Перейти на главную страницу
Практическöй занятие: коми кывлы лöсялана графика шöр системаяс торйöдöм-пасйöм (стефановскöй анбур, молодцовскöй алфавит, латинскöй алфавит, öнiя алфавит), коми орфографиялы лöсялана принципъяс видлалöм (фонетическöй, морфологическöй, различительнöй – торйöдана, традиционнöй, заимствуйтöм кывъяслöн гижанног). Кывъя (а бурджык текстöвöй) проверочнöй диктант гижöм да анализируйтöм (тайö уджсö быть колö вöчны медводдза занятие вылын студентъяслысь тöдöмлунъяссö да кужанлунъяссö прöверитöм могысь, водзöвылö удж корректируйтöм могысь).
Студентлы колö тöдны фонетика да графика костын йитöдсö, на костын торъялöмсö; коми графикалысь аслыспöлöслунсö да подув принципъяссö; коми орфографиялысь шöр принципъяссö.
Студентлы колö кужны торйöдны транскрипцияöн да шыпасъясöн шысö петкöдлöм; аддзыны практика вылын орфрографиялысь принципъяссö; торйöдны кывъяссö гижанног принципъяс серти.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. - С. 4-18.
Практическöй занятие: И, i, е, э, ё, о, ю, а, я, ь да ъ шыпасъяс гижанног, тшöкыда паныдасьлысь öшыбкаяс вылын удж, ъ да ь пасъяса рочысь пырöм кывъяслöн гижанног вежсьöм, найöс öнiя корöмъяс серти гижöм.
Студентлы колö тöдны и, i, е, э, ё, о, ю, а, я да ь, ъ гижанног вылö правилöяс, торйöн колö видлавны öнiя коми кывйын вежсьöмъяс, а сiдзжö аскодясяна шыяса кывъяс гижöм серти правилöяс.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. - С.4-14.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
Тема 3: Эмакывъяс гижанног.
Практическöй занятие: тэчаса эмакывъяс гижанног, найöс гижанноглöн принципъяс, эмакывъясын донъялана суффиксъяс да суффиксоидъяс гижанног. Эмакыв гижанногын сьöкыдлунъяс. Орфография принципъяс эмакыв гижанногын тöдчöдöм.
Студентлы колö тöдны эмакывъяс гижанног серти правилöяссö, тэчаса эмакывъяс гижанноглысь принципъяс да эмакывлöн öнiя гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. – С.15-16.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 35-50 л.б.
Тема серти содтöд литература:
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
.
Тема 4: Кывберд гижанног.
Практическöй занятие: тэчаса кывбердъяслöн гижанног, донъялана да качество петкöдлысь суффиксъяскöд гижанног, эмакывйысь да нимвежтасысь артмöм кывбердъяслöн гижанног. Кывберд гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö тöдны кывберд гижанног серти правилöяс да кывберд гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. - С. 15-16.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 53-62 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978
.
Тема 5: Кадакыв гижанног.
Практическöй занятие: кадакывлöн вежласяна да вежласьтöм (подувкыв, шöркыв, ногакыв) формаяслöн гижанног, тэчаса кадакывъяслöн гижанног, звукоподражательнöй да изобразительнöй кадакывъяслöн гижанног. Кадакыв гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö тöдны кадакыв да сылöн формаяс гижанног серти правилöяссö, а сiдзжö кадакыв гижанногын сьöкыдлунъяссö.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. – 15-18 с.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 83-95 л.б.
Тема серти содтöд литература:
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
Тема 6: Урчитан гижанног.
Практическöй занятие: эмакывйысь, кывбердысь, шöркывйысь артмöм урчитанъяслöн гижанног, тэчаса урчитанъяслöн гижанног, урчитан да кывбöра эмакыв торйöдöм. Урчитан гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö тöдны урчитан гижанног серти коми кывйын правилöяссö да сылöн гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. – 15-18 с.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 98-103 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
Тема 7: Нимвежтас гижанног.
Практическöй занятие: тэчаса нимвежтасъяслöн гижанног, кывбöръяскöд гижанног. Нимвежтас гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö тöдны нимвежтас гижанног серти правилöяссö да нимвежтас гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. – 15-18 с.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 74-80 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
Тема 8: Лыдакыв гижанног.
Практическöй занятие: Лыдпасъяссö гижöмöн петкöдлöм, лыда, порядкöвöй, абу тыр лыда (дробнöй), ылöса лыд петкöдлысь лыдакывъяслöн гижанног. Лыдакыв гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö тöдны лыдакывлысь гижанногсö да лыдакыв гижанногын сьöкыдлунъяссö.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. – 15-18 с.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 65-70 л.б.
Тема серти содтöд литература:
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
.
Тема 9: Отсасяна кывсикасъяс гижанног.
Практическöй занятие: кывбöрлöн, кывторъяслöн, кывйитöдъяслöн гижанног. Междометиеяслöн гижанног. Отсасяна кывсикасъяс гижанногын сьöкыдлунъяс.
Студентлы колö тöдны коми кывйын отсасяна кывсикасъяслысь гижанногсö, налысь правилöяссö.
Студентлы колö кужны колана ногöн гижны индöм правилöяс вылö торъякывъяс да гöгöрвоöдны налысь гижанногсö.
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. – 4-84 с.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 104-120 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
Тема 10. Орфографияысь контрольнöй удж гижöм.
