Flatik.ru

Перейти на главную страницу

Поиск по ключевым словам:

страница 1
С П Кулакова: Чёваш Республикин Патёрьел район.нчи Ыхра +ырми вётам п.л\ паракан шкулта чёваш ч.лхипе литература в.рентекен.
Литературёпа ч.лхе урок.сенче сёвё =ырма в.рентесси
Ача-пёча сёвё-юрё т.нчипе м.н п.ч.кренех паллашать? +ывёрас ум.н амёш.н сёпка юрри: =ит.нерехпе вёйё пу=ланас ум.нхи шутлав сёввисем: ытти т.рл. сёвё-юрё ачан чун-ч.ринче вырна=ать? Шкул =улне =итн. ачасене сёмаха туйма: унён илемне курма хёнёхтарасси – в.рентекен.н т.п т.ллев.сенчен п.ри? Сёмах ёсталёх. ёс-хакёла та \стерет?

«Сёмахпа \керме те: =.клеме те пулать:» – тенине час-час илтетп.р? Апла пулсан: ачасене сёмах хёватне туйма: унён илемне алла илме в.рентсен в.семш.н сёвё т.нчине те =ул у=са пама пулать?

Калас шухёша т.рл.рен п.лтерме пулать? Поэзи вара =ав шухёша сёмах вёй.: илем. урлё нимрен те вит.мл.рех палёртма май парать? +ав т.нче алёк.н =ёра у==ине =е= тупма п.лес пулать? +апла тума тёрёшатпёр та эпир: тёван чёваш ч.лхипе литературине в.рентекенсем?

+амрёк хулё лайёх авёнать: =амрёк ачана та теме те в.рентме пулать? Паллах: ачан кёмёл.: в.ренес туйём. кирл.?

Кирек м.нле =ын та хёй .м.р.нче п.рер =аврём та пулин сёвё =ырнах пуль тесе шутлатёп? Уйрёмах х.р ачасем хушшинче палёрать ку туртём? М.нш.н? М.нш.н тесен х.р е х.рарём хёй.н туйёмне вёрттён та пулин п.р-п.р тетраде =ырса хуратех? Ар=ын ачасем вара м.нрен кая? В.сен: паллах: логика шухёшлёв. маларах тёрать: =апах в.сем те час-часах сёвё й.ркисем хайлама туртёна==.? Х.р ачасемпе ар=ын ачасен сёввисем туйём енчен раснарах пулма пултара==.? Пу=а килн. шухёша сёвёласа =ырас тен. чух ёсталёх =итмесен те пултарать? +акён пек ан пултёрчч. тесе тёрёшатёп эп. хамён .=ре?

5-м.ш класранах сёвё =ырма хёнёхатпёр эпир ачасемпе? Паллах: сёвё техникине в.сем т\рех алла илейме==.? Теори ен.пе ытларах пусёмласа .=лесен в.сен сёвё =ырас туртём. аталанса мар: с.вр.лме те пултарать? +авёнпа та ачасемпе выляса-кулса: вёйё ев.р .=летп.р: сисмеслех темелле: сёвё =ырма хёнёхтаратпёр? Акё п.ррем.ш юр =ёвать? Епле илемл. \керч.к! К.рхи т.тт.м т.нче тёрук тасалса: тирпейленсе каять? +ак шухёша ачасене п.лтерет.п? Доска =ине =акён пек предложени =ырса пама юрать% «Урамра юр =ёвать»? Кунта ачасем =.нни нимех те курма==. пек туйёнать? П.лт.р те вёл п.ррем.ш хут =унё: килес =ул та =аплах пул.? Анчах =ак шухёша сёвёласа пёхар-ха!



Паянтан к.рхи т.нче

Хывр. т.кс.м тумтирне?

Уртса яч. акё халь

Кёпёшка шап-шурё шаль?

+ак сёвё й.ркинче ачасем «Паян п.ррем.ш юр =ур.» предложение курма==. пулин те: шухёш. =авах пулать? Унсёр пу=не эпир кунта т.нче илемне кётартакан сёнлёхсене те асёрхатпёр?

