Перейти на главную страницу
Сист обучен |
ФИО автора и название программы, 105год издания,кем рекомендовано |
Полные реквизиты учебника и учебных пособий: ФИО автора,название,издательство,год издания |
Классы | ||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 | |||
|
А.К.Ойдан-оол.5-9 класстарга программалар: Тыва дыл
Д.Х.Ооржак.Харылзаалыг чугаа сайзырадылгазы Д.С.Куулар,А.М.Монгуш.Тыва аас чогаалы болгаш литература.Кызыл 1994. ТР.Ооредилге министерствозу бадылаан.
|
Тыва чогаал.2001г. К.Х.Оргу, В.С.Кызыл-оол. Кызыл |
+ |
|
|
|
|
|
|
Торээн чогаал.2002К.Х.Оргу, Н.Ш.Куулар. |
|
+ |
|
|
|
|
| ||
Торээн чогаал.2001г. К.Х.Оргу, Х.М.Ойдан-оол |
|
|
+ |
|
|
|
| ||
Тыва чогаал.2001г С.С.Сурун-оол, С.Б.Байыр-оол. |
|
|
|
+ |
|
|
| ||
Тыва чогаал.2001г Ю.Ш.Кюнзегеш, М.А.Кужугет. |
|
|
|
|
+ |
|
| ||
Тыва чогаал.2002г К.Х.Оргу,С.Х.Натпит-оол,Е.Т. Чамзырын |
|
|
|
|
|
+ |
| ||
Тыва чогаал 2002г.Д.С.Куулар. |
|
|
|
|
|
|
+ | ||
М.Д.Биче-оол, К.А.Бичелдей. Тыва дыл.2002г.К.Б.Март-оол, Д.А.Кимова, А.А.Алдын-оол. Методиктиг сумелер. Кызыл-1992 |
+ |
|
|
|
|
|
| ||
Д.А.Монгуш, К.Б.Доржу. Тыва дыл Кызыл 2001 Д.А.Монгуш.А.К.Ойдан-оол Методиктиг сумелер.Кызыл-1992 |
|
+ |
|
|
|
|
| ||
Д.А.Монгуш, К. Б.Доржу. Тыва дыл Кызыл 2001 К.Б.Март-оол.5-9 класстарга тыва дылды башкылаарынын методиказы |
|
|
+ |
|
|
|
| ||
Тыва дыл Школага грамматиктиг сайгарылгалар. Кызыл 2008 |
|
|
|
+ |
|
|
| ||
Тыва дыл Н.Д.Сувандии. Тыва дылдын практикумунга мергежилгелер. Кызыл 2003 |
|
|
|
|
+ |
|
| ||
А.К.Ойдан-оол, Б.К.Ондар, К.Б.Доржу, Е.М.Куулар Тыва дыл. 2007г. |
|
|
|
|
|
+ |
| ||
А.К.Ойдан-оол, Б.К.Ондар, К.Б.Доржу, Е.М.Куулар Тыва дыл.2007г. К.Б.Доржу.Амгы тыва литературлуг дылга мергежилгелер.Кызыл.2003. |
|
|
|
|
|
|
+ |
№ п.п |
классы |
Шактарнын саны. Количество часов | ||||||||||||
в год |
В неделю |
I четв |
II четв |
IIIчетв |
IYчетв |
Планов. контр
|
Админ. контр
|
Чугаа сайзырадылгазы.Разв.речи | ||||||
шупту |
I |
II |
III |
IY | ||||||||||
1 |
5 |
105 |
3 |
26 |
22 |
33 |
24 |
|
6 |
15 |
3 |
4 |
5 |
3 |
2 |
6 |
105 |
3 |
26 |
22 |
33 |
24 |
|
6 |
6 |
1 |
3 |
1 |
1 |
3 |
7 |
105 |
2 |
26 |
22 |
33 |
24 |
|
6 |
25 |
5 |
6 |
8 |
6 |
4 |
8 |
70 |
2 |
17 |
14 |
24 |
15 |
|
6 |
6 |
1 |
3 |
1 |
1 |
5 |
9 |
35 |
1 |
10 |
6 |
11 |
8 |
|
6 |
8 |
1 |
2 |
3 |
2 |
6 |
10 |
35 |
1 |
10 |
6 |
11 |
8 |
|
6 |
8 |
1 |
2 |
3 |
2 |
7 |
11 |
36 |
1 |
10 |
6 |
11 |
9 |
|
6 |
8 |
1 |
2 |
3 |
2 |
№ п.п |
классы |
Шактарнын саны.Количество часов | |||||||||||||||||
в год |
В недел |
I четв |
II четв |
III четв
|
IY четв
|
Планов. контр
|
Админ. контр
|
Разв.речи |
Внекл чтение | ||||||||||