Тайö уджыс лоас нуöдöма кык занятиеöн. Медводдза занятие вылын (1 час) студентъяс гижöны контрольнöй удж. Контрольнöй уджыс вермас лоны куим сикас формаын: контрольнöй удж, кывъя диктант содтöд уджöн либö тест. Примернöй уджъясыс да тестыс вайöдöма учебно-методическöй комплексын. Велöдысьöн уджъяс прöверитöм бöрын студентъяс вöчöны öшыбкаяс вылын удж индивидуальнöя, кывчукöръяс да небöг-справочникъясын сетöм правилöяс вылö мыджсьöмöн.
.
Раздел: Коми пунктуация.
Тема 1: Синтаксис да пунктуация.
Практическöй занятие: пунктуация йылысь гöгöрвоöдöм, кывйын пунктуация пасъяслöн система да могъяс, гижöда кывйын пунктуация пасъяслöн тöдчанлун, вöдитчöм серти (öтка да пара) да функция серти (торйöдана, тöдчöдана да универсальнöй) сикасъяс, налöн сёрникузяын стöч функцияяс (текст подув вылын).
Студентлы колö тöдны синтаксисысь понятиеяс (сёрникузя, сылысь сикасъяссö, сёрникузя юкöдъяс, торйöдöм, содтана, пыртана тэчасъяс да с.в.), пунктуация да синтаксис костын йитöдъяссö, пунктуация пасъяс сикасалöм да налысь функцияяс.
Студентлы колö кужны торйöдны пунктуация пасъяслысь функцияяссö текстын, синтаксисысь тöдöмлунъяс вылö мыджсьöмöн тырвыйö гöгöрвоöдны найöс.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. - С.85-124
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
Студентлы колö тöдны синтаксисысь татшöм понятиеяс: подлежащöй да сказуемöй, öтсяма да абу öтсяма членъяс, шыöдчöм, пыртана, содтана, торйöдана членъяс да тэчасъяс; на дырйи пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны практика вылын вöдитчыны теория тöдöмлунъясöн да правилöясöн, колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
1 практическöй занятие: Подлежащöй да сказуемöй костын пунктуация пасъяс. Öтсяма да абу öтсяма членъяс, öтсяма членъяс дырйи пунктуация пасъяс. Öтувтана кыв дырйи пунктуация пасъяс.
Студентлы колö тöдны подлежащöй да сказуемöй, öтсяма да абу öтсяма членъяс; на дырйи пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны практика вылын вöдитчыны теория тöдöмлунъясöн да правилöясöн, колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. – 86-124 с.
- Лудыкова В.М. Коми кывйысь прöстöй сёрникузя видлалöм. Студентъяслы асшöра велöдчöм могысь методическöй индöдъяс. – Сыктывкар, 2007. – 38 л.б.
Тема серти содтöд литература:
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
2 практическöй занятие: Прöстöй сёрникузяын торйöдана членъяс да на дырйи пунктуация пасъяс: определение да приложение, обстоятельство да дополнение торйöдöмын условиеяс да пунктуация пасъяс.
Студентлы колö тöдны торйöдана членъяс да тэчасъяс; на дырйи пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны практика вылын вöдитчыны теория тöдöмлунъясöн да правилöясöн, колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
Тема серти быть колана литература:
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. – 87-97 с.
- Лудыкова В.М. Коми кывйысь прöстöй сёрникузя видлалöм. Студентъяслы асшöра велöдчöм могысь методическöй индöдъяс. – Сыктывкар, 2007. – 38 л.б.
Тема серти содтöд литература:
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
3 практическöй занятие: Прöстöй сёрникузяын шыöдчöм, пыртана да содтана тэчасъяс дырйи пунктуация пасъяс.
Студентлы колö тöдны шыöдчöм, пыртана, содтана членъяс да тэчасъяс; на дырйи пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны практика вылын вöдитчыны теория тöдöмлунъясöн да правилöясöн, колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. – 87-97 с.
- Лудыкова В.М. Коми кывйысь прöстöй сёрникузя видлалöм. Студентъяслы асшöра велöдчöм могысь методическöй индöдъяс. – Сыктывкар, 2007. – 38 л.б.
Тема серти содтöд литература:
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
Тема 3: Сложнöй сёрникузяын пунктуация пасъяс
Студентлы колö тöдны синтаксисысь татшöм понятиеяс: сложнöй сёрникузя да сылöн сикасъяс (сложносочиненнöй, сложноподчиненнöй, союзтöм да уна сикас йитöда сёрникузяяс), на дырйи пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны практика вылын вöдитчыны теория тöдöмлунъясöн да правилöясöн, колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
1 практическöй занятие: Сложносочиненнöй да сложноподчиненнöй сёрникузяын пунктуация пасъяс. Детерминантъяс дырйи пунктуация пасъяс.
Студентлы колö тöдны сложнöй сёрникузялысь сложносочиненнöй, сложноподчиненнöй сикасъяс, детерминант йылысь понятие, на дырйи пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс да гöгöрвоöдны, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. – 98-111 с.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
Тема серти содтöд литература:
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
- Лудыкова В.М. Коми кывйын сложнöй сёрникузя. - Сыктывкар, 1995.- 104 л.б.
2 практическöй занятие: Союзтöм сёрникузяын пунктуация пасъяс, пунктуация пасъяслöн да сёрникузя вежöртаслöн топыд йитöд.
Студентлы колö тöдны союзтöм сложнöй сёрникузя, сэнi пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс да гöгöрвоöдны, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
Тема серти быть колана литература:
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. – С.98-111.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
Тема серти содтöд литература:
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
- Лудыкова В.М. Коми кывйын сложнöй сёрникузя. - Сыктывкар, 1995.- 104 л.б.