Ачасемпе =ак =аврёма пусахламасёр: астарса тен. ев.р тишкерме пу=латпёр? М.нрен килет-ха калас шухёшён илем.? Ачасем хёйсемех (учитель пулёшнипе паллах) сёвва тишкерме пу=ла==.? В.сен ку=. умне шурё шаль тутёрлё амёш.сен сёнар.сем тухса тёра==.? Анне сёнар.нчен хакли м.н пур-ха тата? Май.пен ача-пёча кашни й.ркери кашни сёмаха тишкерме пу=лать? М.н курать-ха 5-м.ш класра в.ренекен? Паянтан к.рхи т.нче й.ркере сёмаха пу=лакан хупё сасёсем черетлене==. иккен? Хупё сасёсен черетлен.в. аллитераци пулнине =ырса хума манмастпёр? Анчах асра юлтёр тесе ку= умне к.рхи кун \керч.кне кёларатпёр? Чёнах та: к.ркунне т.кс.м: пылчёклё: т.тт.м??? Тунсёх? +ак тунсёха хупё сасёсем кётартма пултара==. иккен! +акё икк.м.ш й.ркере те пур% Хывр. т.кс.м тумтирне?

П.т.м предложение ачасем хёйсемех хак пама пултара==.?

Шурё юр =усан м.н пулч.-ха таврара? Т.нче =уталч. иккен? Ёна у=ё сасёсен черетлен.в. палёртсан сёнарлёрах пек?

Уртса яч. акё халь

Кёпёшка шап-шурё шаль?

+акё вёл ассонанс пулнине палёртса хёваратпёр?

Сёвё ритм. =инчен манмалла мар? +ак сёвё й.ркисене васкамасёр теп.р хут каласа пёхатпёр: сыпёк.сене шутлатпёр? Кашни й.рки хы==ён сёвё ви=ине =ырса хуратпёр? Рифма пирки те кала=масёр иртме =ук? Ёна ачасем часах хёнёха==.? Рифмёна курма: туйма п.лес пулать? Кирек м.нле сёвва та схемёласа пама пулать?

Ку =аврёмён схемине =апларах тума пулать?

Паянта´н к.рхи´ т.нче´ а7

Хы´вр. т.´кс.м тумтирне´? а7

Уртса´ яч. а´кё ха´ль б7

Кёпёшка´ шап-шу´рё ша´ль? б7

5–6-м.ш классенче ачасем ямб: хорей: дактиль: амфибрахи: анапест ёнлавсене йышёнасшёнах мар? В.сен пу=.нче ахалех т.рл. информаци нумай? +авёнпа пусём \кессине к.в. мел.пе в.рентни усёллё?

М.нш.н ямб ви=ине% «Ик. сыпёклё сёвё ви=и? Пусём икк.м.ш сыпёк =ине \кет»: _ тесе в.рентес? Ёна урёхла та =итерме пулать ачасем патне?

Эпир «та-та´: та-та´: та-та´» калас мелпе в.ренетп.р? М.н-ха ку? Ачасем учитель хы==ён =ак сыпёксене кала==.? Ку хёйне ев.р к.в. (ритм) пулать? Пусёма алё =упса палёртатпёр? +апла теми=е хут тёватпёр? +амрёк «Ивановсем» ритмра марш к.ввине туйса иле==.? Вёл =ир.п сукмаклё янёрать иккен? Ик. сыпёклё сёмахсем шыратпёр: тупатпёр?

Па-я´н// тул-та´ ыт-ла´ хит-ре´: силлабо-тоника

Х.-ве´л са-ва´ть =ул-те´н пи-ре´?

С\н-ми´ те-ле´й: хё-ва´т су-на´ть:

Ху-ша´ть пе-ке´х чён-чё´н =у-на´т?

8 – 4

8 – 4

8 – 4

8 – 4

+акён пек мелпе ытти сёвё ви=исемпе те паллашма пулать?

