Flatik.ru

Перейти на главную страницу

Поиск по ключевым словам:

страница 1страница 2 ... страница 4страница 5
Revision after summer

Ex. 1. Translate from Russian into English using verbs in Active Voice

1. Я перевожу статьи с английского языка на русский каждый день. 2. Мой брат переводит статьи с немецкого языка на русский каждую неделю. 3. Сейчас я перевожу очень интересную статью. 4. Майкл только что перевел очень важную статью на английский язык. 5. Мой друг переводит эту статью с 2х часов. 6. Студенты перевели этот текст неделю назад. 7. Вчера в 8 часов вечера я переводил письмо моего друга. 8. Я перевел письмо моего друга, до того как он позвонил мне. 9. Я перевел эту статью вчера к 11 часам. 10. Я переводил эту статью уже 3 часа, когда пришли наши родственники. 11. Завтра я буду переводить новую статью. 12. Моя сестра будет переводить это письмо завтра в 5 часов вечера. 13. Мы переведем эту статью завтра к 6 часам.


Ex. 2. Translate from Russian into English using verbs in Passive Voice

1.Такие статьи переводятся студентами каждый год. 2. Сейчас эту статью переводят двое студентов. 3. Эту статью только что перевели. 4. Эту статью студенты переводили неделю назад. 5. Эту статью студенты переводили вчера в 3 часа. 6. Эту статью Майкл перевел вчера к трем часам. 7. Эту статью студенты будут переводить завтра. 8. Эту статью студенты переведут завтра к 12 часам.


Ex. 3. Open the brackets and use the verbs in the necessary tense form

1. We could not go out because it (to rain) hard since early morning. 2. She (to teach) at our University for ten years now. 3. Ring me up as soon as you (to come) home. 4. He (to begin) to write his article at 3 o'clock. It is already 11, and he still (to write) it. He says he (to finish) it by twelve. 5. We (to help) our librarian to put the books in the right order for three days already, but we (to arrange) only half the books. 6. What you (to do) when I (to come) in? 7. When I (to come) to his house, they (to tell) me that he (to leave) an hour before. 8. On checking up his answers he (to find) out that he (to make) several mistakes. 9. When I (to leave) home, the snow already (to stop), but a strong wind (to blow). 10. You (to read) this book? – Yes, I (to read) it. I (to think) it (to be) very interesting. 11. What the children (to do) now? – Oh, they (to play) the new board game which I (to buy) for them they day before yesterday. 12. They (to reach) the corner of the street by now and (to stand) at the bus stop. 13. When the morning came, the storm already (to stop), but the snow still (to fall). 14. Yesterday by 8 o'clock he (to finish) all his homework, and when I (to come) to his place at 9, he (to read). 15. I (to wait) for permission to go abroad for 3 weeks already, but I (not to receive) the visa yet. 16. Everybody (to be) at the door of the museum, but my friend (not yet to come). 17. We (to drink) tea when the telephone (to ring). 18. Johnny noticed that everybody (to look) at him, and he (to feel) shy. 19. Light (to travel) more quickly than sound. 20. When I (to come) to Pete's house last Sunday, he (to read) a new book. He (to say) he (to give) it to me soon. Today I (to take) it from him. Now I (to read) it. I (to finish) it by Friday. If you like, I (to give) it to you on Saturday when you (to come) to see me. 21. When will he come? We (to wait) for him for half an hour already. 22. On leaving the hall, the students (to thank) the professor who (to deliver) the lecture. 23. We already (to cover) about ten miles when Peter, who (to look) out of the window for the last 5 or 10 minutes, suddenly exclaimed "Here is the station!"


Ex. 4. Use Passive Voice in the following sentences

1. One of my friends took me to the cinema last week. 2. We'll finish this work in time. 3. They built this house in 1990. 4. They were selling new children's books in that shop when I entered it yesterday. 5. A large group of young people joined us on our way to the station. 6. They are translating this article now. 7. Galsworthy wrote "The Forsyte Saga". 8. Thousands of people attended this meeting. 9. He has just interrupted me. 10. The teacher has explained it to us. 11. We turn on the light when it is dark. 12. The students finished their translation in time. 13. Helen washed the dishes. 14. Betty often took her younger brother for a walk. 15. Mary has made some coffee. 16. Have you ironed your dress yet? 17. Alex mispronounced this word. 18. They have told her the truth. 19. She promised us an interesting entertainment. 20. I'll finish my work at about 7 o'clock. 21. Somebody has opened the door. 22. The waitress brought in the coffee.



