Перейти на главную страницу
2010 год.
I раздел
учитель якутского языка и литературы
высшей категории,
отличник образования Республики Саха (Якутия)
3. Специальность по диплому – преподаватель якутского языка и литературы
4. Квалификационная категория – высшая
5. Педагогический стаж – 30 лет
6. Телефон. Факс. - (8-411-31) 4-18-24.
7. Электронная почта – [email protected]
|
В Главную аттестационную комиссию Министерства образования РС(Я)
(фамилия, имя, отчество аттестуемого) ____учителя якутского языка и литературы МОУ «Бердигестяхская улусная гимназия»
(должность, место работы, территория) |
О себе сообщаю:
Год и дата рождения 24 мая,1960 г.
Педагогический стаж 30 лет, стаж работы по занимаемой должности 30 лет, стаж работы в данном учреждении 15 лет
Образование: высшее, ЯГУ, ИФФ, 1985 г
(какое учебное заведение окончил(а) и когда, специальность, обучение в аспирантуре, где и когда)
Педагогический стаж__30__, в т.ч. в должности, по которой аттестуюсь __30____
Год прохождения предыдущей аттестации, имеющаяся категория: 2005г.- подтверждение высшей квалификационной категории
Основанием для аттестации на указанную в заявлении квалификационную категорию считаю следующие результаты работы:
2004 год – I и IV место по якутской литературе
2005 год – V место по якутскому языку, 1 участник по якутскому языку
2008 год – II место по якутскому языку
2009 год – I место по якутскому языку
2010 год – II место по якутскому языку, II место по якутской литературе
2009-2010 уч.г. – диплом III степени на республиканской НПК «Шаг в будущее»
3.Республиканский конкурс «Еркен ей»:
1). 2009 год -Региональная НПК, посвященная 70-летнему юбилею поэта, учителя, методиста С. И. Тимофеева – Кустуктаанаба, доклад «Бастыц учуутал, уйан дууhалаах, эргиччи талааннаах киhи» отмечен Дипломом I степени на региональных педагогических чтениях п. Орто – Сурт»;
2). 2004 год.- Мастер- класс на республиканском Форуме учителей якутского языка и литературы: «Родной язык в образовательной среде: достижения, перспективы развития» «Литература5а проектнай уруоктары ыытыы»;
3). 2008 год. -Республиканский научно – практический семинар ЯГИТИ
«Допрофессиональная подготовка технических кадров: проблемы, поиски, находки, решения», открытый урок «Олох учугэй эбит, киьиэхэ угустук бэриллибэт» (Н.М. Заболоцкай – Чысхаан «Мааппа кэпсээнинэн проблемнай урок);
4) 2008 год -Доклад «Литература уруогар сана технологиялары таба туьаныы – о5ону сайыннарыы биир кэрунэ» на республиканских проблемных курсах учителей якутского языка и литературы и национальной культуры «Обновление содержания и творческие подходы в преподавании якутской литературы и национальной культуры»;
5). 2009 год -«С.Данилов «От урэххэ» кэпсээнэ – Саха прозатын биир чулуу айымньыта» открытый урок в рамках творческого отчета Бердигестяхской улусной гимназии;
6) 2009 год -Доклад по теме «Бастыц учуутал, уйан дууhалаах, эргиччи талааннаах киhи» на дистанционных педагогических чтениях учебного округа «Лена» «Система образования в условиях устойчивого развития: состояние и перспективы», посвященных памяти И.В.Гаврильева, рекомендован на республиканские чтения;
7) 2009 год -Научно – практическая конференция «Гимназическое образование в контексте современной модели «Российское образование – 2020» доклад «Дьо5урдаах о5ону сайыннарыыга ситимнээх улэ хайысхалара»;
8) , 2009год -Доклад по теме «Бастыц учуутал, уйан дууhалаах, эргиччи талааннаах киhи» на дистанционных педагогических чтениях учебного округа «Лена» «Система образования в условиях устойчивого развития: состояние и перспективы», посвященных памяти И.В.Гаврильева, рекомендован на республиканские чтения;
9) 2009год. – Республиканская педагогическая ярмарка «Сельская школа». Разработки уроков.