Ачасен =ырас ёсталёхне: пултарулёхне аталантарма т.рл. мелсем шырамалла? Вётам классенче в.сем теорие май.пен алла илсе пыра==.? Час-часах т.л пулакан йёнёшсенчен хётёлма тёрёшмалла? Тин =е= =ырма пу=лакан ачан п.рмаях т.л пулакан йёнёш. вёл – сёвва туйма п.лменни? Юрё к.ввине туймасёр сёвё хывма =ук? Унччен асённё «та-та» системёран пёрёнмасёр .=летп.р эпир? «Та-та» к.вви т.рл. пулма пултарать?

«та-та´: та-та´» – ямб

(кун-та´ пи-ре´)

«та´-та: та´-та» – хорей

(ту´х-рём: чу´п-рём)

«та´-та-та: та´-та-та» – дактиль

(ку´р-тё-мёр: ту´й-рё-мёр)

«та-та´-та: та-та´-та» – амфибрахи

(ху-ла´-мёр та-са´л-ч.)

«та-та-та´: та-та-та´» – анапест

(Шу-паш-ка´р =.к-ле-не´т)

Е п.р-п.р юрё к.ввипе те .=леме пулать? Юрё к.ввине асра тытсан ача ритмран пёрёнса каясран сыхланать?

Кирек м.нле ташша та: .=е те ритмсёр тума =ук? Ташё тесен ачасемш.н кунта йывёрлёх =ук: .= ритмне .л.кхи чёвашсем авён =апнипе е сёвай =апнипе ёнлантарма: кётартса пама пулать? Кунта сёмах илем. тата чёваш халёх.н .=.-х.л.: культури: .= илем. п.рлешн.? Апла пулсан: кирек м.нле .=.н те хёйне ев.р к.вви: илем. пур? Сёвё =ырасси те =авах? К.сменпе ёвёснё чух п.ри йёнёш ёвёссан м.н пулать-ха? Паллах: ким. малалла каяймасть: п.р вырёнта т.лли-паллис.р =аврёнкаласа =е= тёр.? +авёнпа та поэзи т.нчинче те пит. п.лсе-туйса: асёрхануллё .=лемелле? +акна ёша хывсе юлсан ачасем кирек м.нле ансат сёвва та техника енчен т.р.с хайлама пултар.=?

Сёвва илемл. хывсан ачасем ама рифма: ар рифма: дактиль рифмёсене хёйсемех курма хёнёха==.? Сёвё хывас .=ре тата клаузула пысёк п.лтер.шл.%



Шухёшсем сана пая´н – ар рифма

(пусём хы=алтан 1-м.ш сыпёк =ине \кет)



Пит. хытё ытала´рём – ама рифма

(пусём хы=алтан 2-м.ш сыпёк =ине \кет)

Ар рифма: ама рифма п.р =аврёмрах т.л пулма пултарать? +акё сёвё к.в.л.хне хёйне ев.р тума пулёшать? +авён пекех дактиль клаузула та т.л пулать%

+урхи кёвак п.´л.ч.

(пусём хы=алтан ви==.м.ш сыпёк =ине \кет)

Гипердактиль (пусём хы=алтан 4-м.ш сыпёк =ине \кни) чёваш сёввисенче сайра т.л пулать?

Уроксенче: урок хы==ён сёвё хайлама хёнёхтарнё чух терминсене ятарласа «с.нсе» в.рентмест.п: =ёмёл ас туса юлмалли меслетсемпе анлё усё куратёп? М.н калаканине практикёра =ир.плетсен ачасем ёна лайёхрах ёша хыва==.? Т.сл.хсене хёйсем тупса калани в.семш.н =ав тери пысёк савёнё=? +акё вара .= тухё=лёхне \стерме май парать?