3 практическöй занятие: Уна сикас йитöда сёрникузяын пунктуация пасъяс: сожнöй сёрникузяын юкöнъяс аддзöм-торйöдöм, налысь вежöртас серти йитöдъяс аддзöм да пунктуация пасъяскöд йитöм, пунктуация пасъяс тэчöм, гижанноглысь вариантъяс корсьöм-индöм.
Студентлы колö тöдны уна сикас йитöда сложнöй сёрникузя йылысь понятие, сэнi пунктуация пасъяс тэчöм правилöяс да условиеяс.
Студентлы колö кужны гöгöрвоöдöмöн колана ногöн тэчны пунктуация пасъяс, корсьны да аддзыны художествоа гижöдъясысь индöм правилöяс вылö материал.
Тема серти быть колана литература:
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. – С.98-111.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
Тема серти содтöд литература:
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
- Лудыкова В.М. Коми кывйын сложнöй сёрникузя. - Сыктывкар, 1995.- 104 л.б.
Тема 4: Пунктуацияысь контрольнöй удж гижöм
Тайö уджыс лоас нуöдöма кык занятиеöн. Медводдза занятие вылын (1 час) студентъяс гижöны контрольнöй удж. Контрольнöй уджыс вермас лоны кык сикас формаын: традиционнöй контрольнöй удж, кöнi быть лоас пунктуация пасъястöм, юклытöм текст вылын удж, да мукöд сикас уджъяс либö тест. Примернöй уджъясыс да тестыс вайöдöма учебно-методическöй комплексын. Велöдысьöн уджъяс прöверитöм бöрын студентъяс вöчöны öшыбкаяс вылын удж индивидуальнöя.
По дисциплине «Коммуникативный практикум» традиционными формами проведения учебных занятий являются практические занятия.
Практические занятия – основная форма организации учебного процесса, представляющая собой коллективное обсуждение магистрантами теоретических вопросов под руководством преподавателя. Основными задачами практического занятия являются:
- закрепление, углубление и расширение знаний студентов по дисциплине « Коммуникативный практикум»;
- формирование умения постановки и решения интеллектуальных задач и проблем;
- совершенствование способности аргументации студентами своей точки зрения, а также, доказательство и опровержение других суждений;
- демонстрация студентами достигнутого уровня теоретической подготовки;
- формирование навыков самостоятельной работы с литературой.
На практических занятиях проводятся развернутые беседы на основании плана, устного опроса обучающихся по вопросам занятия, прослушивание и обсуждение докладов (рефератов) обучающихся, занятия-коллоквиума, решения лингвистических задач и т.п. Выбор формы проведения практического занятия определяется спецификой темы, уровнем подготовки магистрантов, и призван обеспечить наиболее полное раскрытие содержания обсуждаемой темы, достижения наибольшей активности магистрантов.
Среди активных методов обучения, которые используются в преподавании :
- учебные групповые дискуссии,
- обучающие (деловые и ролевые) игры,
- выполнение задач и упражнений;
- метод тестирования;
В учебной дискуссии решение проблемы предстоит найти в учебном процессе данной группой лиц и в данной аудитории. Целью является процесс поиска, который должен привести к объективно известному, но субъективно, с точки зрения студентов, новому знанию.
В ряду активных форм обучения студентов особое место принадлежит игре (обучающей, деловой, дидактической), которая наиболее адекватно отражает социально-психологические особенности молодежи как объекта и субъекта обучения и воспитания. Учебные игры помогают формировать такие важные ключевые квалификации специалистов, как коммуникативные способности, толерантность, умение работать в команде, самостоятельность мышления. Обучающие игры строятся по принципу имитации разнообразных ситуаций познания и общения. Непосредственно на занятиях могут использоваться отдельные фрагменты игры: разыгрывание ролей, например, студенту предлагается роль «полемиста», задающего докладчику трудные вопросы, или, когда наиболее подготовленному студенту поручается провести обсуждение одного из вопросов, вынесенных на практическое занятие.
Задачи и упражнения являются инструментом оперативного контроля обучающихся, дополняющим другие формы работы на практическом занятии.
При реализации компетентностного подхода в учебном процессе используются активные формы проведения занятий. При изучении различных тем дисциплины «Практикум по коми языку» используются различные задачи и упражнения, тестирование, разбор различных ситуаций.
- формирование способностей к самоорганизации;
- формирование исследовательских умений;
- формирование умений и навыков самостоятельного умственного труда и развитие самостоятельности мышления специалиста.
При подготовке к практическим занятиям студенту следует руководствоваться следующими рекомендациями:
- коми графикалöн да орфографиялöн сöвмöм: гижны сетöм текстсö вылынджык индöм алфавитъяс серти.
Тайö кыв мем дона,
Небыд, мича, гора -
Вунöдас ен мыжöс,
Кодыр сiйöн кора.
Тайö муса кылöн
Чой-вок сёрнитöны,
Тайö кылöн меным
Ай-мам бурсиöны.
- коми орфографиялöн принципъяс: гижны вылынджык индöм принципъяслысь наука определение, коми кывлöн энциклопедия да лингвистика терминъяслöн кывкуд вылö мыджсьöмöн.
Асшöра вöчöм практика уджсö быть колö прöверитны öтлаын мöд занятие водзвылын, дöска дорö некымын мортöс корöмöн. Коми орфография принципъяслысь гöгöрвоöдöм лоас видлалöма практическöй уджъяс вöчигöн, а сiдзжö на серти юалöмъяс лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö (тестö) да петкöдöма зачет вылö.
Асшöра уджалöм вылö литература:
- Федюнева Г.В. Орфография // Коми язык. Энциклопедия.- М.:Изд-во ДИК, 1998.- С.325-326.