5.Повышение квалификации:
2004 год - Проблемные курсы «ЕГЭ как одно из условий повышения качества образования», г. Якутск;
2005 год - Образовательно – экскурсионный тур г. Пекин;
2008 год - Проблемные курсы ИПКРО «Обновление содержания и творческие подходы в преподавании якутской литературы и ЯНК» Поповой М.А, с. Бердигестях;
2009 год - Фундаментальные курсы учителей якутского языка и литературы, НК, разговорного якутского языка,. г. Якутск;
2009 год - Проблемные курсы ИПКРО «Мониторинг личностного развития учителя», с. Бердигестях;
2009 год - Проблемные курсы ИПКРО «Руководство и контроль эффективности воспитательного процесса в ОУ», с. Бердигестях.
6.Публикации:
1. Парфенова Н.П. «Аахпыттан суруйуу текстэрэ». Методическое пособие для учителей якутского языка, 2000-2005г., г. Якутск.
2. Парфенова Н.П. «О5о айар дьо5урун сайыннарыы». / Журнал «Народное образование», 2000г
3. Статья «Дьо5урдаах о5ону сайыннарыыга ситимнээх улэ хайысхалара» в материалах республиканской конференции «Гимназическое образование в контексте современной модели «Российское образование – 2020», март 2009 год
4. Статья «Дьо5урдаах о5ону сайыннарыыга ситимнээх улэ хайысхалара» в сборнике статей учителей МОУ «Бердигестяхская улусная гимназия», январь 2010 г.
5. Статья «Тэрээбут тыл- киьи тэбэр сурэ5э, тыынар салгына, саныыр санаата», улусная газета
«Улэ кууьэ», 2010 г.
6. Статья «Педагогическое обеспечение взаимодействия семьи и школы в создании единого воспитательного поля» в сборнике «Формирование социальной зрелости личности в региональном образовательном пространстве», Москва 2007 г.
Считают наиболее приемлемым прохождение аттестации в форме мастер-класса
О себе сообщаю следующие сведения:
Образование – высшее, 1985г.
Стаж педагогической работы: 30
Общий стаж работы: 30
Наличие наград:
2007 г. – почётная грамота Министерства образования РС(Я)
2009 г. – Диплом 1 степени-региональной НПК, с. Маганы.
Наличие ученой степени нет_
Адрес учреждения, в котором работаю (с указанием почтового индекса) 678030 Горный улус с. Бердигестях ул. Октябрьская, д. 16.
Рабочий телефон, факс (с указанием кода) _тел: 84113141824, факс: 84113141824
Домашний адрес(с указанием почтового индекса), адрес электронной почты 678030 Горный улус с. Бердигестях ул. Урдэл 8 – parfnataliya@yandex.ru
С правилами аттестации и Временным положением об аттестации педагогов в РС(Я) ознакомлен(а) и согласен(а) ___________________ ________________
(подпись автора квалификационной работы)
Заявляю на прохождение: квалификационного теста (заочно) / квалификационного испытания в рамках квалификационного курса (нужное подчеркнуть)
Дата__30 июня___2009_ г.
______________________________
(подпись)
Резюме
Ф.И.О. |
Парфенова Наталия Петровна |
Адрес |
С. Бердигестях, Горный улус, Республика Саха (Якутия), ул. Урдэл,8 |
Личная информация | |
Пол |
женский |
Семейное положение |
замужем |
Дата рождения |
24 мая,1960 года. |
Телефон (дом.) |
(41131) 4-18-50 |
|
parfnataliya@yandex.ru |
Образование |
высшее |
Опыт работы | |
Пед.стаж |
30 лет |
Трудовой стаж |
30 лет |
Должность |
Учитель якутского языка и литературы |
Место работы |
МОУ «Бердигестяхская улусная гимназия» МР «Горный район» |
Период работы |
С 25 августа 1995 года |
Должностные обязанности |
Классный руководитель 10 класса, руководитель МО учителей якутского языка |
Образование | |
Учебное заведение |
Якутский Государственный Университет |
Факультет |
Историко-филологический факультет |
Отделение |
Якутское отделение (1980-1985 г.г.) |
Специальность |
Преподаватель якутского языка и литературы |
Степень |
Дипломированный специалист |
Иностранные языки | |
Английский |
базовый |
Компьютерные технологии | |
Уровень владения |
Пользователь Microsoft Word , Microsoft Excel, Power Point, Publischer, Microsoft One Note, Интернет технологиями. |
только будучи хорошим
воспитателем…»
( В.А.Сухомлинский)
Билигин сана уэрэхтээhин соруга, общества5а туhалаах, бары эттунэн кыахтаах, айымньылаахтык толкуйдуур киьини иитэн-уорэтэн таьаарыы эрэ буолбакка, биирдиилээн о5о талаанын арыйан бары эттунэн сайдыылаах киьини бэлэмнээн таьаарыы буолар.