шупту |
I |
II |
III |
IY |
шупту |
I |
II |
III |
IY | ||||||||||
1 |
5 |
70 |
2 |
19 |
14 |
22 |
16 |
|
6 |
28 |
7 |
8 |
7 |
6 |
|
|
|
|
|
2 |
6 |
70 |
2 |
19 |
14 |
22 |
16 |
|
6 |
16 |
3 |
5 |
5 |
3 |
|
|
|
|
|
3 |
7 |
70 |
2 |
19 |
14 |
22 |
16 |
|
6 |
17 |
3 |
5 |
6 |
3 |
|
|
|
|
|
4 |
8 |
70 |
2 |
19 |
14 |
22 |
16 |
|
6 |
15 |
3 |
3 |
6 |
3 |
|
|
|
|
|
5 |
9 |
70 |
2 |
19 |
14 |
23 |
15 |
|
6 |
10 |
2 |
2 |
4 |
2 |
|
|
|
|
|
6 |
10 |
70 |
2 |
19 |
14 |
22 |
16 |
|
6 |
5 |
1 |
1 |
2 |
1 |
|
|
|
|
|
7 |
11 |
70 |
2 |
19 |
14 |
23 |
15 |
|
6 |
5 |
1 |
1 |
2 |
1 |
|
|
|
|
|
Общий свод календарно-тематического плана по тувинскому языку и литературе
№ |
предмет |
классы |
По программе |
Всего по плану |
Развитие речи |
контрольных работ |
тесты |
экскурсии |
примечание | |||
По плану |
Адм. |
монторингг |
|
|
| |||||||
1 |
Т.я. |
5 |
105 |
105 |
15 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
2 |
Т.я. |
6 |
105 |
105 |
6 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
3 |
Т.я. |
7 |
105 |
105 |
25 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
4 |
Т.я. |
8 |
70 |
70 |
6 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
5 |
Т.я. |
9 |
35 |
35 |
8 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
6 |
Т.я. |
10 |
35 |
35 |
8 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
7 |
Т.я. |
11 |
36 |
36 |
8 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
8 |
Т.л. |
5 |
70 |
70 |
28 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
9 |
Т.л. |
6 |
70 |
70 |
16 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
10 |
Т.л. |
7 |
70 |
70 |
17 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
11 |
Т.л. |
8 |
70 |
70 |
15 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
12 |
Т.л. |
9 |
70 |
70 |
10 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
13 |
Т.л. |
10 |
70 |
70 |
5 |
|
6 |
2 |
|
|
| |
14 |
Т.л. |
11 |
70 |
70 |
5 |
|
6 |
2 |
|
|
|
Тыва-дыл тыва нациянын дылы болур. Ында тыва улустун торээн дылын сайзырадып келген байлак дуржулгазы, мерген угааны, угаан-бодалынын чедиишкиннери мооннеттинген. Ол-тыва культуранын-улустун аас чогаалынын, литературанын, театр уран чуулунун болгаш уран чуулдун оске-даа янзыларынын, парлалганын, эртемнин, ажыл-херек чорудулгазынын, ооредилганин болгаш кижизидилгенин дылы апарган. Ынчангаш тыва дылды ооредиринин программазы ундезин (базовая) деннелге Тыва Республиканын Ооредилге яамызынын «5-11 класстарга Программалар. Тыва дыл. Харылзаалыг чугаа сайзырадылгазы. Тыва аас чогаалы болгаш литература» деп номунга ундезилеп делгеренгей (развёрнутая) кылдыр тургустунган.