Unit 1

Sequence of Tenses

Ex. 1. Раскройте скобки, употребляя глаголы в требующемся времени.

1. He said he (to leave) tomorrow morning. 2. She says she already (to find) the book. 3. He stopped and listened: the clock (to strike) five. 4. She said she (can) not tell me the right time, her watch (to be) wrong. 5. I asked my neighbour if he ever (to travel) by air before. 6. The policeman asked George where he (to run) so early. 7. The delegates were told that the guide just (to go) out and (to be) back in ten minutes. 8. I knew they (to wait) for me at the metro station and I decided to hurry. 9. I didn't know that you already (to wind) up the clock. 10. I was afraid that the little girl (not to be) able to unlock the front door and (to go) upstairs to help her. 11. He says that he (to know) the laws of the country. 12. Sarie understood why Lanny (not to come) the previous evening. 13. She asked me whether I (to remember) the legend about a faithful lion. 14. He could not understand why people (not to want) to take water from that well. 15. I suppose they (to send) the dog after the burglar immediately.


Ex. 2. Употребите следующие предложения как придаточные дополнительные, в роли главных используя предложения, данные в скобках

1. The children are playing in the yard. (She thought) 2. Her friend will come to see her. (She hoped) 3. Father has repaired his bicycle. (He thought) 4. She knows English very well. (I supposed) 5. Our sportsmen will win the game. (We were sure) 6. She made no mistakes in her dictation. (She was glad) 7. He works at his English hard. (I knew) 8. She dances better that anybody else. (I was told) 9. My cousin has received a very interesting offer from his firm. (I learnt) 10. She will come to stay with us. (My aunt wrote in her letter) 11. He is painting a new picture. (We heard) 12. His new picture will be a masterpiece. (We were sure) 13. You will fall and break your leg. (I was afraid) 14. My friend has never been to Washington. (I knew) 15. She never drinks milk. (I was told) 16. He is a very talented singer. (We were told) 17. They live a happy life. (We knew) 18. He doesn't know German at all. (I found out)


следующая страница>


1. я перевожу статьи с английского языка на русский каждый день. Мой брат переводит статьи с немецкого языка на русский каждую неделю. Сейчас я перевожу очень интересную стать

Я перевел эту статью вчера к 11 часам. 10. Я переводил эту статью уже 3 часа, когда пришли наши родственники. 11. Завтра я буду переводить новую статью. 12. Моя сестра будет перево

244.58kb.

09 10 2014
5 стр.


English Club Program 15 час/нед англ яз +1 экскурсия на полдня каждую неделю, +1 экскурсия на полный день каждую неделю и ежедневная программа

Вы быстро освоите навыки языка и уверенность для достижения дальнейшего прогресса в изучении английского языка. Дружелюбные учителя, высокоэффективные методы преподавания, интересн

31.65kb.

06 10 2014
1 стр.


Особенности перевода сложносоставных слов с английского языка на русский
339.52kb.

15 12 2014
1 стр.


Тема: «Игры на уроках немецкого языка в начальной школе». учитель немецкого языка

Цель работы: поделиться идеями, как при помощи игры разнообразить разные виды деятельности на уроках немецкого языка

206.56kb.

16 12 2014
1 стр.


Сценарий заключительного мероприятия недели немецкого языка 2010

Самых активных ребят в конце нашего вечера ждут небольшие сюрпризы. А сейчас добро пожаловать на увлекательное занятие немецкого языка. Помните, самое важное во время урока сидеть

146.57kb.

10 09 2014
1 стр.


Муниципальное общеобразовательноу учреждение Лицей №102 города Челябинска

Финн и турок, венгр и араб, русский и француз, не зная языка, друг друга, смогут объясниться между собой на английском языке. Овладение современной компьютерной техникой и, особенн

83.02kb.

26 09 2014
1 стр.


Карсунцев Игорь Японско-русский, англо-русский, японско-английский перевод

В 2004-2007 гг обучался в аспирантуре того же университета, занимаясь теорией вычислительных систем. Также с 2003г выполняю технические переводы с японского языка на английский и р

34.65kb.

25 12 2014
1 стр.


Урок-игра "Halloween" Учитель английского языка Ильина Л. П

Язык является хранителем национальной культуры народа, который на нем говорит. Поэтому на уроках иностранного языка очень важно прививать детям желание знать культуру и традиции но

40.86kb.

15 12 2014
1 стр.