Билицци кэмцэ хас биирдии айымньылаахтык улэлиир учуутал иннигэр маннык соруктар тураллар:
- хас биирдии о5о ситиьиилээхтик уэрэнэрин ситиьии;
- о5о дьо5урун сайыннаран, билии ньыматын баьылыырын ситиьии;
- киэц билиилээх-кэруулээх, сиэр - майгы эттунэн урдук культуралаах киьини иитии.
Оттон бу соруктары уэрэх кэдьуустээх технологиятын баьылаатахха, кини сурун балаьыанньаларын олоххо киллэрдэххэ эрэ ситиьиэххэ сэп дии саныыбын.
Ханнык ба5арар уэрэтии технологията учууталы туох эрэ ураты эрутунэн интэриэьиргэтэр. Педагогическай технологияны учуутал таба туьанан, уэрэтэр о5о уэрэ5и билиитин эрэ ситиьэр сыаллаах буолбакка, аан бастакытынан, киьи быьыытынан иитиллэн тахсарын, сиэр-майгы эттунэн сайдыылаах буоларын ситиьии дии саныыбын. О5ону киьи быьыытынан кэрэн, ситэн-хотон улаатан иьиитигэр кэмэлэьуу – хас биирдии учуутал ытык иэьэ.
«Национальнай оскуоланы сацардан сайыннарыы концепциятыгар» саха тыла уонна литература уруоктара о5о эй-санаа эттунэн сайдарыгар, киьи быьыытынан утуэ майгылаах – сигилилээх буоларыгар иитэр урдук аналлаа5ын туьунан тоьо5олоон этиллэр.
Саха тыла уонна литература уроктарын нэцуэ о5о утуэ санаата, кэрэ5э тардыьыыта уьуктар. Онон хас биирдии уруок сурун сыала-соруга иитии сорук буолуохтаах.
О5о майгыта кини хайа омук буоларыттан уратылаах. Итиннэ бол5омто ууруллара улэ5э кэмэлээх.
Былыргыттан о5ону иитии, сайыннарыы биир кэрунунэн, ньыматынан норуот тылынан уус-уран айымньыта буолара. Кини илбистээх тыла-эьэ, муударай ис хоьооно, ынырар ыра санаата о5о ситэн-хотон тахсыытыгар, толкуйа тобулларыгар суцкэн суолталаах. Олонхоьут, остуоруйаьыт уксугэр тыл баайын дэгиттэр баьылаабыт, дириц, сылык эйдээх-санаалаах киьи буолар. Ол да иьин бугун кинилэр айымньылара уунэр ыччаты утуэ5э-кэрэ5э, сиэрдээх быьыыга-майгы5а ыцыра-угуйа турдахтара. Ханнык ба5арар айымньыга сыьыаран олох кундутун, эйэьэн-эйдэьэн олоруу, атааннаспат сиэр-майгы, тапталы эрэ тутуу,
айыл5а5а, утуэ санаа5а, дьулуурга сугуруйуу олохсуйуохтаа5ын хас биирдии о5о5о итэ5этиллиэхтээх.
Норуот тылынан уус-уран айымньытынан о5ону кыра сааьыттан, эй санаа, сиэр - майгы эттунэн иитии - уэрэтии билицци кэмцэ биир сурун миэстэни ылыахтаах. Туох ханнык иннинэ норуот айымньылара киьи майгы –сигили, сиэрдээх быьыы - туттуу эттунэн утуэ-мэку эруттэригэр норуот сыьыанын арылхайдык кэрдэруллэринэн утуэ быьыыга-майгыга уэрэтэллэр. Норуот айымньылара бэйэлэрин оптимистическай куурээннэринэн кинилэр геройдара барыны бары кыайар - хотор куустэринэн, утуэ, сырдык олоххо, бары кучумэ5эйдэри этэццэ туоруурга кытаанах эрэллэринэн киьи - айма5ы кыайыыга кынаттыыр. Утуэ быьыы, кырдьык эрэгэйдууругэр эрэли угар, санаатын, сургэтин кэтэ5эр аналлаахтар.
