Flatik.ru

Перейти на главную страницу

Поиск по ключевым словам:

страница 1
Тема: ”Do you use modern inventions in everyday life?”

Цели:

Воспитательный аспект: воспитание уважительного отношения к мнению другого человека, потребности в высказывании собственного мнения.

Развивающий аспект: - способности перцептивного уровня ( слуховая дифференциация, зрительная дифференциация, переключение внимания)

  • способности моделирующего уровня (синтез, узнавание речевых единиц, догадке на основе контекста)

  • репродуктивные способности ( подстановка)

  • продуктивные способности (конструирование, трансформация, выбор выражений, адекватных ситуации)

Учебный аспект: - развитие лексических навыков чтения и говорения;

- совершенствование навыков аудирования;

- совершенствование навыков чтения с детальным пониманием.
Оснащение урока: наглядный материал (картинки ), раздаточный материал (карточки с заданиями), аудиозапись, учебник.
План урока:


  1. Warm up.

a) Listen and match the speakers (1-4) to the gadgets (A-D). Which words helped you decide?

Speaker 1

Speaker 2

Speaker 3

Speaker 4



  1. digital camera

  2. mobile phone

  3. computer

  4. portable stereo


Key: 1- B keep in touch, ring tones

2- D put on a CD, listen, music

3- A take snaps, send by e-mail, rolls of film

4 – C homework, e-mails, chat rooms, access to information

b) Which of these gadgets do you use in everyday life?

c) The theme of the lesson is “Do you use modern inventions in everyday life?”

d) Goals:

- listening comprehension

- exchanging opinions on using modern inventions

- role-playing the dialogue

- reading for details


  1. Follow up.

1. Let’s revise the words which can be helpful at the lesson.

Microwave oven

Vacuum cleaner

Cordless phone

Talking alarm clock

A solar powered calculator

Sewing machine

TV remote-control unit

Mower


Defrost

Reheat


Withdraw

Tyre


Emergency

Technophile

Technophobe




2. What gadgets do you use in the kitchen?

What modern inventions can you use in the classroom?

3. a) Match the words.

a) mobile

personal


video

fax


electric

organizer

phone

toothbrush



recorder

machine


b) CD

remote


answering

video


pocket

calculator

machine

camera


player

control



b) Which gadgets do you use more often?


  1. Different gadgets and machines are used to perform everyday tasks.

What are these things called?

A thing
A machine
A tool



for

mowing lawns

making tea

browning slices of bread

opening cans

mixing food

drying hair

shaving



is

a toaster

an opener

a lawn mower

a dryer

a tea maker

a shaver

a mixer


  1. Some people think they can’t do without modern inventions.

Listen to Elaine talking about a technology course. Which item did each person say they couldn’t do without.

    1. Richard

    2. Sylvia

    3. Larry

    4. Frances

    5. Norman

    6. Elaine



  1. mobile phone

  2. microwave

  3. personal organizer

  4. television

  5. CD player

  6. Radio

  7. Computer

  8. Digital camera



  1. Which things are the most or least useful in the home from your point of view? Why do you think so?

Listen to your classmates opinions and choose the most popular thing and the least popular thing in the group.


  1. One of the most popular things with teenagers is a mobile phone.

Match the exchanges. Read the dialogue.

Why does the first person like mobile phones?


1. I think mobile phones are the best

inventions ever.

2. What makes you say that? They’re so

useful in an emergency.

3. Yes, I don’t like that much either, but you

should blame the people, not the phones.




A. Yes, I can see your point. I still think they

are annoying, though. I hate it when

people shout into their phones on the

train.


B. Oh, no. I don’t agree with you. I think

they are awful.

C. I never thought of that. I guess you’re

right.



  1. Mobile phones have made our lives a lot easier. But there are people who think there are some drawbacks.

Read and choose arguments for and against using mobile phones.

  1. You can contact people on the move.

  2. Mobile phones make it possible to call for help, wherever we are.

  3. People use them for unimportant calls and at inconvenient times.

  4. Some children send and receive test messages in class and do not pay attention to the lesson.

  5. Mobile phones allow us to keep in touch with friends and family wherever we are.

  6. Some people play with their mobile phones constantly and for no reason, which can irritate people around them.




  1. We sometimes can have a problem in a shop if we do not know the name of a thing we need.

Ex. 3, p. 214

      1. Listen to the conversation and answer the questions.

      2. Role-play your own dialogues.



  1. Do a vocabulary test.

Complete the sentences with the words from the list. There are some extra words.
Withdraw, technophobe, defrost, computers, reheat, cordless phone, a solar powered calculator

1. … is a person who doesn’t like, trust or even doesn’t want to use modern technologies,

especially computers.


  1. Do you know how to … cash from an ATM?

  2. … are the best way to teach young children how to count and make children more interested in learning.

  3. A microwave oven is the best thing to … pre-prepared food very quickly.

  4. To receive or make calls around the home you can use a ….

11. Homework: Make up a crossword about modern inventions from 5 to 10 words.



Тема: ”Do you use modern inventions in everyday life?” Цели: Воспитательный аспект

Воспитательный аспект: воспитание уважительного отношения к мнению другого человека, потребности в высказывании собственного мнения

23.97kb.

16 12 2014
1 стр.


Филиппова Анастасия Сергеевна моу дод "Солнечная детская школа искусств", с н. Солнечный Тема исследования: «Фортепианное творчество Д. Б. Кабалевского: исполнительский и педагогический аспект»

Тема исследования: «Фортепианное творчество Д. Б. Кабалевского: исполнительский и педагогический аспект»

408.33kb.

09 09 2014
3 стр.


Резюме магистерской диссертации Хачатрян Ани Вардановны «формирование имиджа celebrity в журналах типа “life-style”»

Ключевые слова: имидж, celebrity, «life-style» журналы, Одри Хепберн, индустрия развлечений

24.47kb.

13 09 2014
1 стр.


Воспитательный потенциал современной семьи и пути его повышения

Основой такого взаимодействия является помощь семье в решении проблем воспитания детей. Эта задача напрямую связана с повышением воспитательного потенциала семьи. Что же такое «вос

311.83kb.

25 09 2014
1 стр.


Общий обзор Перед нами третья часть всем известной эпопеи Half-Life Blue Shift

Перед нами третья часть всем известной эпопеи Half-Life Blue Shift. Ученым сыграли (Half-Life), Десантником тоже сыграли

128.89kb.

13 09 2014
1 стр.


Крупные города Германии

Цели: социокультурный аспект – активизация и систематизация страноведческих знаний о больших городах Германии, достопримечательностях, традициях

43.43kb.

15 12 2014
1 стр.


Moscow modern hostel (от 750 руб/сутки)
10.5kb.

17 12 2014
1 стр.


Постмодернизм план лекции: Трудность определения понятия «постмодернизм»

Хронологический аспект; содержательный аспект, то есть определенная концепция пространства-времени реальности / пространства-времени текста; формальный аспект, то есть принципы орг

404.9kb.

30 09 2014
2 стр.