Сёмахён илемне: вёйне туйса хайлав хат.рлен. чух алё ай.нче т.рл. словарьсем кирл.? +акна ачасем аван чухла==.? Вырёсла-чёвашла: чёвашла-вырёсла словарьсем: орфографи словар.сем: синонимсен: антонимсен тата урёх йышши словарьсем ачасен пуплевне пуянлата==.? Уйрёмах синонимсен словар. усёллё пулнине палёртас килет? Ахаль чух п.р-п.ринпе хутшённё май шкул ачисем п.р сёмахах =ине-=ине кала==.: синонимсемпе усё курма чухлама==.? Сёвё хайланё чух вара синонимсемпе п.лсе усё курни уйрёмах кирл.? Чёваш ч.лхин т\нтер словар. =инчен те асёнса хёварас килет? Ку словарь ачасене пит. кил.шет? Пур т.рл. словаре те алфавит й.ркипе сулахайран сылтёмалла хат.рле==. Пулсан _ кунта сылтёмран сулахаялла: урёхла каласан: т\нтер майлё й.ркелесе =ырнё%

усёк


хусёк

пысёк


=ёк

ху=ёк т?ыт?те

Ку словарьпе рифма шырамалли справочник пек усё курма юрать?

Рифмёсем т.рлисем пула==.? Акё

х.ресл. рифма% а

б

а



б

мёшёр рифма% а

а

б

б



=авра рифма% а

б

б



а

+авра рифмёсемпе усё курма тёрёшмастёп: м.нш.н тесен сёвё =ырма хёнёхакана ку йывёртарах тесе шутлатёп? Мёшёр тата =авра рифмёсемпе ачасем хаваспах .=ле==.? Т.сл.хрен: доска =ине =акён пек =ырса пама пулать%

______________________урамра´ а

______________________урокра´ а

______________________в.ренмелле´ б

______________________п.лмелле´ б

Кунта сёвё ви=и ир.кл.? Хёнёхнё мелпе: силлабикёна пёхёнса 7 сыпёклё та тума пултара==. е урёх ви=епе те =ырма пултармалла? Акё м.н =ыра==. Ачасем%

Шёллём вылять урамра: а7

Эп ларатёп урокра? а7

Ман нумай в.ренмелле: б7

Тем =инчен те п.лмелле? б7

(Антон Харитонов: 6 кл?)

Теп.р сёвё =аврём.%

Кайёксем юр юрла= урамра:

Анчах эп. ларап урокра?

Хушнё чух в.ренмелле:

Сёвё =ырма п.лмелле?

(Саша Воробьев: 6 кл?)

М.н куратпёр-ха кунта? Ваня 7 сыпёклё сёвё =ырч.: Рома вара 9–9: 7–7 сыпёклине =ырч.? Кунта ачасен характер. курёнать? Ваня тёрёшуллё: .=чен ача? Т.п т.ллев. унён – в.рен\? +акна палёртать те вёл? Рома вара пачах урёхласкер? Вёл лара-тёра п.лмест: наянрах? Урокра ларнё чух унён: паллах: урамра пулас килет: х.вел те ил.ртет? Кичемрех кёмёл. малтанхи ик. й.ркинче курёнать? Анчах юлашки ик. й.рки вара унён сёвё =ырас килни: сёвё =ырма в.ренни уншён хаваслё та кёсёклё .= пулнине =ир.плетет?

Схема с.нет.п%

_______________килет

_______________савёнать

_______________пуплет

_______________калать

Панё схемёпа ачасен строфа хайламалла?

Кунта х.ресл. рифма? Синонимсем пур? Катя Федорова (6 кл?) =апла =ырса пач.%



Анне пасартан килет:

Атте уншён савёнать?

Асанне унпа пуплет:

Кукёль п.=ерме калать?

Ар=ын ача килти лару-тёрёва =ырса парать кунта?

М.н =ырать-ха Вероника Курманаева?

Ак к.=ех =уркунне те килет:

Йывё=-курёк: т.нче савёнать?

+илпеле шурё хурён пуплет

Савёнса вёл салам та калать?