Учуутал норуот айымньыларын уэрэтэр кэмигэр иитэр-уэрэтэр тугэннэри то5оостоохтук туьанара ирдэниллэр.
Мин бэйэм уруоктарбар о5о5о бэйэтигэр туьаайыылаах уорэх (личностно –ориентрованное обучение), сайыннарыылаах уорэх (развивающее обучение) технологиятын туьанабын. Бу технологиялар о5ону киьи быьыытынан иитэн таьаарарга учууталга кыах биэрэллэр. Учуутал ыытар уруоктарыгар араас ньыманы туьанан, араас кэруцнээх уруоктары ыытыан сэп. Ол курдук, 7-8 кылаас о5олоругар санаа атастаьыытын уруогун, кэцул уруогу, текси сэргутуу уруогун о.д.а. ыытыахха соп. Маннык кэруцнээх уруоктарга учууталга сурун сыалынан буолаллар: о5ону инники олоххо бэлэмнээьин, сиэр-майгы эттунэн иитии, онтон уэрэнээччи уруок тумугунэн сыала - соруга: олох кэстуулэрин тула санаа атастаьан, сиэр-майгы проблематыгар бэйэ5э тумук оцостуута.
Улахан кылаас о5олоругар саха тылын уонна литература уруогун нэгуэ киьи быьыытынан иитиллэн тахсыыларыгар проблемнай уруоктары ыытар то5оостоох. Ол курдук, уэрэтэр матырыйаалгыттан кэрэн темаларга арааран, араас кэруцнээх уруогу ыытыахха соп. Холобур: кыыс о5о темата (А.Е.Кулововскай «Кыраьыабай кыыс», «Куорат кыргыттара», А.И.Софронов драмалара о.д.а.), Уол о5о темата (А.Е.Кулаковскай «Оттоку олук алгыьа»),куьа5ан адьынат иэдээнэ, олоххо бэйэ миэстэтин булунуу, со5отохсуйуу, таптал проблемата о.д.а.
Биллэн туран маннык уруоктары ыытыы элбэх улэни эрэйэр Саха классик суруйааччылар, билицци кэм суруйааччыларын айымньыларын, критиктэр улэлэрин аа5ан, билэн, уэрэтэн сэптээх проблеманы туруоран о5о5о чэл эйу иитиэххэ соп. Билигин: «Чэл олох диэн тугуй?»-диэн о5оттон ыйыттахха, спордунан дьарыктаныы, арыгыны испэт, таба5ы тарпат буолуохтаахпыт дииллэр. Ити сэп, ол эрээри мин санаабар, чэл олохтоох буоларга, бастатан туран, чэл эйдээх -санаалаах буолуу ирдэнэр. Ону хайдах ситиьэбит? Ити ситиьии кистэлэцэ мин санааабар, уэрэтэр предметиц нэцуэ иитэн таьаарыы буолар. Хас биирдии уруогу оло5у кытта ситимнээн, о5о бэйэтэ толкуйдаан тобулан таьаарарын ситиьиэххэ наада.
Билицци уустук, дьал5аннаах кэмцэ учуутал уэрэнээччини кытта улэтэ уустугурар. Онон дьиэ-кэргэн о5ону дьон ортотугар сылдьарга эрэ туьаайар иитиитин уонна оскуола о5ону эйгэ - билиигэ тардар иитиитин аттаран, о5о эппиэтинэьи бэйэтэ ис кэцулунэн ылынарын курдук уэрэтии соруга турар. Уэрэнээччи буор, салгын, ийэ кутун бэ5эргэтэругэр, учуутал кэмэлэстэ5унэ эрэ,
О5ону иитэр кэмигэр учуутал бэйэтин эмиэ иитинэр. То5о диэтэххэ, о5о бэйэтин туьунан саргылаах санаалаах буолуута аан бастаан бэйэтин ис туругун
уонна атын дьону кэтээн кэруутуттэн силис тардар. Ол туьугар учуутал ити улэни аан мацнай бэйэтэ толоруохтаах, «Сильным становиться тот педагог, который умеет проанализировать свой труд»,- диэбитэ В.А.Сухомлинскай. Учуутал бэйэтин хонтуруолланар, ырытынар уэруйэ5э тыцааьыннаах быьылааьыннарга отуорун кэмускуур-харыстыыр.
