014
4 стр.


Пояснительная записка 4 Примерный план подготовки 5 Содержание программы 12 Квалификационные требования к врачу-токсикологу 26 Информационная часть 29 пояснительная записка программа подготовки в клинической ординатуре по специальности
651.61kb.

13 10 2014
3 стр.