Х.р ача сёввинче эпир =ут =анталёк илемне: авторён шалти туйёмне асёрхатпёр? Сёвё к.вви янёравлёрах: илемл.рех туйёнать? +акна ачасем те асёрха==.? Апла пулин те: в.рентекен.н т.ллев. – кашни ачаран сёвё= тёвасси мар: к.ске хайлавсенчи сёмахсемпе п.лсе усё курса шухёша сёнарлёрах у=са пама хёнёхтарасси? В.ренекенсем хёйсен сёввисенче час-часах «каяп»: «килеп»: «кая=»: «киле=» формёсемпе усё кура==.? Ку: паллах: грамматика т.л.ш.нчен: литература норми енчен т.р.с мар: анчах сёвё =ырнё чух усё курма юрать тесе палёртса хёваратёп? +ав вёхётрах т.р.с формёсемпе («каятёп»: «килет.п»: «кая==.»: «киле==.») усё курма с.нет.п?

Омонимсемпе усё курса .=лени те вырёнлё? Ононимсемпе усё курса =ырнё чух ытларах «пушё» сёвёсем: 2 й.ркелл. пей.тсем пулнине асёрхама пулать%

Акё хы==ён =ит. =у: а7

+у =итсесс.н =умёр =у? а7

Урамра сив =ил в.рет: а7

Шарик тунсёхпа в.рет? а7

Лёпсёр-лапсёр Ук=ине а7

К.= =ухатр. ук=ине? а7

(Пушкин Алексей: 7 кл?)

Шкул ачисем нумай чухне катрен мел.пе =ыра==.? Хёнёхнё мелпе в.сем ытларах к.некесенчи сёвёсене вуласа паллаша==.: хёйсем те =апла хайла==.?

Ир.кл. сёвёсене ачасем сайра =ыра==.? Тарён шухёшлё: философи с.м.лл. сёвёсем =ырнё чух усё кура==.? +авёнпа ачасене ритм: рифма м.нне: сёвё ви=ине лайёх ёнланмасёр =ырма май =уккине каласа хёваратёп? Унсёрён сёмах =е= пулса тухма пултарать? Теп.р чух =апла та пулать? Ача сёвё =ырас техникёна алла илн. (сёвё ритмне туять: рифмёсене й.ркелет): анчах сёвва у=ёмлё шухёш к.ртеймен? Автор м.н калас тенине ёнланма =ук? Ун пек чух ачапа уйрёммён .=леме тивет? ,=ре =акён пек мел пулёшать% п.р й.ркине в.рентекен калать: теприне ачасем шыра==.? Е сёвё й.ркин юлашки сёмахне каламасёр хёваратёп: ёна ачасем хёйсем тупа==.? Т.сл.х%

Учитель% Кукамайён сар автан.:

Ачасем% Ир-ирех авётакан.:

Учитель% +унат =апса юр юрлать:

Ачасем% Часрах вёранма хушать?

Кунти рифмёсем учительпе ачасем п.рле .=ленипе тупёнч.=?

Теп.р т.сл.х%

Учитель% Вёркёш =ил. вёшёл-вёшёл

В.рсе килч. =ур=.ртен?

(Сёввён ритмне: рифмине чухлама малтанхи ик. й.ркене вуласа паратёп?)



+\лл. йёмра??? ачасем% пёшёл-пёшёл

Канашлар.??? ачасем% тем =инчен?

Кун пек .=е ачасем хаваспах тёва==.? +акна май чёваш ч.лхи пуянлёхне: сёнарлёхне аса илетп.р? Ев.рлев сёмах.сем пуплеве: кала=ёва илемл.рех тёва==. пулсан м.нш.н сёвёра усё курас мар-ха в.семпе?

Паянхи пурнё= =инчен =ырнё чух неологизмсемпе: профессионализмсемпе час-часах усё курни палёрать%

Интернетра тем те пур-=ке:

Тем п.лме те май. пур?

Хальхи техника маттур-=ке:

Хёв кёна =е= пул правур?

(Саша Сергеев: 8 кл?)