Тумукээн эттэххэ, саха тыла уонна литература уруоктара - о5о киьи быьыытынан иитиллэн тахсар эйгэтэ.Учуутал чопчу сыал-сорук туруорунан, улэтин бары эттун биир кэлимник тутан уонна утумнаахтык толорон тугу ситиьиэхтээ5ин билгэлээн, ол инниттэн улэтин ис хоьоонун уратытык, бэйэтигэр табыгастаах гына сааьылаан, анал ньымалары, албастары тацан туттан, уорэтэр- иитэр улэ5э чуолкай уонна учугэй тумугу ситиьиитэ педагогическай технологияны таба туьаныытыгар сытар дии саныыбын.
Выбор образовательных технологий обусловлен целями и задачами обучения
якутскому языку и литературе.
Формирование умения учиться, развитие познавательных интересов, творческих способностей, духовно - нравственных качеств – это те задачи, которые ставлю перед своими учениками. Используя различные формы и методы работы на уроках, добиваюсь высоких результатов в учебной деятельности. Прививая интерес к изучению предмету, использую различные педагогические технологии.
- игровые технологии
- проблемное обучение
- технология проектного обучения
- технология проведения дискуссий
- ИКТ
- технология индивидуализации обучения
- технология КСО
- технология групповой деятельности
- технология уровневой дифференциации
в) технология на основе дидактического и методического усовершенствования учебно- воспитательного процесса.
-технология укрупнения дидактических единиц
-технология интеграции
г)технология развивающего образования. - система развивающего обучения с направленностью на развитие творческих качеств личности.
Использование различных педагогических технологий, методов и приемов способствует достижению высоких результатов, повышению качества обучения, эффективности образовательного процесса, развитию личности учащихся.
Проблеманы туруоран уэрэтии, ырытыы, киьи толкуйдуур, ырыцалыыр,сацаны ылынар, илдьиритэр, тумук оцорор айыл5аттан бэриллиитин, айылгытын кытта ситимнээх, онно сэп тубэьэр. Киьи долгуйда5ына, сэхтэ5унэ, айманна5ына, дьиктиргээтэ5инэ эбэтэр утарыласта5ына, ылыммата5ына, эйэ, толкуйдуур дьо5ура аьыллан, быьаарарга, тобуларга ба5ата куэдьуйэр.Проблемнай эйгэ ханнык эмит олох кестуутугэр ей-санаа тумуллуутуттэн уескуур.
Меккуердээх, толкуйдатар эйгэ учуутал о5олорун кытары аалсыытыгар, дьайсыытыгар, араас санаалар уескээьиннэригэр, утарсыыларыгар тирэ5ирэр. Уескээбит толкуйдатар, меккуьуннэрэр эйгэ сыыйа дирицээн, араас еруттэрэ арыллан барбатахтарына,тута умуллан, уостан хаалыан сеп. Онон проблеманы дирицэтэр, о5о ейун-сурэ5ин эрийэр туьуттан араас тирэх санаалары суруннуур ицэн киириини хааччыйыы уруок былаьын тухары толкуйданыахтаах.
Проблемнай ырытыы сурун киининэн киьи, о5о, личность буолар. Уус-уран айымньыга ойууланар ураты кестууну быьаарыы уерэнээччи ей-санаа, сиэр-майгы еттунэн урдээьинигэр, ырааьырыытыгар, туруга кииллийиитигэр суолталаах буолуохтаах. Суруйааччы киьи, личность быьыытынан олоххо сыьыана, оло5у керуутэ, ойуулуур, мындырдыыр кестуутугэр кини санаатын ис суурээннэрэ ырытыллаллар. Онон проблемнай ырытыыга олох кестуутэ бары еттуттэн ырыцаланан, киьиэхэ дьайар кууьэ куустээх буолар, киьи толкуйдуур эргимтэтэ кэциир.
Проблемнай ырытыы ей-сурэх меккуерун ерукутэр, киьи бэйэтэ бэйэтин кытта кэпсэтэр утуе эйгэтин уескэтэр, санаа тумуллуутугэр, биирдийэн ылыыга, оло5у ымпыктаан, кэскиллээх еттугэр туьулунарга кыах биэрэр.