Тыва школаларга, ооредилге черлеринге торээн дылды ооредири уругларнын угаан-медерелин сайзырадырынга, оларны эки мозу-шынарга кижизидеринге хой таарымчалыг аргаларлыг. Торээн дылын шингээдип алыры-оореникчилерге оске эртемнерни билип албышаан, долгандыр турар амыдырал, бойдус билиглерин калбартып, улуг салгалдын дуржулгазын ажыглап билиринге чанчыктырар.
Тыва дылды ооредиринин сорулгалары, кылыр ажылдары.
Цели и задачи обучения тувинскому языку
Сорулгалары:
-оореникчилерге фонетика, лексика, сос чогаадылгазы, грамматика (морфология, синтаксис), стилистикага тодаргай билиглерни бээр, алган билиглерин практика кырынга ажыглап билиринин мергежилдерин ,чанчылдарын хевирлээр;
-шын бижииринин, бижик демдектерин шын салырынын быжыг чанчылдарын бээр;
-алган теориялыг билиглеринге даянып, программа негелделеринге дууштур боттарынын бодалдарын аас, бижимел харылзаалыг чугаага илередири;
-литературлуг дылдын нормаларынга чанчыктырар, сос курлавырын байыдар, чугаазынын культуразын бедидер;
-ниитилел амыдыралынга тыва дылдын ужур-дузазын, хогжулдезин, оске дылдар аразында ээлеп турар туружун бодуун билиглер-биле таныштырар;
-торээн дылынга камныг, сонуургалдыг, хандыкшылдыг болурунга кижизидер;
-оореникчилерни номга, шын, медерелдиг, аянныг номчуурунга сундулуг болурунга кижизидер, боттары боданып оорениринге чанчыктырар;
-мозу-шынар, эстетика, куш-ажыл талазы-биле кижизидилгеге буруну-биле ажыглаар;
-харыысалгалыг болурунга, ооредилгенин, куш-ажылдын сагылга-чурумунга кижизидер.
Бо сорулгаларны чедип алырда башкынын ниити культурлуг деннелин бедидери, дыл эртеми, методика, ниити педагогика, ИКТ, чаартылгалар талазы-биле белеткелин ургулчу бедидери, бодунун хулээлгезин харыысалгалыг, чогаадыкчы ёзу-биле кууседири.
5-11 класстарга тыва дыл эртеминин утказы болгаш тургузуу.
Основное содержание и структура программы тувинского языка 5-11 классов.
Школага тыва дыл эртемин (курузун) ооредиринин программазында фонетика, лексика, сос чогаадылгазы, грамматика (морфология, синтаксис) дугайында билиглерни, шын бижииринин, бижик демдектерин шын салырынын чанчылдарын, аас, бижимел чугаанын чанчылдарын, стилистика элементилерин, дыл дугайында чамдык билиглерин киирген.
Торээн дылдын школа курузунда теориялыг билиглерин тыва дыл эртеминин база амгы уеде дыл эртеминин чедиишкиннерин барымдаалап тайылбырлаан.
Программа шуушкак принцип ёзугаар тургустунган. Чамдык берге, улуг темаларны (лексика, сос чогаадылгазын) ангы-ангы класстарга чадаланчак ооредири кордунген.
5-9 класстарга торээн дыл курузу 1-4 класстарга ооренген чуулдеринин дорт уланчызы, системажытканы болур.