- Бараксанов Г.Г. Графика // Коми язык. Энциклопедия.- М.:Изд-во ДИК, 1998.- С.87.
2. Асшöра велöдöм вылö:
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- практическöй гортса удж - Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001.(водзö вылö небöг-справочник), 125 л.б. 6 да 7 удж: гижны столбикъясö и, i, ъ да ь паса кывъяссö.
- коми кывйын эмакывъяс гижанног вылö правилöяс тöд вылö уськöдöм.
Практическöй гортса уджсö студентъяс сдайтöны велöдысьлы видлалöм да донъялöм вылö.
Эмакывъяс гижанног вылö правилöяс быть ковмас тöдны мöд занятие вылын уджалiгöн. Юалöмъясыс лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö, а сiдзжö зачет дырйи юалöмъяс пиö.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. - 216 с.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
- öнiя коми гижöд кывйын да коми орфография кывкудйын лöсявтöмторъяс: практическöй удж вöчöм – сетöм кывъяслысь лыддьöг 1985 вося коми орфография кывкуд да öнiя коми-роч кывкуд серти видлалöм да кывкöртöд вöчöм: власьт, обласьт, сентябр, секретар, кыввор, лы-сьöм.
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- коми кывйын кывберд гижанног вылö правилöяс тöд вылö уськöдöм.
Практическöй гортса уджсö студентъяс петкöдлöны да гöгöрвоöдöны вомгора формаын локтан занятие вылын. Сiдзжö тайö удж подув вылас налы лоас сетöма юалöм: «Кутшöм формаын бурджыка сетны татшöм кывъяс гижанногсö школаын?»
Кывбердъяс гижанног вылö правилöяс быть ковмас тöдны мöд занятие вылын уджалiгöн. Юалöмъясыс лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö, а сiдзжö зачет дырйи юалöмъяс пиö.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
-Безносикова Л.М., Айбабина Е.А., Коснырева Р.И. Коми-роч кывчукöр. – Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2000. – 816 с
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- практическöй гортса удж: гижны сочинение-миниатюра «Войвылын ар» тема вылö, пыртны сэтчö кыдзи позьö унджык кывберд.
- коми кывйын кадакывъяс гижанног вылö правилöяс тöд вылö уськöдöм.
Практическöй гортса уджсö студентъяс сдайтöны велöдысьлы прöверка вылö, медся бур сочинениеясыс лоасны лыддьöмаöсь став группалы.
Кадакывъяс гижанног вылö правилöяс быть ковмас тöдны мöд занятие вылын уджалiгöн. Юалöмъясыс лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö, а сiдзжö зачет дырйи юалöмъяс пиö.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985
5.Асшöра велöдöм вылö:
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- практическöй гортса удж: аддзыны художествоа гижöдъясысь сложнöй куим юкöна визьтор пыр гижсьысь кадакывъяса сёрникузяяс, гöгöрвоöдны налысь вежöртассö, быть тадзи гижанногыслысь коланлунсö.
- коми кывйын урчитанъяс гижанног вылö правилöяс тöд вылö уськöдöм.
Урчитанъяс гижанног вылö правилöяс быть ковмас тöдны мöд занятие вылын уджалiгöн.
Практическöй гортса уджсö студентъяс петкöдлöны да гöгöрвоöдöны мöд занятие вылын (бöрйöмöн опрос).
Юалöмъясыс лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö, а сiдзжö зачет дырйи юалöмъяс пиö.
Асшöра уджалöм вылö литература:
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
- коми художествоа литература, шуам, И.Тороповлöн гижöдъяс.
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- практическöй гортса удж (школаын велöдчан небöг серти).
- коми кывйын нимвежтас да лыдакыв гижанног вылö правилöяс тöд вылö уськöдöм.
Практическöй гортса уджсö студентъяс сдайтöны велöдысьлы донъялöм вылö. Нимвежтас да лыдакыв гижанног серти правилöяс тöдöм быть ковмас мöд занятие вылын. Юалöмъясыс сiдзжö лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö да зачет дырйи юалöмъяс пиö.
Асшöра уджалöм вылö литература:
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
7. Асшöра велöдöм вылö:
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- практическöй гортса уджыс лоас öтвыв лыдакыв гижанног вылö правилöяс вынсьöдöм могысь..
Практическöй гортса уджсö студентъяс сдайтöны велöдысьлы прöверка вылö дон пуктöмöн.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
8. Асшöра велöдöм вылö:
- воддза темаыскöд öтвылысь лоас сетöма татшöм практика удж: гижны ас йылысь (автобиография), лыдпасъяссö кывъясöн гижöмöн да уна сикас нимвежтас пыртöмöн.
-школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- коми кывйын отсасяна кывсикасъяслöн да междометиелöн гижанног.
Тетрадьын гижöм автобиография быть колö чукöртны да донъявны занятие бöрын (пуктыны оценка), а öшыбкаяс вылын вöчны классын удж.
Отсасяна кывсикасъяслöн да междометиелöн гижанног серти правилöяс тöдöм быть ковмас мöд занятие вылын. Юалöмъясыс сiдзжö лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö да зачет дырйи юалöмъяс пиö.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985
9. Асшöра уджалöм вылö:
- дасьтысьны орфографияысь контрольнöй удж кежлö (тöд вылö уськöдны став кывсикас гижанног).
Контрольнöй удж лоас мöд занятие вылын.
Асшöра уджалöм вылö литература:
-Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис. - Сыктывкар, 2001. – С.4-84.
- Пунегова Г.В. Коми кыв морфологияысь практикум: Велöдчан небöг. – Сыктывкар, 2007. – 3-142 л.б.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1985.