Айымньыны ырытыы проблематын таба тайаныы улэ кедьуустээхтик, умсул5аннаахтык барыытын хааччыйар. Туруоруллубут проблема уерэнээччилэргэ аьыллан биэрдэ5инэ улэ тахсар, ей улэлиир, сурэх ерукуйэр, саца-ицэ тахсар, толкуй тобуллар.
Ити курдук проблемнай ырытыы утары тутуллаахтык тацыллан ыытыллар, о5о бэйэтин кытта бэйэтэ, до5отторунуун, суруйааччылыын, айымньы геройдарыныын, эйигинниин, учууталлыын, олох, киьи туьунан дириц кэпсэтиигэ киирэр кыа5а тускуланар. Учууталтан, о5оттон айымньылаах сыьыаны эрэйэр.
Проблемнай ырытыы сурун соруга о5о санаатын баттаабакка сацардан, араас сана утахтарын бэлиэтээн, чорботон, харсыьыннаран, кенетугэр, сырдыгар, ырааьыгар, кэскиллээ5эр, уйэлээ5эр ыччаты тардыы, тускулааьын.
Саха литературатыгар уруок барыла.
Уруок темата: «Олох учугэй эбит. олох киhиэхэ угустук бэриллибэт»
( Н.М. Заболоцкай – Чысхаан «Мааппа» кэпсээнигэр проблемнай уруок)
Оо, олох,
Эн сэттэ уон сэттэ сыккынан
Ацылыйыахпын ба5арабын.
Оо, олох,
Эн то5ус уон то5ус еццунэн
Кулумуруехпун ба5арабын.
Мин этим- хааным бары тымырынан,
Мин этим – хааным бары сааhынан
Эн салгынын,
Эн тыынын
Дууhабар халыйан киирдин,
Сурэхпэр сенен тустун.
Умайар буоллахпына,
Уоттан буолбакка,
Олохтон, эйигиттэн, умайыым.
- Ол эбэтэр бугунну уруокпут тиэмэтэ туохха ананар эбитий? –Олох диэн тугуй?
- «Олох учугэй эбит. Олох киhиэхэ угустук бэриллибэт».
Н. Заболоцкай «Мааппа» кэпсээниттэн ылан уруокпутун ааттаабыппыт. Бугунну уруокка эhиги сыалгыт – соруккут.
1) Н. Заболоцкай «Мааппа» кэпсээнин ылынан, ейдеен, олох туhунан толкуй, керуу киллэрэн, бэйэ ейгутунэн тойоннуурга холоно5ут.
2) Олох туhунан тус санааны аhа5астык этии, дакаастааhын буолар.
Уруок сурунэ.
а) Учуутал киирии тыла.
Автор туhунан билиhиннэрии:
- О5олоор, ааспыт уруокка Н. Заболоцкай туhунан суруйааччы, прозаик быhыытынан билиспиппит.
Бугун эбии Н. Заболоцкай саха литературатын сайдыытыгар киллэрбит суду кылаатын туhунан этиэхпин ба5арабын.
Н. Заболоцкай кэпсээннэригэр уонна сэhэннэригэр биир сурун уратытынан психологизм буолар. Ол аата айымньы геройун ис дууhатын хамсааhынын, уларыйыытын – тэлэрийиитин кердуруу. Айымньыларга олус итэ5этиилээхтик суруллубут буоланнар, аа5ааччыны наhаа долгуталлар, айымньы геройдарын саныыр санааларын, дууhаларын хамсааhынын аа5ааччы бэйэтигэр ылынар.
П. Ойуунускай аатынан Госуд. бириэмийэ лауреата, литературовед, критик Иван Григорьевич Спиридонов бу курдук суруйбута: ( И. Спиридонов «Ууммут уйэни керсе» - 2000с. стр.172)
Маны таhынан Н. Заболоцкайы критик быhыытынан билэбит. Ол курдук кини ( Н. Заболоцкай «Уйэ анарыгар» - 1984с.)
критическай ыстатыйаларын, ахтыыларын хомуурунньуга 1984с. тахсыбыта.
Онтон бугун ырытар «Мааппа» кэпсээммит «Уран тыл уустара» сериянан хомуллан 2003 сыллаахха тахсыбыта
Бу улэлэр бугунну уруокпутугар тирэх, кеме буолуохтара.