Каласа хёварас пулать% -=ке: -ха: та: те татёксемпе усё курса =итмен сыпёксене «сапласа» хума хёнёха==. сёвё =ырма хёнёхакансем? Паллах: теми=е сыпёклё сёмахсем янёравлё: сулмаклё илт.не==.: апла пулсан та вак-т.век сёмахсемпе те усё курма тивет?

Архаизмсемпе усё курса .л.кхи пурнё=а сёнласа пама мелл.? Акё%



Асанне=.м: арчуна

Асёрханса у=?

Пёлхатса манён чуна

Кёшт =умарах шу=?

Илсе пар мана унтан

Тёрёллё тухья?

Савёнап санпа чунтан

Кайёттём вёййа?

(Настя Семенова: 9 кл?)

Ку сёвёра мёнук.пе асламёш. хушшинчи =ыхёну пуррине «арча»: «тухья»: «вёйё» (.л.кхи) сёмахсене пула .ненетп.р? Тухйипе халь х.рсем усё курма==.: анчах унён илем. ку= умне ч.рр.н тухса тёрать: каласа п.термен вёрттёнлёх курёнать?

Сёвё илемл. пултёр тесен ачасен: паллах: сёмахпа п.лсе усё курмалла? В.ренекенсене т\рех йёлёхтармёш шаблонсенчен хётёлма калатёп: в.семпе усё курма с.нмест.п? Акё в.сенчен хёш.-п.ри%

1? Кайрём эп. вёрмана

Кёмпа-=ырла пу=тарма?

(«Сир.нс.рех кайнё: сир.нс.рех пу=тарнё»: – тесе ш\тлесе хёваратёп)?

2? Манён килте шёллём пур:

Пит хёюллё та маттур

(«Пур»: «маттур» час-часах т.л пулать)?

3? Килч. =итр. =уркунне

Килч. яч. ёшётса

(Т\рех ачасен ёсне К?Ивановён й.ркисем хёйсем сисмес.р пырса к.ре==.)?

Сёвё илем. тропсемпе: илемл.х мел.сен май.семпе усё курма п.лнинчен чылай килет?

Метафорёсемпе: аллегорисемпе: сёпатлантарупа: метонимисемпе: синекдохасемпе: гиперболёсемпе: литотёсемпе: перифразсемпе: повторсемпе тата т.рл. мелсемпе аслёрах классенче в.ренекенсем п.лсе усё кура==.? Ку ачасем – сёвва чунпа туйса тёракансем? +ут =анталёк ун пек ачасене пултарулёх панё: =ав пултарулёха: турё панине эппин: аталантармалли =е= юлать?

Пултаруллё ачасем ансат сёвёсем =е= мар: юптарусем: акросёвёсем: эпиграммёсем: экспромтсем =ырма та ёста? Юптару =ырнё чух ирони: сарказм: сатира мел.сене чухлас пулать? В.=.нче каласа: в.рентсе хёварни те пулмаллах? Т.сл.хрен%

Павлин шёпи

Павлин – пике пекех саркаланать:

Капашсёр т.к.пе те мухтанать?

Чёнах: илемл. унён к\лепи:

Вун-вун т.спе =и=ет паха «к.пи»?

Хур-кёвакалсен йыш.нче

Хур-кёвакаллах иккен т.нче?

Сар чёхён пур хал. усси:

Автанён .=. – юрласси?

Кёрккан пур й.хс\лле юрри:

Пырать .нт.: ун пур ырри?

Какай. тутлё пуль: суймас:

+исе курман та – каламас?

Илемл. пир.н кил хушши

«Кёнтёр майри» =е= ытлашши?

Ниме тёман Павлин вара

Телей шыратёр кёнтёрта!

(Леша Николаев: 10 кл?)