2. По разделу « Пунктуация»
1. Асшöра велöдöм вылö:
- гортса практическöй удж: коми серпаса литератураысь аддзыны индöм пунктуация знаклы лöсялана став функция вылö видлöгъяс.
- уськöдны тöд вылö прöстöй сёрникузяын пунктуация пасъяс тэчöм (подлежащöй да сказуемöй костын, öтсяма членъяс дырйи пунктуация пасъяс тэчöм).
Гортса практическöй удж студентъяс выборочнöя (велöдысьöн бöрйöм серти) висьталöны мöд занятие вылын, мукöдыс донъялöны – лöсялö-ö вайöдöм видлöгыс индöм функциялы, а занятие помын ставыс сдайтöны донъялöм вылö. Индöм правилöяссö тöдöмыс быть ковмас мöд практическöй занятие дырйи уджалiгöн, а сiдзжö зачет дырйи да контрольöй удж гижигöн.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. - 216 с.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
- Лудыкова В.М. Коми кывйысь прöстöй сёрникузя видлалöм. Студентъяслы асшöра велöдчöм могысь методическöй индöдъяс. – Сыктывкар, 2007. – 38 л.б.
2.Асшöра велöдöм вылö:
- сьöктöдöм прöстöй сёрникузяын пунктуация пасъяс (торйöдана членъяс дырйи пуктуация пасъяс);
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- практическöй гортса удж: сьöктöдны сетöм сёрникузяяссö öтсяма юкöдъясöн.
Практическöй гортса уджсö быть колö прöверитны öтлаын группаыскöд, донъялiгöн тöд вылын кутны тшöтш артмöдöм сёрникузяяслысь образностьсö. Торйöдана членъяс дырйи пуктуация пасъяс тэчöм вылö правилöяс быть ковмасны мöд занятие вылын. Юалöмъясыс сiдзжö лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö да зачет дырйи юалöмъяс пиö.
Асшöра уджалöм вылö литература:
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
- Лудыкова В.М. Коми кывйысь прöстöй сёрникузя видлалöм. Студентъяслы асшöра велöдчöм могысь методическöй индöдъяс. – Сыктывкар, 2007. – 38 л.б.
3. Асшöра велöдöм вылö:
- сьöктöдöм прöстöй сёрникузяын пунктуация пасъяс (шыöдчöм, пыртана да содтана тэчасъяс дырйи пуктуация пасъяс);
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- практическöй гортса удж: сетöм распечаткаяс вылын индыны сёрникузяясын торйöдана членъяс.
Практическöй гортса уджсö локтан занятие вылын студентъяс прöверяйтöны ёрта-ёртыслысь да пуктöны дон.
Шыöдчöм, пыртана да содтана тэчасъяс дырйи пуктуация пасъяс тэчöм вылö правилöяс быть ковмасны мöд занятие вылын. Юалöмъясыс сiдзжö лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö да зачет дырйи юалöмъяс пиö.
Асшöра уджалöм вылö литература:
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
- Лудыкова В.М. Коми кывйысь прöстöй сёрникузя видлалöм. Студентъяслы асшöра велöдчöм могысь методическöй индöдъяс. – Сыктывкар, 2007. – 38 л.б.
4. Асшöра велöдöм вылö:
- тöд вылö уськöдны сложнöй сёрникузяын пунктуация пасъяс (сложносочиненнöй да сложноподчиненнöй сёрникузяын пуктуация пасъяс);
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
- «Прöстöй сёрникузяын пунктуация» тема серти неыджыд асшöр удж. Тайö уджыс лоас разöдöма распечаткаяс вылын.
Асшöр уджсö студентъяс сдайтöны велöдысьлы прöверка вылö. Сложносочиненнöй да сложноподчиненнöй сёрникузяын пуктуация пасъяс тэчöм вылö правилöяс быть ковмасны мöд занятие вылын. Юалöмъясыс сiдзжö лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö да зачет дырйи юалöмъяс пиö.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
- Лудыкова В.М. Коми кывйын сложнöй сёрникузя. - Сыктывкар, 1995.- 104 л.б.
5.Асшöра велöдöм вылö:
- аддзыны коми серпаса литератураысь видлöгъяс видлалöм правилöяс вылö;
- тöд вылö уськöдны союзтöм сёрникузяын пунктуация пасъяс;
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
Практическöй гортса уджсö студентъяс выборочнöя (велöдысьöн бöрйöм серти) висьталöны мöд занятие вылын, мукöдыс донъялöны – лöсялö-ö вайöдöм видлöгыс индöм правилöлы, а занятие помын ставыс сдайтöны донъялöм вылö.
Союзтöм сёрникузяын пуктуация пасъяс тэчöм вылö правилöяс быть ковмасны мöд занятие вылын. Юалöмъясыс сiдзжö лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö да зачет дырйи юалöмъяс пиö.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
- Лудыкова В.М. Коми кывйын сложнöй сёрникузя. - Сыктывкар, 1995.- 104 л.б.
6.Асшöра велöдöм вылö:
- аддзыны коми шусьöгъясысь видлöгъяс видлалöм правилöяс вылö;
- тöд вылö уськöдны уна сикас йитöда сёрникузяын пунктуация пасъяс;
- школаын (школьнöй учебникын) индöм правилöяссö да сетöм практика уджъяссö анализируйтöм.
Практическöй гортса уджсö быть колö прöверитны устнöя мöд занятие вылын, та дырйи колö гöгöрвоöдны шусьöгыслысь вежöртассö да сыöн вöдитчöмсö. Уна сикас йитöда сёрникузяын пуктуация пасъяс тэчöм вылö правилöяс быть ковмасны мöд занятие вылын. Юалöмъясыс сiдзжö лоасны пыртöмаöсь контрольнöй уджö либö тестö да зачет дырйи юалöмъяс пиö.