5 класска дылдын ниитилел амыдыралга ужур-дузазын коргускеш, эге класстарга ооренген чуулдерин катаптаан соонда «Синтаксис, пунктуация болгаш чугаа культуразы», «Лексика болгаш чугаа культуразы», «Сос тургузуу, сос чогаадылгазы, орфография», «Морфология, орфография, чугаа культуразы» деп улуг болуктун «Чуве ады», «Демдеек ады», «Сан ады»деп кезектерин ооренир.
6 класска «Тыва дыл дугайында» деп эгени ооренгеш,5 класска ооренген чуулдерин катаптааш, «Лексика болгаш чугаа культуразы» ,«Сос тургузуу, сос чогаадылгазы, орфография,Чугаа культуразы» деп эгелерни, анаа улай «Морфология, орфография, Чугаа культуразы» деп улуг болуктун «Ат орну», «Кылыг созу», «Наречие», «Эдеринчи болгаш дузалал аттар», «Артынчылар», «Аян состери» деп чугаа кезектерин ооренип доозар.
7 класска «Тыва дылды н оске дылдар-биле холбаазы» деп эгени ооренгеш, 6 класска ооренген чуулдерин катаптааш, анаа улай «Синтаксис болгаш пунктуация» деп улуг болуктун «Сос каттыжыышкыны болгаш домак», «Бодуун домак» деп эгелерни ооренир.
8 класска «Тыва бижикти чогаатканы» деп эгени эрткеш, 7 класска ооренген чуулдерин катаптааш, анаа улай «Тускайлаан кежигуннерлиг домактар», «Оске кижинин чугаазын дамчыдар аргалар», «Нарын домак» деп болуктун «Чагырышпаан нарын домак», «Чагырышкан нарын домак» деп эгелерин ооренир.
9 класска катаптаашкын кылгаш, « Синтаксис болгаш пунктуация » деп болуктун «Хой кезектерлиг нарын домак», «Дыл дугайында нити билиглер»деп эгени ооренир.
10 класска 9 класска ооренгенин катаптааш, «Тыва дыл-турк дылдарнын бирээзи», «Лексика болгаш фразеология», «Фонетика, графика, орфография», «Сос тургузуу болгаш сос чогаадылгазы», «Грамматика. Морфология» деп болуктерни ханыладыр ооренир .
11 класска 10 класска ооренгенин катаптааш, «Орфогрфия-шын бижилге», «Синтаксис болгаш пунктуация», «Созуглел» деп эгелерин ооренир
5-11 класстарга тыва дыл эртеминин утказы болгаш тургузуу ниити ооредилге программазынын негелделеринге дугжуп турар.
5-11 класстарга тыва дыл эртемин ооредиринин кол угланыышкыны, негелделери.
Основные требования к уровню подготовки учащихся 5-11 классов при обучении тувинскому языку.
Программанын кол угланыышкыны - школага тыва дыл эртемин (курузун) ооредиринин программазында фонетика, лексика,сос чогаадылгазы,грамматика(морфология,синтаксис) дугайында билиглер,шын бижииринин болгаш бижик демдектерин шын салырынын чанчылдарын,аас болгаш бижимел чугаанын чанчылдарын,стилистика элементилерин,дыл дугайында чамдык билиглерни киирген.
Торээн дылдын школа курузунда теориялыг билиглерни (медээлерни) тыва дыл эртеминин база амгы уеде дыл эртеминин чедиишкиннерин барымдаалап тургускан.
Торээн дыл башкыларынын ажылынын кол уг-шии оореникчилерни литературлуг дылдын нормаларынга чанчыктырар,оларнын чугаазын,боданыр аргаларын сайзырадыры болур. Программада ооредилге материалын быжыг шингээттирери-биле катаптаашкынче чугула кичээнгейни угландырган.Чылдын эгезинде болгаш тончузунде ону чорударынга тускай шактар кордунген турар ужурлуг.