Шкул ачисене ытларах =ут =анталёк лирики: юрату лирики: гражданла лирика =ывёх? Тёван тавралёха ачаран курса-туйса: унён илем.пе киленсе =ит.некен =амрёк хёй.н туйём.сене хут =ине сёвёласа =ырса парать? Тёван кил: тёван ял: шкул: тёван =.р-шыв – пуринш.н те =ывёх? Гражданла лирика: апла пулсан: пач та ют мар? Камён ч.ринче ырату-юрату кёмёл. =уралман-ши? Каччё: х.р ч.ринчи асап.-терч.: савёнё=.-телей. юрату лирикинче «сасё» парать? Суггестив мел.пе усё курни сёввён хакне \стерет? Т.рл. символсемпе: символа детальсемпе усё курса =ырма хёнёхсан калас шухёш сёнарлё: вит.мл.: .ненмелле пулать?

Урокра экспромт мел.пе сёвё хайлани кайри ретре т.л.рсе ларакан ачана та пырса тивет? Акё Иванов хы=алти парта хушшинче учитель куриччен юлташ.нчен =ырса илесш.н тей.п.р? Учитель ятарласа ун валли экспромт хайлать%



Коля никам куриччен

«Ёс вёрлать» юлташ.нчен?

Капла: Коля: аван мар:

Урёх =ырса илер мар?

Е камён та пулин =уралнё кун: шел: ун пирки маларах п.лмен: анчах экспромт сёвё =уралмаллах сёвё ёстин? Т.сл.х вырённе%



К.терука саламлатпёр:

+ир.п сывлёх =е= сунатпёр?

Нихё=ан та ан кулян:

Тусусенчен пул пуян?

Сёвё формисем т.рл.рен пула==.? Акросёвё =ырма =ёмёл мар? Апла пулин те ку ёсталёха алла иле==ех пир.н шкул ачисем?

Сёвё-=ыру: салам сёввисем: концерт программисен сёввисене =ырма хёнёхса пыни хёех – пысёк =ит.н\?

Рондо: аренда: романс мел.семпе паллаштарса хёваратпёр: пултарнё таран хайлатпёр ун пек сёвёсене те?

Хокку: танка: рубаи: газель пир.нш.н =ывёхах мар: анчах та литература урок.сенче эпир в.семпе паллашатпёр?

П?Н?Метин хёй.н «Лирика вёрттёнлёх.сем» к.некинче «макарон поэзий.» терминпа усё курса вырёсла-чёвашла пётратса =ырнине: тёван ч.лхене хисеплемес.р пёснине калать? Сёмах май: ачасем ку мелпе .=леме юрата==.: анчах вёл: ман шутпа: =ырас ёсталёха туптама пулёшмасть?

Ачасем хёйсен сёввисене халёх ум.нче хаваспах вула==.? Итлекенсем ачасене хаваспах йышёна==.? Пысёк аудитори умне тухиччен хайлавсене класс ум.нче вулатпёр: с\тсе яватпёр: якататпёр? Ачасем п.р-п.рне пулёшма хавас? Такмакласа =ырма хёнёхасси м.н п.ч.кренех ил.ртет? Ч.лхе туптантёр тесе вырёсларан чёвашла: чёвашларан вырёсла ку=аратпёр? П.р сасёпа =е= пу=ланакан сёвё =ырасси – теп.р т.рл. кёткёс .=? Т.сл.х%

+и=р. =и=.м =.р.пе:

+умёр =ур. _ =.р й.пе?

П.рч. =умне п.рч. хушсан =ыхё пулатех: сёмах =умне сёмах хушсан: п.лсе усё курсан сёвё =аврём. те =уралатех?

Хамён .= опытне п.т.млетсе =апла калама пулать? Кашни ачана сёвё= тума май =ук: анчах ёна сёмах илемне: ч.лхе пуянлёхне: унён тех.мне туйма хёнёхтарма пулатех? Япёх в.ренекен ачана та майне п.лсен тёватё й.ркелл. сёвё =ырмашкён хёнёхтарма пулать?