Асшöра уджалöм вылö литература:
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
- Лудыкова В.М. Коми кывйын сложнöй сёрникузя. - Сыктывкар, 1995.- 104 л.б.
- Плесовский Ф.В. Коми шусьöгъяс да кывйöзъяс. – Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1973. – 216 с.
Асшöра уджалöм вылö:
- öшыбкаяс вылын удж асшöра вöчöм (1 час)
Тайöс уджсö лоас видлалöма öтувъя анализируйтана занятие вылын.
Мöд занятие вылын (1 час) лоас нуöдöма контрольнöй уджсö коллективнöя видлалöм-анализируйтöм да оценкаяс гöгöрвоöдöм.
Асшöра уджалöм вылö:
- повторитны орфографияысь да пунктуацияысь правилöяс, дасьтысьны öтувтана контрольнöй диктант кежлö.
- Карманова А.Н., Лудыкова В.М., Федина М.С. Öнiя коми кыв. Фонетика. Графика. Орфография. Лексикология. Морфология. Синтаксис: Небöг-справочник. - Сыктывкар, 2001. – С.85-111.
- Лудыкова В.М. Коми кывйын сложнöй сёрникузя. - Сыктывкар, 1995.- 104 л.б.
- Меньшикова Е.А., Карманова А.Н. Коми орфография да пунктуация велöдан пособие. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1978.
- Грабежова В.М., Каракчиева Н.И., Карманова Т.И., Хозяинова Г.В. Коми кыв. 6-7 классъяслы велöдчан книга. - Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 1997.- 304 л.б.
- Карманова Т.И., Хозяинова Г.В., Захаренко А.М., Грабежова В.М., Игушев Е.А. Коми кыв. Синтаксис да пунктуация. 8-9 классъяслы велöдчан небöг. Сыктывкар: Коми кн. изд-во, 2003. – 272 л.б.
-Сахарова М.А., Коснырева Р.И., Сельков Н.Н. Коми орфографическöй словарь.- Сыктывкар, 1986.
Зачет кежлö корöмъяс
Вопросы к зачету
Коми кыв практикумысь зачет пуктыссьö куим контрольнöй удж (орфографияысь контрольнöй удж, пунктуацияысь контрольнöй удж да öтувъя контрольнöй диктант) результат подув вылын, семестр чöж уджалöм серти (гортса уджъяс вöчöм серти, занятиеяс вылын уджалöм серти). Кутшöмкö помкаяс серти кö абу вöчöма либö лёка (абу удовлетворительнöя) вöчöма колана уджыс, лоасны сетöмаöсь содтöд теория юалöмъяс:
Вöр…яс, кöч…яс, видз…яс, лун…яс, мазi…яс, чой…яс, мыс…ти, кын…дзи, тас…тi, мед…мича, мед…югыд, мед…ичöт, кол..лявны, пас…сянь, рез…сьыны, раз…сьыны, ен..ж, …шкын, бер..г, кек…нач, че…авны, ви…чыны, со…чыны, писькö…чыны, таль…чыны.
Мунiг(моз), ним (кодь) (пырысь), ас (шöр) (лун), тури (пув), коля (оз), рытъя (дор), водз (выв), омлявны (бöрдны), рытъя (дор), кальк (вартны), морт (мöд) (коймöд), морт (кык) (куим), сизим (сё), нёль (ö) вит, сё (дас), ас (костса), Сыктывкар (бердса), сикт (гöгöрса), праздник (водз) (вывса), зым (видзны), пес (ва), олöм (вылöм), карса (кодь), мисьтöм (кодь), пемыд (гöрд), тутш (тотш) (керны), стынитны (узьны), Ыджыд (лун), паськыд (ин).
- фонетическöй,
- морфологическöй,
- торйöдана,
-традиционнöй,
- заимствуйтöм кывъяслöн гижанног
Лун –
Мич –
Кыв –
Дыр –
Сюрö, кö, кодь, дiн, ув, бöж, не.
- с.йö
- шонд.
- сёй.гтыр
2. Индыны кыв, кöні колö пуктыны ь:
-бул.он
-сентябр.ын
-додд.я
-лыдд.ö
-мед.югыд
-мед.ичöт
-тшöтш.я
-об.явление
-кын.йир
4. Индыны кыв, кöні колö пуктыны чч:
-со..ыны
-коль..ыны
-со..öн
-öв..ыны
-надей..ыны
5. Индыны кыв, кöні колö пуктыны тч:
-сгöди..ыны
-тув..ыны
-воö..ыны
-кольö..ыны
-сёрни..ыны
-шонö..ыны
6. Индыны кыв, кöні колö пуктыны дч:
-кылö..ыны
-се..ыны
-гажö..ыны
-сёрни..ыны
-шой..ыны
7.Кутшöм кывйын колö гижны ё:
-ч.шкöдны
-н.ровтны
-дз.рмыны
-с.рöдз
-батал.н
-ч.шйысьны
-шалл.сьны
-кы.