б) Бугун ырытар сурун проблемабыт «Олох учугэй эбит. Олох киhиэхэ угустук бэриллибэт».
Бугун эhиги бу проблеманы ырытарга 3 беле5унэн улэлиэхпит.
1) Мааппа; Ылдьаа – тердулэрин уустарын
- иитиллибит эйгэлэрин дьуерэ еруттэрэ.
- тас керуцнэрин атына.
- олох, дьол туьунан ейдебуллэрин
2) Туох быhыыларын майгыларын хайгыы санаатын?
3) Ол эн быhыыгар-майгыгар эбэтэр атын дьоццо дьайыан сеп дуо?
4) Тугу себулээтин, туохтан мунаардын? То5о?
5) Кинилэр дьоллоохтор дуо? Дакаастаа.
6) Мааппалаах Ылдьаа сыhыаннара таптал буолуо дуо?
7) Мааппа Ылдьааттан маннык ыйытар: « Эйигин таптыырым хата эбии эбиллэн иhиэ этэ… Кэргэннии дьон ол курдук олороллоро буолуо, эн санаа5ар?» Кэргэннии дьон оло5о хайдах буолуохтаа5ый?
8) Эн санаа5ар, дьол диэн тугуй?
9) Кэпсээн бутуутун аах. Ылдьаа тойонугар теннуе дуо? Тай5а5а кемус сиригэр туhуе дуу? Саба5алаа.
10) Тумук санаа.
1) Олох диэн тугуй?
2) Киhи олоххо анала 1) Мааппа
2) Ылдьаа
3) Киhи таптала суох олоруон сеп дуо?
4) КиhИ олох олороругар туох нааданый?
5) Тумук.
III белех – «Олоххо тардыhар куус»
- дьиктиргээhин
- саарбахтааhын
- аhыныы
5) Тумук.
в) О5олор беле5унэн тирэх бэлиэлэрдээх карточканан соруда5ы толороллор. ( 10 мин. )
III. Чинэтии.
а) Белех тематын кемускуур.
б) Тумук санаатын этэр.
IV. Тумук.
О5олоор, бугун биhиги Н.М.Заболоцкай «Мааппа» кэпсээнинэн сурдээх уустук олох туhунан санааны кэпсээтибит.
Туох тумуккэ кэллибит?
Бу санааны чинэтэн билигин Саха норуодунай поэта Куннук Уурастыырап «Олох» диэн хоhоонун истиэ5ин.
Урэх суурдэрэ,
Ерус эстэрэ –
Олус да кэрэ!
Тыа5а, аларга
Кунус буолара-
Олус да кэрэ!
Кэйэ, тэтэрэ
Дьэдьэн уунэрэ –
Олус да кэрэ!
Саха хомуhун
Тохтор тойуга –
Олус да кэрэ!
Уунуу тэбэрэ,
Урдуу тэйэрэ –
Олус да кэрэ!
Ыраах далааhын
Ыра ырааhа –
Олус да кэрэ!
Истэ уерэрэ,
Ирэ иэйэрэ –
Олус да кэрэ!
Ере куурэр ей,
Елбет ерегей –
Олус да кэрэ!
Олох диэн, дьинэ,
Олус да кэрэ!
АТТЕСТАЦИОННЫЙ ЛИСТ
1. Фамилия, имя, отчество: Парфенова Наталия Петровна____________
2. Год и дата рождения: 24 мая,1960 г.._________________________
3. Сведения об образовании: высшее, Якутский государственный университет, историко -филологический факультет, якутское отделение, 1985 г. _____________
4. Сведения о повышении квалификации: 2005 год - Образовательно – экскурсионный тур г. Пекин;
2008 год - Проблемные курсы ИПКРО «Обновление содержания и творческие подходы в преподавании якутской литературы и ЯНК» Поповой М.А, с. Бердигестях;
2009 год - Фундаментальные курсы учителей якутского языка и литературы, НК, разговорного якутского языка,. г. Якутск;
2009 год - Проблемные курсы ИПКРО «Мониторинг личностного развития учителя», с. Бердигестях;
2009 год - Проблемные курсы ИПКРО «Руководство и контроль эффективности воспитательного процесса в ОУ», с. Бердигестях.
8.Решение аттестационной комиссии: ________________________________
__________________________________________________________________
9.Результат голосования:__________________________________________ 10.Количество голосов: за ______________против______________________
Присвоена _____________квалификационная категория сроком на 5 лет.