Поэзин асамлё т.нчи аслё? Сёмах вёй.н вит.м. в.=.-х.ррис.р? Сасё выляв.: сёмах выляв. хёех юрё? Ачасене сёвё =ырас ёсталёхпа паллаштарса: поэзи т.нчине к.ртсе ч.лхе пуянлёх.пе: унён к.ввипе =ывёхлатма пулать? Хёйсен .=.н хакне м.н п.ч.крен ёнланса \сни пуласлёхра та пулёшать? Паян вёл п.ч.к сёвё =ырать: ыран ун сёвви ха=ат-журналта пичетленет – м.н тери пысёк савёнё=?

Пир.н шкул ачисен сёввисем районта тухса тёракан «Авангард» ха=атра та: республикёри «Тантёшра» та час-часах пичетлене==.? Ачасем хёйсен сёввисене «Шёнкёрав» передачёра та вуланё: телевиденире «Салам» передачёна та хутшённё? «Шевле» передачёра: республика шай.нче теми=е хут та хёйсен пултарулёх.пе паллаштарнё?

1998 =улта Шупашкарта пир.н =амрёк =ырав=ёсен хайлав.сем «Голос души» к.некере пичетленн.? «Хыпар» ха=атён 100 =улхи юбилейне халалласа ирттерн. конкурсра Катя Тимофеева «Купёрля паттёрне чыс: хисеп те мухтав» акросёвёпа 2-м.ш вырён =.нсе илме пултарч.? +акён пек =ит.н\сем сёвё =ырма в.ренекен ачасене хытё хавхалантара==.? Апла пулсан: ачасене сёвё =ырма хёнёхтарасси – пит. кирл. .=?







Литература в рентекен. Литературёпа ч лхе урок сенче сёвё =ырма в рентесси

С п кулакова: Чёваш Республикин Патёрьел район нчи Ыхра +ырми вётам п л\ паракан шкулта чёваш ч лхипе литература в рентекен

140.89kb.

15 10 2014
1 стр.


Литература урок. 7 класс Урок теми Ю?Скворцовён «Ултёк» калав нчи сёнарсем? Урок т с. Хутёш урок? Произведени илемне ёнланма: сёнарсене танлаштаруллё хак пама в рентекен урок?

Урок т с.% Хутёш урок? Произведени илемне ёнланма: сёнарсене танлаштаруллё хак пама в рентекен урок?

44.33kb.

24 09 2014
1 стр.


Литература в рентекен. План Ум н калани I. Николай Мартыновён к ске биографий

Николай Мартынов калав семпе эпир 11 класра =е= паллашатпёр пулин те 9 =ул в ренмелли т п шкулта 9 класра килти вулав урок сенче эпир Николай Мартыновён калав семпе паллашрёмёр? Ка

144.77kb.

02 10 2014
1 стр.


Литература кафедри Чёваш ч лхи урок сенче ваттисен сёмах семпе.=лесси
243.84kb.

13 12 2014
1 стр.


Урок теми : Предложенин тĕп тата кĕçĕн членĕсем. Урок тĕсĕ : пĕтĕмлетÿ урокĕ

В=рнар район\нчи В=рманкасри п\т\м\шле п\лъ паракан т\п шкулти ч=ваш ч\лхипе литературине в\рентекен Лукина Ирина Ивановна (телефонсем: 8(83537)32-2-35

47.69kb.

04 09 2014
1 стр.


1-м ш ертсе пыракан

П. лет р-и эсир% ученёйсем шутланё тёрёх: =. р чёмёр. =инче п т мпе 5641 т рл ч лхе? +ак пин-пин ч лхе хушшинче пир н чёваш ч лхи те ырё ятлё? Пир н планета =инче халёх ытларах 13

72.73kb.

17 12 2014
1 стр.


Правила чтения Основной курс Урок 1 Урок 2 Урок 3 Урок 4 Урок 5 Урок 6 Урок 7 Урок 8 Урок 9 Урок 10 Урок 11

В своем современном виде корейский фонетический алфавит Хангыль состоит из сорока букв. Начнем с согласных

2279.47kb.

09 10 2014
7 стр.


Урок Предмет Тема Преподаватели Место 1 урок Русский-литература английский
91.88kb.

26 09 2014
1 стр.