-колл.вны
9. Кутшöм кывйын колö гижны э:
-бур.тш
-н.риник
-с.тны
- кы..ас сёйны
-кы..ö пöрны
-кыкна..ыс
-кыкна..лы
-бöры..ас висьтавны
11. Пасйыны кыв, кодöс позьö гижны некымын ногöн:
-пöр..ыны
-во..ыны
-лöнь(лун)
-мич(лун)
-кыв(вор)
-воль(пась)
12.Пасйыны кыв, кöні дорса гижсьö торйöн:
- сикт (дорса)
- тэ (дорса)
- ю (дорса)
- Льöмъю (дорса)
-ас (дорса)
13.Пасйыны кыв, кодкöд кодь гижсьö öтлаын:
-муса (кодь)
-муза (кодь)
-мунны (кодь)
-миян (кодь)
-абу (кодь)
-ме(кодь)
14.Пасйыны, кутшöм кывъяс гижсьöны öтлаын:
-ур(тшак)
-ур(поз)
-би(пур)
-мир(туй)
-си(кöтш)
15. Пасйыны, кутшöм кывъяс гижсьöны дефис пыр:
-вöр(ва)
-син(ва)
-войт(ва)
-йöв(ва)
16. Пасйыны, кутшöм кывъяс гижсьöны торйöн:
-уна(тор)
-виччысян(тор)
-лыддян(тор)
-небöг(тор)
-из(тор)
-пу(тор)
-ва(дор)
-öшинь(ув)
-под(ув)
-Кыр(ув)
-тала(дор)
-войвывла(дор)
18.Артмöдны сетöм кывъяссьыс слитнöй и полуслитнöй гижаннога сложнöй кывъяс:
-кодзув –
-ныр –
-син –
-лöз –
19.Индыны неправильнöй вариант (строкаысь строкаö вуджöдöм):
-мы-йысь
-мый-ысь
-аддз-ыны
-аддзы-ны
-коль-ччыны
-кольч-чы-ны
-кольчч-ыны
-тор-ъяв-ны
-торъ-явны
20.Индöй кывъяс, кöні кö лоö кывлöн юкöнöн:
- быттьö(кö)
-öдва(кö)
-кöн(кö)
-овны(кö)
-мыйтöм(кö)
21.Индыны дефис пыр гижсьысь кадакывъяс:
- грымакывны(мунны)
-грымкылö(усьны)
-жбыръявны(лэбавны)
-жбыр(мунны)
-юасьны(висьтасьны)
-висьтавны(юасьтöг)
-пась(вöчны)
-пусь(пась)(вöчны)
22. Пуктыны колана содтысян шы:
-ном.ыс
-нöш.ыс
-тув.ыс
-пач.ыс
-пон.ыс
23.Пасйыны й шыа кывъяс:
-пö.им
-ко.ис
-ту.ис
-кö.ин
-198-
-90104-
-8800370-
-4,5-
-93 3/6-
-гын(кöм)
-гын(сапöг)
-гын(дей)
-гын(юр)
-гын(тор)
Вöрасног, вöралысь, вöрны, вöруйтны, вöрöт, вöрöтилö, вöрзьыны, вöртас, вöрöшитны, вöрса.
А Б В Г Д ДЖ ДЗ Ё Ё Ж З і И К Л М Н О Ö П Р С Т ТШ У Ф Х Ц Ш Щ Ы ь ъ Э Ю Я
(А. Лыюров серти)
А) Муас вуг кö эм мусö бергöдö пос кö эм небесаас каяс. (шусьöг)
Б) Ме зэв озыр талун
Выйим тупöсь нянь
Пöтöсь лоам ставным
Верда пон и кань. (В.Лыткин)
В) Другысь шог да пемыд кулi
Сиктö воис гажа тулыс
Везйыс жугыльлунлöн ори
Эжва вылын нюмдiс дзоридз. (В.Лыткин)
- Мый сэтшöм пунктуация?
- Мый пектöдлöны пунктуация пасъяс гижöд вылын?
- Кутшöм пунктуация пасъяс паныдасьлöны а) сёрникузя заводитчöмын, б) сёрникузя шöрын, в) сёрникузя помын?
а) гöгöрвоöдöм
б) паськöдöм
в) векньöдöм
г) стöчмöдöм
2. Кутшöм функция лöсялö тирелы:
а) лыддьöдлöм
б) паныд сувтöдöм
в) усьöм кыв вежöм
г) гöгöрвоöдöм
3. Чута чутікöн вöдитчöны, кор:
а) торйöдана юкöнъясас эм нин пунктуация пас
б) торйöдана юкöнъясыс абу öти сикасаöсь
в) торйöдана юкöнъяссьыс мыйкö лэдзöма
а) сёрникузя помын
б) сёрникузя шöрын
в) сёрникузя водзын
а) чут
в) уначут
а) чут
в) горöдана пас
а) сложнöй сёрникузяын предикативнöй юкöнъяс
б) прöстöй сёрникузяын öтсяма членъяс
в) прöстöй сёрникузяын сюрöса членъяс
а) Гожöм помланьыс кисьмасны и вотöсъяс – оз, мырпом, чöд, гöрд сэтöр
б) Гожöм помланьыс кисьмасны и вотöсъяс, оз, мырпом, чöд, гöрд сэтöр
в) Гожöм помланьыс кисьмасны и вотöсъяс: оз, мырпом, чöд, гöрд сэтöр
а) Шуöны: бур кывъясысь и понлы бур
б) Шуöны, бур кывъясысь и понлы бур
в) Шуöны, мый бур кывъясысь и понлы бур
а) Воссис öдзöс петкöдчис Куштанов шöри поткöдöм русыд юрсиа вом гöгöрыс кольöм су-тошка
б) Кыа быгöра югыд вой кывтіс Парма весьтöд и ылі нюр шöрын кыпалысь чугра öшаліс сынöдас быттьö лöзов тшынысь кыöм вöнь помын
в) Кокнялöм сьöлöмöн нюмъялыштöм чужöма бöр восьлаліс Павел
а) Ленва катыдö ылыс видзьяс вылысь турунсö катöдлісны пыжъясöн
б) Павел небыдджыка нин ловсö кутыштöмöн содтöд ымзыштіс
в) Юсь йöткыштчис кокъяснас да гырыся чеччалöмöн зырöдіс Павел вылö
а) А понйыс кывзысьöм пыдди зильгыны-увтны кутіс быттьöкö сьывны горöдіс тэрыба
б) Понйыслöн шыалöмысь мудзыс Ардальонлöн пыр и тöлаліс.