Образовательная технология |
Ведущие целевые ориентации |
По организационным формам | |
1. Классно-урочная система |
Формирование ЗУНов (знаний, умений, навыков) |
2. Технология индивидуального обучения |
Качественное усвоение ЗУНов. Развитие интеллектуальной сферы в зоне ближайшего развития учащихся |
3. Технология индивидуализации обучения |
Создание психолого-педагогических условий не только для развития всех учащихся, но и для развития каждого ребенка в отдельности |
4. Технология группового обучения |
Развитие коммуникативных и организационных качеств личности: рефлексия |
По преобладающему (доминирующему методу) | |
Технологии личностно-ориентированного обучения | |
5. Технология проблемного обучения |
Создание под руководством учителя проблемных ситуаций и активную самостоятельную деятельность учащихся по их разрешению |
6. Технология развивающего обучения |
Всестороннее и интенсивное развитие личности как субъекта деятельности |
7. Технология обучения в диалоге |
Формирование коммуникативной и дискуссионной культуры, развитие критического мышления, интеллектуальных умений |
8. Игровые технологии |
Развитие гибкого и продуктивного мышления, социализация, развитие коммуникативной культуры, приобретение ЗУНов |
9. Технология «Портфолио» |
Развитие рефлексивного мышления и самооценивания, самостоятельность в учебной деятельности Мотивирующий фактор обучения Демонстрация прогресса учения учащегося.
|
По типу управления познавательной деятельностью | |
10. Технология сотрудничества |
Реализация демократизма, равенства, партнерства в субъект-субъектных отношениях педагога и ребенка |
11. Информационно-коммуникационные технологии |
Развитие информационной культуры. Создание условий для саморазвития с учетом индивидуальности ребенка |
12. Исследовательская технология |
Развитие положительной мотивации учеников к процессу обучения. Способствует сознательному усвоению материала. Умение самостоятельно добывать знания и применять их в нужной ситуации. Умение самостоятельно критически мыслить; Быть коммуникабельным, контактным. Развитие творческой активности детей. Углубление и закрепление имеющихся знаний, умений, навыков.
|
13. Проектная технология |
Приобретение учащимися новых знаний в тесной связи с реальной жизненной практикой, формирование у них специфических умений и навыков посредством системной организации проблемно- ориентированного учебного процесса |
14. Здоровьесберегающие технологии |
Умение заботится о здоровье Формирование элементарных санитарно-гигиенических навыков. Воспитание сознательного отношения к своему здоровью.
|
15. Дистанционные технологии |
Развитие индивидуальной культуры. Создание условий для самообразования с учётом индивидуальности ребёнка. |
Д. А. Монгуш, К. Б. Доржу. Тыва дыл Кызыл 2001 Д. А. Монгуш. А. К. Ойдан-оол Методиктиг сумелер. Кызыл-1992
11 09 2014
9 стр.
Рс қолданылатын dos – супервизорлар, басқарушы программалар немесе жо ретінді бізге танымал компьютелік программалар классының ішіндегі тек бір мысалы бола алады
14 12 2014
1 стр.
Процедураға бағытталған тілдер және объектілерге бағытталған программалау туралы түсініктер. Компьютерді программалық қамтамасыз етудің жалпы түсінігі. Операциялардың жалпы құрамы.
01 10 2014
1 стр.
Эрткен класстарга ренген класс чогаалыныё, литератураныё болгаш теориялыг билиглерниё дугайында катаптаашкын
12 10 2014
4 стр.
Музыкальное творчество тувинцев отличается необычайным богатством и многокрасочностью ритмического строя, ладово-мелодической основы интонации
13 09 2014
1 стр.
Компьютерлерге арналған жаңа программалар құру үшін программалық қамтудың қай түрі қолданылады
17 12 2014
1 стр.
Шул сәбәпле тема өйрәнү, класстан тыш уку дәресләрен өлешчә кыскартырга туры килде. Дәресләрдә Интернет ресурслары, интерактив китаплар, аудио-видеоязмалар, мультимедияле программа
13 09 2014
3 стр.
Идеальная цель – воспитание у детей и подростков готовности и способности жить в постоянно меняющемся мире, уметь реализовывать свою индивидуальность и свои способности
25 12 2014
1 стр.