(подпись работника и дата)
Как видно из диаграммы, учащиеся показывают стабильно высокие результаты обученности по предметам, что достигается умелым сочетанием методов, приемов и форм организации учебной деятельности.
Годы |
ФИ учащихся |
Предмет |
Место |
2004 год |
Румянцева Сардана |
республиканская олимпиада по якутской литературе |
1 место |
2004 год |
Оленова Варя |
республиканская олимпиада по якутской литературе |
4 место |
2005 год |
Васильева Лира |
республиканская олимпиада по якутскому языку |
участница Суперфинала |
2005 год |
Осипова Настя |
республиканская олимпиада по якутскому языку |
5 место |
2008 год |
Сидорова Сулустаана |
республиканская олимпиада по якутскому языку |
1 место |
2009 год |
Сидорова Сулустаана |
республиканская олимпиада по якутскому языку |
1 место |
2010 год |
Сидорова Сулустаана |
республиканская олимпиада по якутскому языку |
2 место |
2010 год |
Текеянова Наталья |
республиканская олимпиада по якутской литературе |
2 место |
годы |
ФИО |
Баллы |
Учебные заведения |
2003 г |
Парфенова Айталина |
76 |
ЯГУ, ФЯФНК, отделение якутского языка и литературы, |
2004 г. |
Андреев Евгений |
66 |
ЯГУ, ФЯФНК, отделение якутского языка и литературы, |
2005 г. |
Сидорова Лена |
70 |
ЯГУ, ФЛФ отделение журналистики ЯО |
2005 г. |
Васильева Лира |
78 |
ЯГУ, ФЯФНК, отделение якутского языка с правом преподавания английского языка |
2008 г. |
Николаева Мария |
82 |
ЯГУ, ФЛФ отделение журналистики ЯО |
2009 г. |
Санников Альберт |
64 |
ЯГУ, ФЯФНК, отделение литературный работник |
О
Как показывают диаграммы, учащиеся с большим желанием выполняют различные виды творческой деятельности, усложняющиеся из класса в класс. Если в 5-6 классах ребят привлекают такие виды работ как рисунки- иллюстрации к произведениям, то в старших классах увеличивается доля проектных работ, рефератов и сочинений.
II уровень – высокий уровень мотивации учения;
III уровень – нормальный (средний) уровень мотивации
учения
Элективный курс |
Факультативы |
Дополнительные занятия |
Проектная работа |
10 класс «Олонхо тыла» -1 час |
11 класс «Ейтен суруйуу кистэлэцэ» - 1 час |
11 класс Подготовка госэкзаменам |
10 класс «Олонхо как великое творение народа Саха» - 1час |
8 класс «Саха – айыы киhитин терде-ууhа, дьыл5ата» - 1 чапс |
9 класс «Норуот айымньыта уонна литературата» - 1 час |
10 класс «Литература теорията» - 1 час |
|
|
9 класс «Подготовка к экзаменам – 1 час |
|
|
Обоснование выбора аттестуемым образовательной программы или педагогической технологии
08 10 2014
4 стр.
География проекта: Коллектив 7в класса Намской улусной гимназии им. Н. С. Охлопкова, гук рс (Я) Музей музыки и фольклора народов Якутии, Театр юного зрителя, Государственный драмте
05 09 2014
1 стр.
Сведения, собранные Помощником учителя классической гимназии, впоследствии скончавшимся от чахотки
13 09 2014
49 стр.
На собачью выставку привели 101 далматинца. У 56 из них есть черное пятно на левом ухе, а у 65 есть пятно на правом ухе, а у 29 уши белые. У скольких собак пятна на обоих ушах?
17 12 2014
1 стр.
Перечень дипломов, грамот учителя химии маоу гимназии №32 Кудравец Елены Александровны
08 10 2014
1 стр.
Императором Александром I. Первые преподаватели – лучшие учителя Казанской гимназии, все они выпускники Московского университета. Основные кафедры заняли европейские учёные
15 10 2014
1 стр.
Исходя из понимания своего места в образовательном пространстве коллектив педагогов гимназии предъявляет к образовательному процессу следующие требования
12 10 2014
1 стр.
С 12 по 17 декабря в нашей гимназии проходила Неделя французского и немецкого языков
14 12 2014
1 стр.