в) Бöрсö локтігöн Ардальон мый вынсьыс тышкаліс пучерсö посни костöн.
а) Павел эз радейтлы мустöмтліс гулюясöс пöтöсь да дышöсь вашкылясьöны дась сёян дінад.
б) Дас кык час кежлö коліс талун Шабановлы мунны найö Павелкöд сёрöнджык и чеччисны.
в) И сöмын черилöн гыбалöмыс петкöдліс визувсö гöгыля гыясыс пышъялісны ылö водзö да кусалісны.
а) Вöр туй мудер руч моз тюрö-пышйö, кытчöкö пуяс костö.
б) Сявкнитіс шочиник, шоныд зэр.
в) Ляпкыдик мыр вылö пуксис ичöтик-ичöтик лэбач, пемыдвиж юра королёк.
а) Войнас пужъявлöма да содъяс вылас кыза на пукаліс пужйыс.
б) Из сайса вöръясыд майбыр паськыдöсь.
в) Корсюрö пöльыштлö небыдик мелі лун тöв.
а) Вöр сайсянь ньöжйöникöн гöгыльтчис-мыччысис шонді – ыджыд, гöрд, кöдзыд.
б) – А кыдзи тэ мöвпалан?
в) Видзöд – ывлаын мойдыс ловзьöма!
г) Нэр сьöлöма нывлöн синмыс – гожся енэж.
17. Мыйла сетöм сёрникузяясын эм :
а) Еджыд шöртад дзугсис ставыс: кöдзыд вой и шоныд лун, тувсов дзоридз, вöрыс, ваыс.
б) Эн ошйысь: ва пыдöсын на чериыд.
в)Придаточнöй юкöныс вермö кутны обобщенно-личнöй вежöртас, суждение: Дыша кö он ов, лоас нянь и сов.
18. Мыйла сетöм сёрникузяяссö пуктöма , :
а) Олыштан, да олöмыс ставсö петкöдлас.
б)Бöрдöмыд оз кокньöд, синваыд оз отсав.
в) Вай лолыштам, Ванюк!
г) Тöлыд сійö воас, шоныд либö кöдзыд.
19. Сетöм текстын торйöдны сёрникузяяссö пунктуация пасъяс тэчöмöн:
Асывнас сэтöра чайöн чöсмасьыштöм бöрын деда-внука бара пуксисны пыжö да водзö пондісны катны Льöм юöд регыд сэсся видзьяс помасисны а колö шуны мый ставыс найö таті важ видзьясыс ытшкытöмöсь эндöдöмаöсь да бöр вöрöн кыскö найöс татшöмтортö аддзигöн Салдат Иван ёна и ышлолаліс мыйтта пö бур турун водзті татысь лэччöдлісны бур ногöн кö став тайö видзсö вöдитны мыйтта пö содтöд скöт позьö видзны
Оценка «4» ставится, если студент выполнил правильно 75%-90% данных заданий
Оценка «3» ставится, если студент выполнил правильно 55%-70% данных заданий
Оценка «2» ставится, если студент выполнил менее 50% данных заданий
а) основная литература. Дисциплина «Коммуникативный практикум» полностью обеспечена учебными и учебно-методическими печатными и электронными изданиями, научной литературой.
в) программное обеспечение. Имеется необходимое программное обеспечение.
г) базы данных, информационно-справочные и поисковые системы. MS Office, Internet Explorer.
Освоение дисциплины предполагает использование академической аудитории для проведения практических занятий с необходимыми техническими средствами (компьютер, проектор, доска). Компьютерный класс (компьютер МХР Pentium, монитор LG), принтеры, мультимедиа проектор –1. Терминалы к сети Internet.
По основным разделам дисциплины имеются информационные ресурсы и обеспечен доступ к современным профессиональным базам данных, информационным справочным и поисковым системам.
…
Словарь терминов
Число студентов | Список литературы |
Кол-во экземп. |
Кол-во экземп. на 1студента |
курс 6
|
Основная литература:
Дополнительная литература:
|
50
45 32
10 25
25 |
8
7 |
27 09 2014
3 стр.
Студента/студентки
09 09 2014
4 стр.
Рабочая программа предназначена для преподавания дисциплины вариативной части профессионального цикла студентами очной формы обучения по направлению подготовки 080100. 62 «Экономик
13 09 2014
5 стр.
Рабочая программа дисциплины (модуля) (РП) составлена в соответствии с требованиями фгос впо, образовательного стандарта ниту «мисиС» на основании ооп и учебного(ых) плана
10 09 2014
1 стр.
Рабочая программа предназначена для преподавания дисциплины общепрофессиональной части профессионального цикла студентам очной формы обучения по направлению подготовки
18 12 2014
7 стр.
Рабочая программа предназначена для преподавания дисциплины по выбору вариативной части математического и естественнонаучного цикла студентам очной формы обучения по направлению по
10 10 2014
6 стр.
Наименование дисциплины: «Основы этнолингвистики» для направления подготовки магистров
25 12 2014
1 стр.
Целью изучения является формирование навыков письменного теоретического анализа судебных актов по конкретным делам, решения задач, не имеющих однозначного решения в действующем зак
01 10 2014
4 стр.