Перейти на главную страницу
Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, В, С и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. |
Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего А-Е и утверждениями, данными в списке 1-6. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу. |
Говорящий |
A |
В |
С |
D |
E |
Утверждение |
|
|
|
|
|
Вы услышите интервью. В заданиях А1-А6 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды. |
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами А –G и заголовками 1-8. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок. |
Текст |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
Заголовок |
|
|
|
|
|
|
|
Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений А7-А14 соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 -False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 - Not stated). |
The world's most famous smile - and the world's most famous painting - is Leonardo's Mona Lisa (La Gioconda). But how much do you know about her? Who is the mysterious woman and why is her smile so special?
Leonardo began work on this portrait around 1500 and spent many years working on it. According to the art historian Vasari, it is the portrait of the young wife of a merchant from Florence, but Leonardo never gave him the picture. He kept it for himself.
Later the French king bought it and put it in the royal palace at Fontainebleau. Centuries later, the French king Louis XIV moved the palace to Versailles and the painting moved too. For a while, Napoleon had it in his bedroom, but the Mona Lisa moved to the Louvre when it became a museum. It has not moved since then, apart from a few years at the beginning of the twentieth century.
In 1911, the painting was stolen. It could not be found anywhere, but in 1913 the thief sent a letter to a gallery in Italy. He wanted to sell it. But why did the thief wait two years before returning it? During this time, many copies of the painting were made and sold to American collectors. Is the painting now in the Louvre also a fake? Many people think that this is a real possibility.
Leonardo's painting is extremely life-like, but many experts are not sure that it is a portrait of the woman from Florence. There are many theories, but perhaps the most interesting is that it is a portrait of Leonardo himself. An American expert has compared Leonardo's self-portrait and the Mona Lisa and she has found that many of the features are exactly the same.
The two most important features of a face are the corners of the eyes and the mouth. If you look at the painting, you will see that these features are blurred - they are much less clear than the rest of the face. As a result, the viewer has to imagine what the Mona Lisa is thinking. The mystery of her smile is just a bit of clever artistic technique.
A7 Leonardo painted the Mona Lisa about five hundred years ago.
1) True 2) False 3) Not stated
1) True 2) False 3) Not stated
1) True 2) False 3) Not stated
1) True 2) False 3) Not stated
1) True 2) False 3) Not stated
1) True 2) False 3) Not stated
1) True 2) False 3) Not stated
1) True 2) False 3) Not stated
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В4-В12 так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В4-В12. |
Last week, I _________ my nine-year-old son a new pair of trainers that were reduced in a sale. |
BUY |
They fit him fine and they ___________ good, but afterwards he didn't seem very happy with our bargain. |
LOOK |
He ______________ that some of the kids at his school would laugh at him because his new shoes didn't have a well-known brand name. |
WORRY |
I seriously thought about ___________ the shoes back to the shop to exchange them for a more expensive and fashionable make. But why should I pay money I can't afford, or get into debt just because of peer pressure? |
TAKE |
I've seen children as young as six going round shoe shops and fashion boutiques looking for the __________ styles, desperate for the expensive designer clothes they see on TV. |
LATE |
What's wrong with these kids? Or is it ___________ parents? Or our materialistic, consumer society? |
THEY |
All the major fashion labels have got special __________ brands. |
CHILDREN |
It's a market which ___________ £5 billion a year in the UK alone. |
GENERATE |
If you _________ a parent, don't give your kids all the clothes and fashion accessories they ask for. Explain patiently why they can't get everything they want. Because one thing is sure: you won't make your kids happy by spoiling them. |
BE |
Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В13-В18 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В13-В18. |
Most of us who live in a city know what it means to spend 30 minutes in the subway rushing through corridors and then trying to get into terribly_________ trains. |
CROWD |
Well, this guy and this morning was _________. He stopped at one of the entrances to the station and played six beautiful Bach pieces for about 45 minutes. |
DIFFER |
Three minutes after he started, a man noticed him and stopped for a few seconds. A minute later the ________ received his first one dollar tip. |
MUSIC |
In the 45 minutes, 1,097 people passed by and only six stopped. The _________ collected 32 dollars. When he finished playing, nobody noticed and nobody knew that he was Joshua Bell, one of the best soloists in the world. He was playing a violin worth 3.5 million dollars. |
VIOLIN |
The aim of this real-life experiment was twofold. Can we notice beauty in an everyday place and at a rather _________ hour? |
USUAL |
Do we recognize genius in an _____ situation? And the most troubling question of all: if we miss Joshua Bell playing Bach just because we are not in Carnegie Hall, how many other things do we miss? |
EXPECT |
Для ответа на задание С1 используйте отдельный лист. При выполнении задания С1 особое внимание обратите на то, что Ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным на отдельном чистом листе. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом. Обратите внимание также на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объёма, также часть текста письма, превышающая требуемый объём, не оцениваются |
You have received a letter from your English-speaking pen friend Ben.
… Guess what! My parents say I can have a pet for my birthday. I’m not sure what kind of pet to get, though. Have you got a pet? What do you think I should get? Do you think pets are too much trouble to look after? Let me know what you think! |
Write 100-120 words. Remember the rules of letter writing.
STUDENT CARD Task 1 Give a talk about the ways in which people use electronic devices nowadays. Remember to say: • what electronic devices you find the most useful? Why? • which of them you use every day? • whether you think people rely too much on technology. You have to talk for 1.5-2 minutes. The examiner will listen until you have finished. Then she/he will ask you some questions. |
STUDENT CARD Task 2 (2-3 minutes) You are studying in the UK and decided to spend a weekend in London. You want to plan your route and need a good guidebook. You know your classmate Anna/Andrew has one, you come to her/him to ask for the guidebook. • Ask for the guidebook and explain what you need it for. • Answer your classmate's questions about the attractions you would like to see. • Do not accept any suggestions for the day as you need to finish the essay. • Invite you classmate to go to a café when you come back from London.
• mention all the four aspects of the task • be active and polite |
Номер задания |
Ответ |
В1 |
3452 |
В2 |
25614 |
А1 |
2 |
А2 |
1 |
А3 |
3 |
А4 |
2 |
А5 |
3 |
А6 |
2 |
В3 |
4735618 |
А7 |
1 |
А8 |
2 |
А9 |
3 |
А10 |
2 |
А11 |
1 |
А12 |
2 |
А13 |
1 |
А14 |
1 |
В4 |
BOUGHT |
B5 |
LOOKED |
B6 |
WAS WORRIED/WORRIED |
B7 |
TAKING |
B8 |
LATEST |
B9 |
THEIR |
B10 |
CHILDREN’S |
B11 |
GENERATES |
B12 |
ARE |
B13 |
CROWDED |
B14 |
DIFFERENT |
B15 |
MUSICIAN |
B16 |
VIOLINIST |
B17 |
UNUSUAL |
B18 |
UNEXPECTED |
Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, В, с и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз.
10 10 2014
1 стр.
Учебно-методический комплекс предназначен для аудиторной и самостоятельной работы студентов по аудированию. Издание содержит фонетико-орфографические, лексико-грамматические и комм
15 12 2014
1 стр.
Задания можно предъявлять детям, начиная со 2 класса, а рисуночные задания и задачу “Скрепки” с 6 лет. Время выполнения заданий не ограничивается
09 09 2014
1 стр.
На последней странице домашнего задания нарисованы разные геометрические фигуры. Эти фигуры нужно вырезать и сделать из них аппликацию. Нужно использовать все фигуры и мы все вмест
14 10 2014
1 стр.
Вам необходимо выбрать один из четырех предложенных вариантов письменного контрольного задания и выполнить все задания, входящие в выбранный
07 10 2014
1 стр.
Могут забрать всё, и Вы умрёте от голода. При успешном выполнеии задания Вы получаете деньги. По мере прогресса задания будут усложняться. Далее Вам потребуется купить новый телефо
30 09 2014
1 стр.
Даны программа и задания для семинарских занятий, а также контрольные задания к курсу
06 10 2014
4 стр.
Как справедливо отметил Морли: «Объем услышанной нами информации по меньшей мере в два раза превышает сказанное нами, в четыре раза – прочитанное и в пять раз – написанное»
08 10 2014
1 стр.